Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BIM September 2014

MiaIa90 skrev 2014-08-31 14:28:23 följande:
    Tackar tjejer för erat stöd.
    Vi sökte hjälp för andra fången i början av året men dom tyckte vi skulle förälska fram till hösten ensamma men ska nu ringa Gyn igen och se om man kan få pregotime utskrivet så man får i gång äl starkare.
    Jag har iallafall regelbunden mens och känner av äl men denna månaden ska jag testa men äl tester igen.
    Har försökt i ett år ku med regelbunden cykel.
    De jobbigast var att jag trofé jag var gravid denna månaden för kände inte av något i brösten alls denna gången men dom var tunga sen 6-7 dagar efter äl hade jag molnande värk så ja trodde de hade tagit sig men nej då:(.
    Får hoppas på nästa cykel nu då.
    Är så jädra ledsen och nere känns skit har försökt få barn i 3 år sammanlagt.
    Och din man, har han kollat kvalitet och mängd?
  • VioloLaviose

ÄL+6 . Plussade med förra barnet ÄL+11 enligt UL-bf, men +8 enligt VUL. 

Ser gravidmagar och bebisar överallt! (Eller så lägger man mer märke till det nu :P)

Känner iallafall ingenting, en smula öm i brösten men brukar vara det innan mens också.

• VioloLaviose
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 09:04:48 följande:
    Hoppas det tar sig!
    Jag vickar på förskolor, det är rätt tungt emellanåt :/
    Kanske ägget inte fäst än och därför du inte känner så mycket ännu :)
    Åh gör du? På småbarn med? =/

Så är det kanske. Har hela skåpet proppat med test typ, men känns onödigt för chansen att det syns något är ju minimal :/
  • VioloLaviose
    Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:

Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök? phpMQD4xG84253.jpg

Om jag Ser två streck trots kraftigt solljus på skärmen så är det positivt :) ;) grattis !!!!
  • VioloLaviose

Alltså detta är vårt första barn som vi planerar in. Att gå och vänta in bim, räkna dagar osv, är helt nytt. Och jobbigt. Dagarna går ju sååååå sakta och då har jag ändå fyra små att ta hand om . Hahaha :)

Jobbar ni alla? Jag studerar och jobbar som Tim.vik på ett ställe som är så himla bra att ingen sjukanmäler sig hahah. Synd för mig dock :p

• VioloLaviose
    Bebben84 skrev 2014-09-02 11:30:54 följande:
    Ja tiden går sakta men vi har alltid så mycket inplanerat så tänker inte på det alltför mycket. Värst är dagarna precis runt BIM tycker jag. Annars går det relativt fort.

Jag jobbar heltid som produktionsledare inom VA-teknik. Är väl ganska kul men jag skulle vilja ha en ännu högre befattning och personalansvar. fast samtidigt så kanske det passar sig bättre om några år när man är klar med bebisverkstaden :)
    Vad skönt för er :)

Men oj, vad betyder VA? Låter intressant! .)
  • VioloLaviose
    flugsvampis skrev 2014-09-02 12:21:29 följande:
    Håller helt med om att det känns som en evighet nu då man försöker få koll på hela menscykeln. men väldigt intressant med!

Jag jobbar heltid som kyrkvaktmästare. Trivs gott med det men ska bli härligt när man får vara hemma o mammaledig ;)

Hur tänker ni andra som har kroppsjobb: kommer ni "lata" er mer när ni blir gravida för att spara på kroppen? Jag känner att det hade varit gott att bli gravid snart så jag slipper vara höggravid under sommaren då jag går mycket med röjsåg o häcksax odyl.
    Eller hur! Sååååå drygt.

Ja det förstår jag verkligen. Mitt ex arbetade som kyrkvaktmästare på sommaren. Han blev brun som få men var helt död när han kom hem. Svettig och trött.

Tror du inte du kan gå på grav.ledighet när dy har sådant tungt arbete?
  • VioloLaviose
    Bebben84 skrev 2014-09-02 13:08:00 följande:
    VA betyder Vatten och Avlopp :). Så vi har har väldigt mycket att göra nu när det regnat så mycket kan jag lova! Jobbade 205 timmar förra månaden :/
    Haha ja det är ju ganska logiskt nu när du säger det, vatten och avlopp hahaha :)

Oj ja jösses det förstår jag :o
  • VioloLaviose
    S_Mamma skrev 2014-09-02 13:15:04 följande:

Varning för känsligt inlägg.

Hur har era flytningar varit efter ÄL? Mina är genomskinliga kring ÄL och sedan brukar de avta nästan helt fram till mens. Nu har jag märkt riktigt vita flytningar. Nästan som mjölk/vispgrädde. (?!?!?!)

Mina är lite som mascarpone med en gulare nyans ????
Svar på tråden BIM September 2014