Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Hur långt har du till bim då?

Millannn skrev 2014-09-16 08:08:52 följande:

Ja det är nytt för mig! Känner mig även illamående idag.

• SecretlyMe

Ta ett test då :) symtom för graviditet finns ju om hcg finns i urinen.

Millannn skrev 2014-09-16 08:24:24 följande:

5 dagar :)

• SecretlyMe

Tänkte bara säga att det står 31/9-1/10 på Miala i bimlistan.. September har bara 30 dagar :)

• SecretlyMe
    Annafransson skrev 2014-09-16 09:43:05 följande:

Hej, jag är på bim+8 och har inte vågat göra något gravtest än. Men då jag har ägglossningstest hemma gjorde jag ett sånt nyss och tror det är positivt, kan det betyda att jag är gravid ?:)

Ta ett riktigt gravtest istället :)
  • SecretlyMe
    Sina86, jag ser något svagt på ditt test.. Tycker absolut du ska testa igen, redan imorgon! :D
  • SecretlyMe

Välkomna alla nya och grattis till plus sina86 :)

Vad jobbigt att försöka få barn. Jag är så trött på att höra olika överallt så jag känner mig bara ledsen hela tiden och tänker att om man ska lyssna på allt så kan man mer eller mindre inte få barn.

En säger: sex varje dag runt äl. En annan säger: sex varannan dag. En tredje säger: sex varje dag för då håller sig spermierna piggare. En fjärde säger: ha sex varannan/var tredje dag för annars blir Spermierna sega. Och en femte säger: ha inte sex för ofta för då blir det för många spermier i livmodern. Gaah, ska jag lyssna på allt detta kommer vi aldrig bli gravida!

Idag fick jag äntligen positivt ältest. Och vi har haft sex varje dag sen i lördags och vi tänker ha det även idag. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller gråta, för som sagt.. Antingen gör man det bra eller så har man haft för mycket sex.

• SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-09-17 11:48:58 följande:
    Blir också trött på det där snacket. Så nu kör vi så som vi tycker är bäst, sex varje dag. Räknar med positivt ÄL-test idag eller i morgon och vi har haft sex lör(2ggr), sön, tis och tänker ha det idag och resten av veckan ut i princip. Sen får det gå som det går men då har vi i alla fall gjort allt vi kunnat.

Du har några dagar senare ÄL denna månad eller? 

Jag tycker man ska göra som man själv känner, är trött på "regler" hit och dit..

Jag fick positivt utslag idag så jag antar att ägglossningen sker under dagen eller senast imorgon. Enligt FL infaller den som den ska, enligt Alltförföräldrar inföll den två dagar senare. 

• SecretlyMe

Hoppas jag med :)

Det vackraste skrev 2014-09-17 11:26:26 följande:

;) :D Det har nog inte särskilt mycket med hur mycket eller lite man ligger :) utan om helt andra saker som vi inte kan påverka, ffa slumpen!

Hoppas hoppas att det nu är din tur!!

• SecretlyMe

Och enligt mina uträkningar så är den en dag sen typ, förra månaden hade jag äl dag 16 och nu är positivt test dag 17..

SecretlyMe skrev 2014-09-17 12:22:12 följande:

Jag tycker man ska göra som man själv känner, är trött på "regler" hit och dit..

Jag fick positivt utslag idag så jag antar att ägglossningen sker under dagen eller senast imorgon. Enligt FL infaller den som den ska, enligt Alltförföräldrar inföll den två dagar senare. 

• SecretlyMe

Haha, vilket krångel det ska vara! ^^ jag känner knappt nåt av äl nu så jag tror ägget släpper idag faktiskt. Ska tempa imorgon och se :)

Ja, tiden går väldigt fort då! Nu är det ju en evig väntan på bim istället :p känns väldigt drygt..

Vad mysigt med familjetid. Hoppas ni får till det och att det tar sig nu då ;)

NILE90 skrev 2014-09-17 12:40:30 följande:

Enligt mina beräkningar borde jag få positivt idag och ÄL i morgon. Men enligt FL så är det ÄL först på lördag (??!) och mina appar säger torsdag. Så jag tror nog mer på mina appar som har statistik på när jag brukar få det. :)

Blev så chockad igår igen att det redan är dags för ÄL igen, tiden mellan mens och ÄL går alltid så himla fort. 

Vi åker ju upp till min mamma nu under helgen, landar med flyg på förmiddag och då jobbar ju dom så vi får väl passa på att få till det då om nu min ÄL skulle vara sen. Lördag är vi hos min pappa på dop hela dagen så då är det i princip omöjligt att få till det. Så håller alla tummar och tår för att jag får positivt på stickan senast i morgon. 

Svar på tråden BIM September 2014