• Bebben84

BIM September 2014

S_Mamma skrev 2014-09-01 23:15:17 följande:
    Vi får hoppas på att det är tecken på liten :) Nu känner jag av i livmoder och ryggslutet igen, så lär inte kunna somna ikväll heller. (Mest pga nyfikenhet och en massa googlande)

När är det lättast att se? Är det först efter BIM? Dit är det ju alldeles för lång väntan ;)
    Nja tror inte mina "tecken" beror på det. Känns lite tidigt :). Men klart man hoppas!

Jag har faktiskt lagt ner goggle denna månad. Blev nog bara stressad av det.

ÄL+10 har många plussat på! Men är man låghormonare så tar det lite längre tid. Med min dotter så plussade jag bara 1 vecka efter BIM. Men det skiftar från graviditet till graviditet. Jag har tänkt testa på ÄL+10 om jag känner mig nyfiken. Just nu är jag inte så värst nyfiken faktiskt :P. Eller jo nyfiken är jag men kanske mer tålmodig :).
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:

Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök? phpMQD4xG84253.jpg

Grattis!! :)
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:

Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök? phpMQD4xG84253.jpg

Minns nu att du har varit och inseminerat ensam! Blir lite extra glad då för detta plus!!! STORT grattis!!!
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-09-02 08:03:54 följande:

Tack! Ja, det ska bli otroligt skönt om det håller sig och jag slipper resa till Danmark med kort varsel nästa månad. :)

Håller alla tummar och tår för dig! Ditt plus gjorde mig lite extra glad då man vet om din situation :)
  • Bebben84
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 10:25:38 följande:

Hej tjejer! Har BIM idag och kunde inte hålla mig igår så jag tog ett testa tidigt test, blev ett fett minus, men än ger jag inte upp hoppet, har molvärk i magen så mensen bör ju dyka upp idag om jag inte är gravid...

Bebben84: har du en dotter född 06 januari? Tycker mig känna igen ditt nick, iså fall följdes vi åt i tråden januarimammor2006 eller ngt sådant????

Ja det stämmer! Lägg av vad ballt!!!! :D
  • Bebben84
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 11:02:19 följande:

Bebben84: hade varit kul å följas även denna gången... Fick en dotter i maj 13, då fick även tahira en son till om du minns henne?

Ja men verkligen! Hoppas vi båda får ett plus denna månad :)
    Jo Tahira minns jag! Hon var modell och flyttade till London med sin kille minns jag! Men kul att dom fått ett till barn! Jag har ett barn "bara". Ny pappa nu. Känns så sjuukt länge sedan allt detta. Men ändå inte på något sätt. Kan minst sagt säga att detta är ett extremt efterlängtat barn som vi längtar efter :).

Blev du gravid snabbt med din dotter?
  • Bebben84
    VioloLaviose skrev 2014-09-02 11:23:55 följande:

Alltså detta är vårt första barn som vi planerar in. Att gå och vänta in bim, räkna dagar osv, är helt nytt. Och jobbigt. Dagarna går ju sååååå sakta och då har jag ändå fyra små att ta hand om . Hahaha :)

Jobbar ni alla? Jag studerar och jobbar som Tim.vik på ett ställe som är så himla bra att ingen sjukanmäler sig hahah. Synd för mig dock :p

Ja tiden går sakta men vi har alltid så mycket inplanerat så tänker inte på det alltför mycket. Värst är dagarna precis runt BIM tycker jag. Annars går det relativt fort.

Jag jobbar heltid som produktionsledare inom VA-teknik. Är väl ganska kul men jag skulle vilja ha en ännu högre befattning och personalansvar. fast samtidigt så kanske det passar sig bättre om några år när man är klar med bebisverkstaden :)
  • Bebben84
    Bulanoch Smulan78 skrev 2014-09-02 11:32:38 följande:

Någon mer som fått en liten blödning men sen inget mer? Är ju på bim +3 och för någon timme sen hade jag lite rosafärgat blod på pappret. Förmodligen är det väl mensen som är på g men den brukar komma igång ganska rejält direkt på morgonen och är oftast brun i början alt riktigt röd.

Jag kan få så i början på mensen :/
  • Bebben84
    VioloLaviose skrev 2014-09-02 13:02:24 följande:
    Vad skönt för er :)

Men oj, vad betyder VA? Låter intressant! .)
    VA betyder Vatten och Avlopp :). Så vi har har väldigt mycket att göra nu när det regnat så mycket kan jag lova! Jobbade 205 timmar förra månaden :/
  • Bebben84
    flugsvampis skrev 2014-09-02 13:49:39 följande:
    Haha ja min bonnbränna är svår att slå ;) 

Är det kanske någon här som har koll på grav. ledighet och mamma ledighet. Är det i samma pott de dagarna tas? Så att man har 240 dagar som kan tas både före och efter födseln på så sätt? Min chef är inte omöjlig så jag kan säkert få byta arbetsuppgifter i slutet i värsta fall!
    Om du inte blir sjukskriven - ja!
Svar på tråden BIM September 2014