Anonym (-) skrev 2014-08-09 18:39:35 följande:
Pga en operation så kan jag inte längre få barn på naturlig väg. Det får isf bli genom donation. Gör jag det genom donation så vill jag ju att det ska gå rätt till - jag vill att donatorn verkligen ÄR en donator som FRIVILLIGT donerat ägg till mig, och spermier till min man. Jag vill inte ha ett barn som egentligen tillhör någon annan.
Jag hade antingen gjort abort då jag fick reda på det - ELLER ställt upp de resterande 6 månaderna med min livmoder, i utbyte mot en jävligt stor kompensation.
Jag hade för övrigt stämt skiten ur sjukhuset. Barnet skulle jag lämna över till föräldrarna och bara sett det som att de (av misstag) lånat min livmoder.
Beklagar att du inte kan få barn.
Vill att du ska veta att om du bestämmer dig för donation så kan du vara säker på att här i Sverige så kommer donatorn enbart se sig som donator. De som donerar får genomgå en noggrann utvärdering/undersökning av både läkare och terapeut. Skulle det framkomma då att denne på något sätt skulle se sig som förälder så skulle denne inte bli godkänd att donera.
Verkligen storsint av dig att tänka så runt den tidigare diskussionen. Jag skulle nog vara egoistisk och tänka att det var mitt och bara mitt barn eftersom jag burit det. Som sagt finns inget rätt eller fel i den tragiska situationen utan bara olika sätt att se det.