• Lizzie09

BIM September 2014

Carerra skrev 2015-01-02 12:10:39 följande:
    Är testen tagna på morgonen? Skulle kunna vara så att det varit starkare igår kväll för att sedan gå tillbaka idag på morgonen. Jag får oftast starkast utslag på kvällen.
    Dagens test är taget på morgonen, gårdagens är taget runt 14-tiden. Har du ÄL då när det är starkare på kvällen, eller är det "falskt alarm"?
  • Lizzie09
    Carerra skrev 2015-01-02 14:05:44 följande:
    Jag tror att det är så att när strecken är lika starka eller test strecket starkare så är det snart dags för ägglossning, oftast står det 24 el 48 timmar MEN det kan ju gå fortare. Först när ägget släppt så blir strecket svagare igen, därför kan det ibland vara svårt att tajma om man väntar tills man upptäcker utslag på test. Jag har oftast lika starka test 2 dagar på rad och då räknar jag med ÄL dag 2, morgonen efter är strecket svagare igen. Många barnmorskor och läkare säger att om man följer ÄL test till 100% kan man ha sex för sent, det eftersom vi alla är olika och det tar olika lång tid för ägget att släppa. Har ni haft sex innan? :)
    Ja jag får fortsätta testa så får vi se om det blir starkare eller svagare framöver :) Ska ju enligt appen inte ha ÄL förrän på tisdag egentligen. Vi hade sex 29, 30 och idag.
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-01-02 16:42:37 följande:

Fortfarande negativt men nu måste det va bra nära iaf med tanke på styrkan på testen. Imorgon gissar jag på positivt. php9n5sfa75791.jpg

Härligt! :)
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-01-02 16:04:21 följande:
    Vad konstigt med testen, men det finns ju lite teorier; antingen beror det på att du tagit testet med morgonurin och därmed är strecket svagare, eller så har du missat toppen för utslaget eller att du, som Pyret sa, får svagare för att sedan få fullt utslag. Vi får vänta och se! :)

Jag har inte tagit test idag då jag brukat få mensen dag 30-32, idag är dag 32. Ingen mens har kommit men jag har haft mycket mensvärk och ont i svanken. Jag väntar med test då jag är så säker på mensen med tanke på intensiteten på värken. Och så är jag väl jävligt skraj för minus och att mensen ska dyka upp bara nån timme efter testet :/

Men tempen är fortfarande hög, 37.1 imorse. Vid mens ligger tempen på 36.4. Nu glömde jag tempen i min lägenhet så kan inte kolla imorgonbitti. Åh, vågar inte testa :(
    Ja precis, denna jäkla väntan hela tiden :p Hoppas, hoppas att mensen inte kommer för dig och att värken beror på växtvärk!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-01-02 17:41:47 följande:

Är det nån som vill läggas till på bimlistan/lägga till bimdatum alt tas bort så är det bara att säga till :)

Jag har BIM 20/1
  • Lizzie09

Håller tummarna såå hårt för er som testar imorgon! Blir spännande att kika in här imorgon bitti! :)

• Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-01-03 11:30:40 följande:

Det är så skönt att ha samma gäng här inne. Inte så att jag inte önskar att vi alla blir gravida såklart! Men mesans vi kämpar är det en trygghet att finnas i det här rummet, utan massa nya människor varje månad. <3

Tycker alltid mensen är den jobbigaste och mest deppiga perioden när vi försöker bli gravida. Både för att den representerar ett misslyckat försök, men också för att det känns så långt till nästa gång och man har inte orkat jobbat upp glädjen och hoppet igen. Kanske extra denna gången då jag gick över tiden, har mensvärk från helvetet och vi gått in i ett nytt år.

Kram på er alla <3

Håller med till 100%! I den här gruppen känner man sig trygg, sedd och förstådd. Ni känns som en grupp nära vänner som man kan dela vad som helst med. Ni är alla fantastiska tjejer, och vi kommer alla få vårt fina plus någon dag, det dröjer bara olika länge. Stor kram till er alla! <3
Svar på tråden BIM September 2014