• Alvolina

BIM September 2014

KnytetsMamma skrev 2014-09-02 22:00:37 följande:

Nej, inte direkt. Första försöket i maj med en kur pergotime, blev gravid direkt men som sagt, tyvärr missfall i juli. Så nu är det första försöket efter missfallet. Blev gravid på första försöket med dottern också så vågar inte hoppas på att det ska ta sig lika snabbt igen....fkrstw

Förlåt om jag frågar, du behöver inte svara. Men hur fick du pergotime så fort? Jag frågade om detta en gång, men det var inte aktuellt trots att vi hade försökt i ett år och mina cykler är väldigt oregelbundna. Hade jag mens hade jag ägglossning tydligen, även om det kunde vara 30-60 dagar emellan.
  • Alvolina
    Zora skrev 2014-09-03 10:02:40 följande:
    Att äl testet är positivt är ju tyvärr ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Men hade du andra symptom på äl så är det väl ändå sannolikt att du haft äl tycker jag.

Brukar du ha 28 dagarscykler? I så fall hade jag räknat med 28 dagar nästa gång också, fast räknat från när du får din mens nu förstås. Fast jag håller tummarna att du är gravid och att det inte är mensen som spökar smile1.gif
    Att komplettera med temp och kolla tappen fungerar jättebra för mig. Skulle nog ha svårt att veta om ÄL verkligen varit annars.
  • Alvolina
    Bebben84 skrev 2014-09-04 15:24:16 följande:

Hmm, hård tapp. Hur ska jag tolka det? Första månaden som jag känner på tappen och jämför. Innan ÄL var den mjuk, nu är den hård. Har ni så innan mens?

Det ska vara så. Efter ÄL är ju tappen stängd och hård för att eventuellt stänga inne en graviditet. Blir det inte så öppnas den för mensen.
  • Alvolina
    Bebben84 skrev 2014-09-04 23:28:36 följande:
    Aaaah ok tack :)
    Jag brukar kunna bekräfta att ÄL har varit med hjälp av tappen. Har aldrig räknat fel efter att jag började med det.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-09-07 12:33:42 följande:

Och som den testgalna brud som jag är kunde jag inte låta bli ett RFSU testa tidigt :-P Är nog spökstreck trots att jag inte fått de på dom innan. phpPAE72E60554.jpg

Där ser man ju något:D hoppas så för er skull att det är ett positivt test. Håller alla tummar jag har!
  • Alvolina
    TigerEmmlis skrev 2014-09-08 21:11:15 följande:

Hej!

Tänkte hänga på om jag får!?

Fick avsluta för tre, snart fyra, veckor sedan efter att vi i vecka 18 fick reda på att barnet dött!

Men nu är vi igång igen och hade positivt äl-test igår så bim blir 21/9! Hoppas på bättre lycka denna gången! Har två underbara döttrar sen innan på 3,5 år och 16 månader!

*Nova 10-11-12* *Wilma 13-04-14*
    Så fruktansvärt! Önskar er all lycka.
  • Alvolina

Grattis till dagens plus!
    Jag går in på slutspurten nu:)
    Någon som har några symtom sådär en vecka innan BIM?
    Själv känner jag ingenting, men det behöver ju inte vara negativt.

En vacker dag är det vår tur
  • Alvolina
    mrshellstrom skrev 2014-09-10 14:00:05 följande:
    Åh så fint! :)

Nä iom att det är så osäkert ännu så vill jag vänta. Jag ger det 1 vecka kanske 2, sen berättar jag. Om jag kan hålla mig ;)
    Blir han inte ledsen då? Min man vill gärna vara med och testa till och med. Nu har han gått med på att jag ska säga till när jag tror att det är positivt och då gör vi ett digitalt ihop. Stackarn har väl också tröttnat på alla negativa test. :/
  • Alvolina

Stort grattis till era plus! Underbart<3

Jag började få känslan av att tänk om vi inte plussar denna månaden. Vad gör jag då? Tänk om det aldrig blir något! Vi har gjort allt rätt men det går inte ändå.

Någon mer som kämpar på? Hur gör ni för att stå ut?

• Alvolina
    Gummsan skrev 2014-09-11 19:56:12 följande:

Haha jag vet jag är rätt manisk och knasig :-P Speciellt när jag börjar trixa fram streck smile2.gifphpsQNpg840539.jpg

Mina ser precis ut sådär:O kan det vara något tror du? Det ser ju faktiskt ut som något men frågan är vad. Jag har tyvärr fått många spökstreck det senaste månaderna.
Svar på tråden BIM September 2014