• Pyret 85

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-02-19 20:01:35 följande:
    Nej, som tur är. Jag har en liten och tight vänskapskrets så kan inte få fler gravidbesked om inte syrrorna bestämt sig för att försöka med fler! Men äldsta har redan 4 och vill inte ha fler, mellersta har fem (tre är hennes egna varav ena nyfödd) och yngsta storasyrran vill och orkar inte just nu utan vill vänta minst 5år till, annars blir det inga alls.

Men ändå. Att se gravidmagar eller kvinnor med många barn börjar göra mig mer arg än ledsen numera. Jag tycker det är så in åt helvete orättvist. Jag kan inte vara glad för deras skull, för inte fan skulle de bry sig om jag blev på smällen heller.

Jag skiftar mycket i humöret haha, men jag försöker ha en avslappnad känsla med bibehållen ilska med hoppet om att lyckas ;D
    Ja och dom där gravidmagarna är överallt!!!
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-20 19:28:19 följande:
    Har ni planerat 2an länge?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Vi har läst på högskola båda två så det har liksom inte passat förut. Vi började försöka när sambon fick jobb i juni.
  • Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-02-23 20:06:34 följande:

Lizzie09 Det gick åt helvete denna gång med. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

Hur går det själv?

Beklagar verkligen! Så orättvist!! Kram
  • Pyret 85

Hade det inte varit för att vi skulle gifta oss i augusti så hade inte vi heller gjort uppehåll bara för att slippa ett decemberbarn. Jag och mina två systrar är alla födda sent på året men det är inte precis som ,vi gått under pga det.

• Pyret 85
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Ett stort grattis till den lille killen <3 Jag håller alla mina tummar och tår på att allt går bra med den lille och att han växer till sig snabbt! kram till dig!
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-27 07:19:44 följande:

Gah, dumma FF. Ingen äl utsatt ännu. Jag får helt enkelt gå på tidigare erfarenheter ;) Äl +6 idag men tempen dök lite.. Vaknat både vid ett och fem inatt så tempade vid fem.

Börjar bli lite nervigt nu, och otåligt. Jag vill hoppas av hela mitt hjärta men är rädd för besvikelsen. Men det här bara SKA gå nu! :D

håller tummarna för dig <3
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-27 19:47:40 följande:

Någon här inne som hört talas om attraktionslagen?... På tal om positivitet och negativitet.

Mitt illamående har eskalerat till kvällsillamående också.. Äl + 7 idag.

håller tummarna för dig också <3
  • Pyret 85
    carolinheiner skrev 2015-02-27 19:32:50 följande:

Conrad fortsätter att överraska! 24 timmar gammal tog dom bort respiratorn å han andas själv! :) store killen 2 dagar gammal å håller personalen på tårna! :)

Heja Conrad <3 Härligt att han gör framsteg!
  • Pyret 85
    eagle87 skrev 2015-02-27 22:40:07 följande:

Vilken tid tycker ni e jobbigast? Mens -äl eller äl-bim? Är på äl +2 lång väntan!!!!

Jag tycker också att mens-ÄL är jobbigast.
  • Pyret 85

Dagen har varit lite jobbig. Tanken att vi inte kommer få barn detta året slog ner som en bomb och alla känslor svämmade över. Även tanken att jag skulle haft bf om fyra veckor blev för mkt.. Jäkla skitdag!!!!!

Svar på tråden BIM September 2014