Inlägg från: Eza |Visa alla inlägg
  • Eza

Katt dräktig

nemo1 skrev 2014-08-06 16:33:18 följande:

Enligt lag måste ni vara hemma vid förlossningen då det kan gå helt galet och ett snitt måste till. Släpp nu inte ut henne förrän ungarna är födda och är tolv veckor. De flesta jourkattmammor jag får hem är just tamkatter som valt att föda ute och inte går hem.

Se nu till att kastrera katten då vi i Sverige har över 150.000 hemlösa katter, marknaden är mättad och därför slängs katterna ut eller avlivas när ägaren ledsnat. Och eftersom du påpekar det så fattar du att du gör fel och ändå fortsätter du med oseriös huskattsavel. Du har ingen aning om vilka sjukdomar din katt kan få då alla hanar inom flera mils avstånd kliver på din katt. Och det kan vara livsfarligt och din katt kan dö då du inte har en aning om hur länge hon gått.

Som sagt, katten får inte lämnas ensam förrän förlossningen är över. Tycker du ska ta katten till veterinär för ett fosterultraljud!

Otroligt trist att du alltid måste ha en sån negativ ton i allt du svarar på. :/
  • Eza
    nemo1 skrev 2014-08-13 14:28:24 följande:
    Kan vara för att jag lägger alla mina pengar och tid på att rädda så många oönskade utkastade och hemlösa katter som möjligt. Är så grymt trött på denna oseriösa huskattsavel.
    Självklart förstår jag det och jag ser upp till människor som dig. Jag hoppas att själv kunna vara stödhem åt katter i framtiden.

Det jag menar är att du nästintill idiotförklarar människor. Du kommer med bra råd men uttrycker dig inte på ett trevligt sätt. Om du skulle uttrycka dig vänligare är jag helt säker på att folk skulle lyssna mer på det du säger:)
Svar på tråden Katt dräktig