Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Du är för go, vet du det? Kram!

Pyret 85 skrev 2014-09-29 17:26:37 följande:

Jag tror att båda ni är gravida!!

• SecretlyMe

Hoppas det är nidblödning!

Jag fick blodstrimmor igår.. Men en tempdipp på äl+4 kan inte ge nidblödning nu.

När tänker du testa? :)

Milie skrev 2014-09-29 17:45:29 följande:

Idag upptäckte jag en mini-mini-mini-blödning. Superlite som bara var där helt plötsligt. Hände inget mer med den. Jag är på cykeldag 18 och ÄL+5 eller 6, och det vore så sjukt jävla skönt om det var en nidationsblödning!

Scrollade tillbaka i appen till cykeln då jag misstänkte att det tog men blev något supermegatidigt missfall. Då kände jag en kraftig hugg från ingenstans så jag höll på ramla av soffan. Det var också cykeldag 18!

Hoppashoppashoppashoppas att det är något och att det håller i sig.

• SecretlyMe

Dag 29, äl+10. Har bim på onsdag :)

Okej, låter vettigt :) mot för en annan som testat febrilt haha.

Milie skrev 2014-09-29 20:09:59 följande:

Vilken dag är du på? Såvida jag inte får några symtom så kommer jag inte testa innan BIM som är om 7 dagar.

• SecretlyMe

Är väl ändå "...som ska bli moderkakan", eller? :) Livmoder har man väl redan haha ^^

Kul info i övrigt. Tycker äl+11 stämmer rätt så mycket på pricken på när det kan börja synas på test :)

SRMmamma87 skrev 2014-09-29 21:02:59 följande:

Hittade denna bra info om hcg!

"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"

• SecretlyMe

36.6, mensdippen och negativt test. Aja :)

• SecretlyMe

Samma här. Så ledsen för din skull att det inte gick vägen :(

NILE90 skrev 2014-09-30 05:29:29 följande:

Såg nog bara i syne igår. Tempen sjönk idag så är nog ganska säker på att mensen kommer om någon dag. :(

• SecretlyMe

Hoppas hoppas :)

SRMmamma87 skrev 2014-09-30 06:51:19 följande:

Man säger ju att hoppet är det sista att lämna en! Är på ÄL+10 idag och beräknad BIM. Än så länge inget blod.

• SecretlyMe

Testet imorse var blankt så det var fel på den andra :p

kasovi skrev 2014-09-30 08:08:24 följande:

Åhåååå! Jag vill se båda era test! :D

• SecretlyMe

Tack söta du :)

Ja. Äl infaller som det verkar dag 17 eller 19 i mina cykler. Nästa bim blir 29 eller 31 oktober :) Men byter inte bim före mensen är här ;)

Kör inga älstickor denna omgång. Tänker inte hålla koll på temp och inte sekret. Det tar på mig psykiskt. Jag har bestämt mig för att njuta av det vi redan har och att man inte kan leva livet med att oroa sig för fel hela tiden. Snittet är ju ändå 7-9 månader. Det kommer.. :)

Fortsätter dock med folsyra, ska komma igång och träna denna vecka igen för förra veckan var jag så orkeslös med mensvärk så ville hon inte haha :p

Har du någon "ny strategi"?

NILE90 skrev 2014-09-30 10:00:34 följande:

Skiiit! Även fast jag är jätteledsen för din skull är jag glad att vi fortsätter kämpa tillsammans. :) Nästa gång plussar vi! 

Du borde väl hinna med en till nu i oktober? 

• SecretlyMe

In med bild :)

Malinbarre skrev 2014-09-30 10:08:04 följande:

Vill någon analysera ett konstigt grav-test?

Svar på tråden BIM September 2014