• fruannie

BIM September 2014

Glädje skrev 2014-08-28 12:44:25 följande:

ÄL+8 idag, hatar det här, går runt och försöker att inte känna efter, men ändå är det det enda jag gör! Idag har jag ganska jobbig malande mensvärk och svagt illamående, bröstvårtorna slutade vara ömma igår och jag känner nada i brösten, så känns som att det är PMS jag börjar känna av istället :/

Minns iofs att brösten började ömma först i v.5 förra graviditeten och enda symtomen innan var att jag va så jäkla trött..

Ååh denna väntan! :/

Vet precis hur du känner. Är också på äl+8 och jag går verkligen o känner efter konstant, trots att jag lovade mig själv att inte göra de. Däremot tycker jag ändå att de har gått rätt fort hela den här cykeln så nåt positivt iaf:)

Jag har molande värk mer eller mindre hela tiden, brösten nada, illamående nada. Hmm kanske får ställa in mig på en omgång till iaf.

Lycka till!!! Kommer du testa innan bim eller vänta ut mensen och sen testa om den inte kommer??
  • fruannie

Blir man svullen i början av en graviditet? Jag har ätit kolhydratsfritt i perioder och känner alltid bara efter ett par dagar hur magen sjunker in och jag känner mig slankare och typ inte svullen alls. Nu har jag hållt mig ifrån kolhydrater i 4 dagar och känner mig fortfarande svullen och uppblåst ???

• fruannie

bim på onsdag och födelsedag idag! Ska man ta ett test och hoppas på en underbar födelsedagspresent eller vänta in bin o ev utebliven mens. Hmm velar, ibland är jag stensäker på att de inte tagit sig och så i nästa stund börjar jag få små förhoppningar,

Kände igår typiskt mensvärk men jag vet inte, vi var på kräftskiva igår och jag körde så drack ju inte men blev ju lite sent och jag verkar va den som mår sämst idag och känner mig typ bakis!!! Sjukt orättvist :)

• fruannie
    Eme91 skrev 2014-08-31 19:54:45 följande:

Jag har plussat! Bim-3! Bf 10 maj :)

Stort stort grattis!!! Hoppas på samma bf då jag har bim på samma dag som dig.
  • fruannie

Bim -2 nu är det lite smånervöst. Går o tittar efter om mensen kommer hela tiden. Förra cykeln kom det rosa flytningar två dagar innan mensen satte igång ordentligt vilket då skulle vara idag. Än så länge är det bara vanliga flytningar. Jobbar två nätter nu så om mensen inte kommit ska jag testa när jag sovit på onsdag.

Det värker från o till hela tiden. Brösten känns inget alls. Illamående njaa marginellt i så fall.

• fruannie

Bim imorgon och känner ingen antydan till mens. Känner inte mycket antydan till nåt egentligen. Men känner att de kan va en bra grej. Mensen brukar ju kunna göra sig påminn några dagar innan den dyker upp i form av ömmande bröst, humörsvängningar och spottings men inget so far.

Börjar räkna på bf och i vilken vecka jag skulle va i när vi åker på bröllopsresa i nov om det tar sig nu. Har nog redan plussat i huvet tror jag. Vilket är sååå dumt!!

Får se om det blir ett på riktigt imorrn eller om det kommer bli en jäkla stor besvikelse.

En lååång vaken natt att ta sig igenom på jobbet utan blödning sen hem o sova och sen blir det ett test vid ett tiden när jag vaknat. Gahhh!!

Hur går de för er andra som bimmar imorgon?? Vi var ju några stycken. Lycka till!!

• fruannie

Bim och varken mens eller plus. Gahhh så irriterande. Kan man inte bara få det konstaterat att de inte tog sig, Hoppas mensen kommer idag så jag får bryta ihop o komma igen. Hatar detta. Var ju därför jag väntade till bim för att de inte skulle bli så här.

• fruannie

Är det någon som vet hur pass vanligt de är att plussa först efter bim? Känner mig lite kluven i mitt hopp. Läser man lite så händer de ju verkar de som men frågan är ju om det är en liten skara som plussar sent eller om de är rätt vanligt? Ska ställa in mig på mens iaf har den inte kommit på söndag blir de ett test till men inte innan dess. Det känns ju nästan som en käftsmäll att få ett negativt test på bim när mensen inte dykt upp.

• fruannie
    NILE90 skrev 2014-09-03 15:33:44 följande:

Kan ju hända att du hade ÄL senare än vad du trodde. 

Men jag har samma problem. Har sjuk mensvärk sen 3 dagar tillbaka och brukar bara ha det i samband med att mensen kommit, och ingen mens än heller. Testade i förrgår och då var det negativt så jag är inställd på att mensen kommer i natt typ. 

Jag vet inte fick utslag på ältest 19:e o sen bara tom ring 20:e. Med sjujäkla smärta natten mellan 19-20 ska väl tilläggas. Så var inte de äl vet jag inte.

Det molar lite fram o tillbaka har gjort sen någon vecka tillbaka, men är väl bara att vänta in syndafloden.
  • fruannie
    NILE90 skrev 2014-09-03 15:40:06 följande:
    NILE90 skrev 2014-09-03 15:33:44 följande:

Kan ju hända att du hade ÄL senare än vad du trodde. 

Men jag har samma problem. Har sjuk mensvärk sen 3 dagar tillbaka och brukar bara ha det i samband med att mensen kommit, och ingen mens än heller. Testade i förrgår och då var det negativt så jag är inställd på att mensen kommer i natt typ. 

Det jobbiga nu är ju att smärtan är längre ned mot ljumskarna än vad den brukar vara, och vandrar typ fram och tillbaka från höger till vänster. Blir ju rädd att det är något negativt som finns där nere i magen istället. 

Har du testat idag? Såg att du med hade bim idag.
Svar på tråden BIM September 2014