Inlägg från: SRMmamma87 |Visa alla inlägg
  • SRMmamma87

BIM September 2014

Precis kommit hem från gyn. Gjorde VUL och prostata undersökning, samt fick svar på blodprover. Allt såg bra ut, förutom att mina progesteron-värden låg något lågt, samt att hon inte tyckte äggblåsorna var riktigt så stora som de borde på dag 12. Ska ta om blodprov för progesteron på dag 24 denna gången (eftersom jag tog på dag 21 förra gången och då räknar de med att man har ÄL dag 14, men jag har dag 17). Ser det bra ut, görs spolning. Ser det bra ut kommer vi hamna i IVF kön. 

• SRMmamma87

Med något låga världen så låg de på 21,7 tror jag. 30 och över är önskvärt, men har man ingen ägglossning alls kan de ligga på 5. Vi får se med nya blodproven.

• SRMmamma87

Verkar som många av oss som är kvar börjar utredas/vänta på ivf nu. Känns ändå härligt att ha er tjejer, mitt i allt detta snurr. 

• SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-09-17 15:04:25 följande:

Nu är vi hemma efter mötet.

Hon påpekade mitt bmi, som ligger över gränsen på 30. Jag talade om att jag haft kontakt med pt för kost- och träningsschema och hittills gått ner i vikt sedan dess. Men det verkar som att vi får hjälp ändå, med målet att jag fortsätter gå ner i vikt.

Jag kommer ta blodprov på måndag, dag 22 i cykeln. Även sambon ska ta blodprov. Därefter, om mensen kommer, ska jag meddela dom så att jag får tid för äggledarspolning. Sambon kommer få brev om spermieprov framöver.

Vi fick även med oss broschyrer om barnlöshet och ivf. Hoppas att vi aldrig, aldrig kommer få nyheten om att vi inte kan få några barn.

Gjorde även ett vul och hon såg fina äggblåsor i båda äggledarna, vilket var väldigt positivt :)

Vad bra att ni får hjälp! Vi verkar ligga ganska i fas med utredningarna. 
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-09-18 20:04:35 följande:

Så jävla svårt att ta sig upp denna gång. Gud vad jag är ledsen O har gråtit

Styrkekramar <3 Det kan vara så jävla jobbigt
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-09-17 19:52:56 följande:

Hur långt har ni kommit?

Haft första mötet, tagit prover och fått resultat. Ska ta om ett blodprov pga något lågt progrsteron. Gjort Vul, prostata koll. Ev spolning sedan vidare till ivf.
  • SRMmamma87
    miamarina84 skrev 2015-09-19 19:56:17 följande:

Hur lång tid har detta tagit då?

Vi sökte hjälp när vi försökt ett år. Sedan tog det två månader att få ta blod/sperma prover och fem månader att få komma på första läkarmötet och få resultat på de proverna/vul och prostataundersökning. Vi är på försök 17 nu.
  • SRMmamma87

[quote=75786330][quote-nick]Nostalgity skrev 2015-09-22 10:37:57 följande:[/quote-nick]Hejsan tjejer. Har varit inne varje dag o håller koll på er, ni är så otroligt starka som kämpar för ett barn såhär lång tid.

Detta barn kämpade vi för, tog totalt 18 försök tills det lyckades. Dock inga utredningar, tester etc.

Ni kommer också lyckas! =) 

Idag är dagen D, jag har ett VUL. Då får vi veta om vi får behålla det som gror lr om jag måste ta bort det. Jag är SÅ nervös! 5+5 idag om jag räknar från mensens första dag. Hoppas på att hon ger ett klokt svar bara!

[/

Hoppas så jäkla mycket för att ni får ett positivt svar och att ni kan behålla ert lilla frö! <3

• SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-09-22 15:14:28 följande:
    Hejsan. fick veckorna till 6+0 eller 6+2, vilket är vid 25e aug. Omöjligt att säga om det blev till vid medicinering eller inte, så vi valde att avsluta det.
    Åh vilket svårt beslut ni fått tagit, men det verkar som ni är överens om det och att det känns okej. Hoppas det tar sig snart igen <3
Svar på tråden BIM September 2014