Barbamama08 skrev 2014-08-09 12:01:15 följande:
Ja, här har de frågat om det är ok att ge barnet frukt en halvtimme innan hon hämtas... Men hon somnar ju sent, så det är heller inga problem att hon får middag vid 18 istället för 17 eller när andra barnfamiljer nu äter.
Det handlar inte om dålig uppfostran eller dåliga rutiner från min sida. Jag har själv en störd melatoninutsöndring, och måste ta läkemedel med melatonin för att inte ligga vaken flera timmar varje natt. Barnet verkar ju också ha det, så därför är det dumt att ha åsikter om ett sådant här problem bara för att man själv aldrig har behövt uppleva det. Inte har väl jag åsikter om att ett så stort barn slocknar i bilen efter fritids, bara för att jag själv inte kan förstå det, och för att jag själv aldrig skulle kunna somna mitt på dagen i den åldern.
Jag ska prata med dem på måndag, och fråga dem om de upplever henne som trött på eftermiddagarna. Men det verkar ju inte som det eftersom vikarier brukar säga att hon inte har velat sova. Självklart kan de låta barnet vila på en madrass, men det väl inte så konstigt om barnet skulle vara trött på eftermiddagarna om barnet har sovit för lite på natten vilket gör det hela till en ond cirkel.
Eftersom detta är ett diskussionsforum så är det väl knappast dumt att bidra med en åsikt? Hur tänkte du där? Även o
Jag sympatiserar med dina sömnproblem så är det ju fortfarande så att det inte får bli en prioritet framför dina barns behov. OM barnet har behov av att sova en stund på eftermiddagen så måste barnet få göra det. Om barnet inte vill sova på dagis så är det ju ett ickeproblem vi talar om här...