• Gabriella55

Hur mycket godis i påsen?

Hej, största flickan har redan fyllt (i maj) men ska ha kalas när skolan börjar. Tio flickor kommer det vara i klassen så dom kommer bli bjudna. Sedan såklart är hon och dom två andra syskonen med. Totalt blir dom 13 barn.
    Hur mycket godis ska man lägga i påsarna?
    Vad ska man lägga i för godis?
    Hur mycket ungefär är rimligt att lägga på godis till tolv barn( yngsta barnet i familjen äter inte godis)?

Julia-14/5-2007 Aaron-27/12-2010 Nellie-29/5/2012 BF-20/12-2014
  • Svar på tråden Hur mycket godis i påsen?
  • cosinus

Amalie79, håller med, när man åter klubbor eller godis sitter man still. Säger alltid åt ungarna att lägga ifrån sig påsarna när de ska leka.

Men många väljer ändå att sitta och äta klubborna, rätt skönt efter nära 2 timmars lek för både mig och barnen :)

• Vickan I

Usch inte klubbor. Var på ett jobb där ett mindre barn fått klubban (den lossnade när barnet sög) i halsen. Finns så mkt annat gott godis!

• cosinus

Finns ju platta klubbor också, behöver inte vara de här runda hårda som verkligen är som gjorda för att fastna i halsen. Dessutom kan man ju som vuxen provdra så att de sitter fast i pinnen innan man ger barnen. Gör jag alltid per automatik. Sitter i ryggmärgen.

• Barbamama08
    cosinus skrev 2014-08-08 23:29:46 följande:

Finns ju platta klubbor också, behöver inte vara de här runda hårda som verkligen är som gjorda för att fastna i halsen. Dessutom kan man ju som vuxen provdra så att de sitter fast i pinnen innan man ger barnen. Gör jag alltid per automatik. Sitter i ryggmärgen.

Fast det är väl mer själva pinnen i munnen som man inte vill att ungar ska springa runt och in i varandra med. Någon ramlar framlänges, och...
  • cosinus

Nä självklart ska de inte springa, det får de inte göra med nåt godis i munnen. När de lämnar soffan får de pausa godisätandet.

• Gabriella55
    Flickan och kråkan skrev 2014-08-08 22:33:34 följande:

Fick ett tips här tror jag.....eller någon annanstans om att låta barnen trä egna godishalsband. Godissnören och så diverse godisar, choklad-cherrios etc med hål som går att trä. Borde väl passa som aktivitet för en gäng flickor på 7 år .

Bra, skulle kunna vara en bra ideè
    Julia-14/5-2007 Aaron-27/12-2010 Nellie-29/5/2012 BF-20/12-2014
  • glassen

Jag gillar "Tom & Jerry-påsarna", färdigblandat och klart.
    Fast vill du hellre blanda egna påsar så föreslår jag godis i papper och som inte är för kletigt. Känns mer hygieniskt på något sätt, och framförallt om du vill lägga i någon liten leksak eller ballong eller likn i påsen.
    Jag har hittat en del bra godis på ÖB, t ex minismarties i små pappförpackningar (ligger många i en påse), kanske dumleklubbor, plopp i papper, eller vad din flicka nu gillar. Tycker du ska utgår från vad fördelsedagsbarnet gillar för godis i första hand.

• SimonHalvarsson

Kör några olika godisar och lägg i 2 av varje.

Lägg fan inte i någon frukt. Ungar uppskattar inte frukt. Det är bara ett påhitt av naiva föräldrar.

• fluu
    SimonHalvarsson skrev 2014-08-09 21:55:38 följande:
    Kör några olika godisar och lägg i 2 av varje.

Lägg fan inte i någon frukt. Ungar uppskattar inte frukt. Det är bara ett påhitt av naiva föräldrar.
    Och vuxna som tror att barn automatiskt inte tycker om frukt och grönt är ännu naivare.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SimonHalvarsson
    fluu skrev 2014-08-09 21:59:23 följande:
    Och vuxna som tror att barn automatiskt inte tycker om frukt och grönt är ännu naivare.
    Majoriteten föredrar godis framför frukt. Har du haft barnkalas någon gång?
Svar på tråden Hur mycket godis i påsen?