Inlägg från: SRMmamma87 |Visa alla inlägg
  • SRMmamma87

BIM September 2014

Ska strax åka iväg mot sjukhuset. Har blivit tillsagd att vara där en timma innan uNdersökningen för att hinna ta gravtest och få smärtstillande. Lagom lång tid att hinna bli nervös på när man sitter där och väntar :-/ Uppdaterar efteråt. Tack för stödet!

• SRMmamma87

Okej tjejer, jag är tillbaka hemma efter min spolning. Den manliga läkaren jag fick var väldigt bra, mkt proffessionell och sympatisk. Kändes helt ok, det var han samt en sjuksköterska med vid spolningen (och min man). Fick ta stolpiller 45 minuter innan för smärtstillande effekt. 

Började med att kolla med ultraljud och känna på livmodertappen. Sedan tvättade de med kompresser för att bakterier inte ska komma upp i livmodern från vaginan. Upptäckte då en liten bakteriell infektion som jag ska få behandla. Inget som påverkar fertiliteten alls, men bäst att behandla i fall det blir ivf någon gång, plus att man vill ju alltid tja bra balans "där nere". Sedan skulle de sticka in katetern i livmoderhalsen, vilket han hade problem med så han blev tvungen att använda tång på livmodertappen, vilket gjorde för djävulskt ont. Dock endast i någon minut, sedan när den togs bort och spektrumet togs bort försvann det ganska snabbt. Annars var undersökningen smärtfri. Saltlösning och kontrastvätska sprutades in, både livmoder och äggledare såg fina ut. 

De hade fått tillbaka mitt andra blodprov för progesteron och det var något höjt, men fortfarande inte jättebra. Läkaren var tveksam till om jag faktiskt ägglossar. Tydligen kan gulkroppshormonet ge utslag på ÄL-stickorna trots att inga ägg släpps. så jag fick Pergotime utskrivet som jag ska börja med nästa månad. Trodde inte jag skulle kvalificera mig till det, men känns verkligen jättebra. Hoppas så att det ska fungera!! 

Nu är utredningen klar. Vi ska köra på med Pergotime under tre månaders tid. Har vi inte blivit gravida då, så ska vi kontakta honom på telefon för att se vad nästa steg blir. 

• SRMmamma87

Puffar Listan. 

OKTOBER

6/10 VioloLaviose, 27 år, 6:e barnet, första månaden (försöker icke aktivt)
    19/10 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 17:e försöket
    ?/10 FruA78, 2:a barnet, 23:e försöket
    ?/10 Nostalgity, 26 år, 3:e barnet, 13:e försöket (1:a efter Ab)
    28/10 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 18:e försöket
    ?/9 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 10:e försöket (3:a efter MF)

VI SOM PLUSSAT - MÅNAD FÖR MÅNAD

September
    EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9 
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9

Oktober
    Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    JosPhi

November
    Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad 
    Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket 

December
    Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    Carolin Elf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket BIM 10/12

Januari
    Inga plus

Februari
    Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 15:e försöket (1:a IVF-försöket) BIM 13/2

Mars
    tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 2:a försöket BIM 19/3
    Iljans 24år, 2:a barnet och det blir 8:e försöket BIM 24/3

April
    Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 8:e försöket (1:a efter 3:e mf) BIM 21/4
    Reggi, 30år, 1:a barnet, 13:e försöket BIM 28/4

Maj
    FiiaN, 23 år, 1:a barnet, 8:e försöket
    fruannie, 27 år, 2:a barnet, 11:e försöket

Juni
    Inga plus

Juli
    Inga plus

Augusti
    Inga Plus

September
    knaappeen, 25 år, 1a barnet, 15:e försöket (9:e efter MA) 

• SRMmamma87

Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??

• SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-10-19 14:56:45 följande:
    Jag började tempa igen inför utredningen. Förra månaden var kaos, hade låg och stabil temp efter ägglossning. Denna månad har jag haft väldigt hög temp och äl+4 fick jag en tempdipp och i samband med det började det ömma i äggstockarna. Trodde jag inte haft ägglossning och skulle ha det "på nytt", men tempen har gått upp igen och fortsätter vara hög. Idag har det varit mycket ömt i vänster äggstock samt mensvärk, äl+7. Kollat tillbaka andra månader och smärtor i äggstockarna efter ägglossning är något nytt, samt ömma bröst och myyycket finnar så kort efter äl.

Funderar på att testa mig den 26, äl+14 och bim-1 om tempen är fortsatt hög. Jag vill veta om det jag känner skulle kunna vara en graviditet, för kommer mensen kommer jag alltid undra om det var mf.
    Det låter väl vettigt om du känner att du skulle orka med den vetskapen Hjärta
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-21 09:42:37 följande:

Hej. Hade du ngt symptom för bakteriell vaginos?

Det enda jag hade och som min läkare frågade om var att flytningarna någon/några dagar efter mensens slut luktade lite illa. Annars ingenting. På nätet står det att man bla kan få vaginos om man har samlag ofta, så det är väl våra aktiva barnförsök som bidragit. Borde vara borta nu iaf, är bara fem dagars kur.
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-24 09:46:00 följande:

Nej ska testa imorn på bim +4. :)

Har en fobi för neg test

Lycka till! Håller tummarna!
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-25 06:50:14 följande:

På 18 försöket lyckades vi!!!!

Ge aldrig upp!!!!! Tack för allt stöd vet inte va ja hade gjort utan er

Stort Stort Grattis Äntligen! Det är första gången någonsin va?
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-26 08:38:33 följande:

Blöder fortf. Blödde en halv binda igår, under natten lite mindre, fortf blod på pappret.

Tempen fortf hög? Hade ont igår i svanken O lite molvärk i magen. Brösten ömma fortf. Vården gör inget i detta stadie.

Ja tänkte testa igen på onsdag O de om cb ökat från 1-2 till 2-3. Hur mycket blöder de om de missfall?

Om de missfall så kan Jag inte fatta att man kan ha sån otur att plussa på 18 försöket O börja blöda samma dag. I och med att jag kontakta vården igår då har de blivit registreras på systemet att jag e gravid. Så nu även om de missfall så kommer vi inte få ivf bekostat förräns om 3 år från dagen man fick missfall.

Åh, känner så med er! Hoppas hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning. 
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-26 15:08:45 följande:

Jätte svagt test O blöder fortf så helt enkelt inse att de e missfall!!!!!!! 

Stackars, stackars er! Lider så med er. Styrkekram 
Svar på tråden BIM September 2014