Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Min telefon fick visst tuppjuck :p

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2014-12-02 15:11:48 följande:

..och allt vad alla skriver om avund, att alla i hela bekantskapskretsen (och alla andra för den delen) är gravida känner jag också. Ni är verkligen inte ensamma om de tankarna<3

<3 hoppas spolningen hjälper! Håller mina tummar hårt.
  • SecretlyMe

Nu du Pyret blir det bebis som stannar!

Är på mensdag 4 idag så kan inte heller tillföra mycket. Däremot undrar jag över Apiforce återigen: var det nån som använde det här eller var det rosenrot? När börjar man och hur länge tas det? Läst lite om att inget av dom ska tas längre än till äl. Jag funderar på att i januari köpa nya ältester och isåfall även apiforce. :) Vi flyttar i januari/februari och innan dess tänkte jag skaffa mig en tid för att kolla äggstockarna.

• SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-12-05 08:29:53 följande:

Jag provade apiforce samma månad som jag blev gravid. Började äta på dag 2, fick positivt ÄL-test på dag 11, men enligt tempen så släppte aldrig ägget. Jag slutade äta Apiforce samtidigt som jag fick positivt ÄL-test. Sen fick jag ju min "riktiga" ÄL på dag 16 eller 17, så den blev ju lite förskjuten. 

Jag vet i alla fall att man ska äta Apiforce från dag 1 till ÄL. :)

Ja just det, det var apiforce du åt :) Var köpte du den?
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2014-12-05 09:46:16 följande:

inte om jag h så mycket att tillföra, har varit inne här varje dag och följer vissa av er dock

Har lite huvudbry som jag behöver lite hjälp med å reda ut. Är inte så kunnig på detta med äl,tester,symptom etc.

Min cykel i okt var på 27 dagar och den sista var på 25.

Jag hade mensen första dag 16e i nov. Enligt en app jag har, skulle äl varit fredag 28e nov. Vi hade sex Mellan 24-25e nov. Den 25e på em hade jag äl sekret, var osäker på ifall det var från samlaget men det löstes inte upp i vattnet.. Så jag är säker de var äl sekret. Men bara 9 dagar efter mensens första dag?

På lördagen tyckte jag dock att jag hade äl sekret igen, men inte alls i närheten av vad jag haft på tisdagen.

Så frågan är om jag är på äl +10 eller äl+6-7?vad tror ni?

Har du en kort cykel kan äl faktiskt infalla tidigare :) Det är ju så att tiden mellan mens och äl kan variera, medan tiden mellan äl och bim som oftast är konstant.

Sekret kan komma någon dag före och vara kvar till någon dag efter ägglossning. Man är fertil ungefär två dagar innan ägglossning och ungefär en dag efter ägglossning ; totalt fyra dagar. Då kan det alltså vara så att din fertila period började den 25 och avslutades den 29 :) Isåfall kan din äl ha infallit den 27 och då är du på äl+8 idag :)
  • SecretlyMe
    Zora skrev 2014-12-05 11:00:51 följande:

Har inte heller så mycket att tillföra. Väntar på Bim. Dagens kurva

Ser bra ut. Jag hoppas den 5e var implantationsdipp :)
  • SecretlyMe
    SecretlyMe skrev 2014-12-05 10:59:25 följande:

Har du en kort cykel kan äl faktiskt infalla tidigare :) Det är ju så att tiden mellan mens och äl kan variera, medan tiden mellan äl och bim som oftast är konstant.

Sekret kan komma någon dag före och vara kvar till någon dag efter ägglossning. Man är fertil ungefär två dagar innan ägglossning och ungefär en dag efter ägglossning ; totalt fyra dagar. Då kan det alltså vara så att din fertila period började den 25 och avslutades den 29 :) Isåfall kan din äl ha infallit den 27 och då är du på äl+8 idag :)

Vilket även stämmer exakt med en 25 dagars cykel ;) Då kom äl 11 dagar efter mensens första dag och du har en lutealfas på 14 dagar.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2014-12-05 16:05:58 följande:

Då är chanserna inte överhängande att jag kan blivit gravid då? Eftersom vi bara hade samlag natten mellan 24-25.

OM du hade ägglossning 27e finns chansen att du kan vara gravid eftersom spermierna lever upp till 5 dagar.

Jag kan inte svara på varför du fick älsekret båda de dagarna men inte emellan.. Jag fick älsekret en vecka efter ägglossning denna månad och har ingen aning om varför..
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2014-12-05 16:34:55 följande:

Hm Mja...detta är med äl sekret verkar ju inte vara de mest logiska man kan gå efter hehe

Antar att du kör med äl tester?

Gjorde det innan men såg att äl alltid infaller dag 19 om min cykel inte är 28 dagar.
  • SecretlyMe

Håller mina tummar för er alla här inne. Lycka till i helgen Zora, hoppas extra mycket för dig nu. Har en bra känsla för dig denna gång.

<3

Svar på tråden BIM September 2014