BIM September 2014
Nu har vi fått en tid för vårt första möte i vår utredning, 23:e november. Både nervöst, spännande och skrämmande..
Nu har vi fått en tid för vårt första möte i vår utredning, 23:e november. Både nervöst, spännande och skrämmande..
OKTOBER
?/10 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 10:e försöket (3:a efter MF)
NOVEMBER
23/11 miamarina84, 1:a barnet, 15:e försöket
25/11 SRMmamma87, 28 år, 1:a barnet, 18:e försöket (1:a med Pergotime)
28/11 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 18:e försöket (1:a efter MF)
?/11 Nostalgity, 26 år, 3:e barnet, 14:e försöket (2:a efter Ab)
?/11 FruA78, 2:a barnet, 23:e försöket
---------------------------------------------------------------------------------------------VI SOM PLUSSAT - MÅNAD FÖR MÅNAD
September
EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9
Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9
Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9
fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9
Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9
EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9
mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9
CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9
Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9
Nelly88 BIM 22/9
Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9
carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
Oktober
Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10
Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
JosPhi
November
Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad
Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
December
Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12
KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
Carolin Elf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket BIM 10/12
Januari
Inga plus
Februari
Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 15:e försöket (1:a IVF-försöket) BIM 13/2
Mars
tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 2:a försöket BIM 19/3
Iljans 24år, 2:a barnet och det blir 8:e försöket BIM 24/3
April
Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 8:e försöket (1:a efter 3:e mf) BIM 21/4
Reggi, 30år, 1:a barnet, 13:e försöket BIM 28/4
Maj
FiiaN, 23 år, 1:a barnet, 8:e försöket
fruannie, 27 år, 2:a barnet, 11:e försöket
Juni
Inga plus
Juli
Inga plus
Augusti
Inga Plus
September
knaappeen, 25 år, 1a barnet, 15:e försöket (9:e efter MA)
Oktober
Inga plus
Gjorde spolning av äggledarna idag. Det spände rätt mycket när de "öppnade" livmodertappen för att föra in katetern. När hon spolade in koksaltlösningen kändes det som extrem mensvärk. Värst blev det i bilen påvägen hem, men hanterbart. Man ska inte lyssna på skräckhistorier om hur ont det gör, jag tror det är väldigt individuellt! Jag blödde lite när jag kom hem och hade ont då och då men nu är det värsta över :) Har fri passage i båda äggledarna.
Fick veta av läkaren att det ska slutas göra äggledarspolning och enbart användas i speciella fall i framtiden. Hade jag inte fått denna tid hade jag inte fått göra någon spolning alls.
4dec ska jag spruta in kontrast i mina äggledarna. Är det de ni kallar spolning Eller gör man en spolning efter när man sett att det är något stopp tex?
Kontrast är för att se om/var det är stopp. Vissa kliniker använder olika, jag spolades med koksaltlösning.
Ingen aning, men tror det. För om kontrast skulle göras före koksaltlösning så borde jag oxå fått det isåfall. Men jag gjorde bara koksaltlösning, så det är nog samma sak men det används nog olika på olika kliniker.
Då man försökt bli gravid i ca 14 månader o varken fått missfall eller liknade är jag så glad över att igår tog progesteron spruta på vårdcentralen för att kolla hormonet i min kropp (mellan äl o bim). Så får se varför äggen bara rinner rakt igenom mig... Kanske har det med hormonet att göra, kanske inte? Har nämligen läst att har man för lite eller låg dos så sätter sig inte ägget.
Hoppas det inte är några problem :) En cysta är inte farligt, den går tillbaka av sig själv alt spricker - det gör ont men är inte farligt. Så länge den inte vrider sig runt äggstocken, men det är OVANLIGT.
Vi har skjutit upp spermieprovet och vi kommer inte få några svar förrän efter jul/nyår heller. Och vi började vår utredning i september. Jag får inte ens svar på mina blodprover förrän allt är klart, vilket är mycket märkligt. Tycker vi väntat länge nog.
Med vad skönt att ni är på gång och faktiskt har det gått riktigt fort för er vad gäller prover och sedan få svar :)
Är precis hemkommen från vårt första möte i vår utredning. Fick lämna blodprover, göra ett vul av äggstockarna och mannen fick med sig en burk för spermaprov hem. Blev dock lite smått orolig vid undersökningen.. Vid ena äggstocken var det en stor "bubbla", eller vad man ska säga, och hon kunde inte säga om det var en cysta eller om det var en blödning som uppstått pga av att jag hade ÄL i helgen. Är den en blödning så är det ingen fara, kroppen suger tydligen upp det själv. Men är det en cysta så kan det ju vara lite värre.. Ska ta nästa blodprov när jag har mens och sen kommer vi nog inte kunna ha nästa möte förrän efter jul..
Usch, börjar redan bli nervös över vad våra provsvar kommer visa.. Mannen lämnade in sitt spermaprov idag så nu är det bara mitt amh kvar. Är så fruktansvärt rädd att vi kommer ha dåliga provsvar och blir då rädd för hur jag kommer hantera det hela.. Känns lite som att "det man inte vet, lider man inte av", men samtidigt så vill man ju veta. Blööh!
Så segt... Dag 21 idag O fortf inget pos äl test. Hatar när kroppen krånglar :( hade även längre mens denna cykel. 9 dagar istället för 4... Så tänker att de kanske försenar hela cykeln....