BIM September 2014
Förlåt... Men känner sån enorm avundsjuka just nu.. Nu går jag och lägger mig och hoppas vakna upp lite mer positiv. Grattis mrshellstrom och Bebben84, fantastiskt <3
Förlåt... Men känner sån enorm avundsjuka just nu.. Nu går jag och lägger mig och hoppas vakna upp lite mer positiv. Grattis mrshellstrom och Bebben84, fantastiskt <3
Kram på dig, du är stark!
Vad glad jag blir att du nämner mig! Jag hoppas också som en galning för oss alla. Lycka till med livsstilsförändringen! Jag har börjat lite smått också. Jag har gått upp 15 kg det senaste året och då var jag ingen sticka innan heller.
Pyret 85, hahah, mina katter var likadana inatt/imorse! Och helst skrapa av sig lite på toalettstolen oxå.. -_-
GRATTIS CARLAVELOSO!!
Jag tycker om att snoka haha. En av mina ex väntar ju barn nu men sin nya bla. Mindre kul dock när vissa lyckas direkt men allt handlar faktiskt om tur. När vi gjort allt vi kunnat så är allt upp till spermierna att de klarar och hinner till det ägg vi släppt, OM det släppt.
Jag vill så gärna för oss denna månad, tillsammans med er andra i tråden.
Lycka till med testet, har ni väntat med utlösning så att de hunnit "fräscha upp sig"? Haha :D
Du var inte ensam om att vara riktigt avundsjuk igår. Jag och en kompis lyckades nästan luska fram att en annan av våra fd kompisar är gravid. Hon har liksom börjat gilla massa bebisrelaterade grejer på facebook så det känns ganska uppenbart. Det som stör mig mest är att den här fd kompisen tidigare sagt "I augusti ska vi börja försöka för vi vill ha ett majbarn", så det gick väl på en gång för dom.
Nej jag tycker det bara är på tiden att vi andra som också kämpar för ett plus får ett plus nu snaaart! :)
Är jätteglad för alla som plussat här i tråden, speciellt Bebben84!
Till alla som skrev igår; tack, ni är fantastiska. Gud vad glad jag blir av att logga in hit!
Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig varit gravid. Att vi haft oskyddat i 7 år.
Egentligen har jag ingen anledning att tala om detta men känner att jag vill hellre vara ärlig och rak. Saken är ju den att jag glömmer ofta vad jag berättat och inte; jag var inte jätteaktiv här förut och då blir det som att jag blir "privat" av mig på nytt.
2011, november. Jag och min kille hade det väldigt tufft relationsmässigt efter att ha varit tillsammans i 3 år. Vi planerade barn redan då men jag fick panik och avslutade vår relation. Jag mådde extremt dåligt och när jag varit nedstämd och konstig i humöret i nån vecka tycker min syster att jag ska ta ett gravtest. Jag tycker det är slöseri med pengar och vill inte. Den kvällen sväljer jag tabletter för jag vill inte leva. Jag behöver inte magpumpas, jag vaknar dagen efter. Då bestämmer jag mig spontant för att ta ett test. Jag sitter hos min syster och skriker rakt ut när testet visar starkt plus. Jag tror först det beror på min överdos dagen innan. Jag gråter förtvivlat. Mitt ex vill inte behålla och jag kan inte bestämma mig. Men 3v senare får jag mf.
Jag träffar en annan kille, som jag söker tröst hos. Jag tror ju att jag har svårt att bli gravid eftersom jag och mitt ex ändå hade oskyddat sex under alla dessa tre år. Så jag har oskyddat igen. Och blir gravid.... Jag tänker först behålla. Men en vecka senare får jag panik och ringer för att göra abort. Det var ett jobbigt, hemskt, vidrigt och avskyvärt beslut som jag skuldbelägger mig för varje gång mensen kommer.. Detta var mars 2012 i v6.
I början på 2013 började jag och mitt ex prata igen. Efter några månader bestämde vi oss för att försöka igen. Och här står vi idag på vårat 5e riktiga försök och letar bostadsrätt. Idag har jag även tagit blodprov samt urinprov och odling på VC.
Det känns som att jag straffas för min omogenhet och okunskap som 20åring...
Tack för dina fina ord, jag blir så rörd och glad. Du är en underbar människa. Kram!
Du har haft det tufft i livet :( Stackare!
Och det är starkt av dig att dela med dig av din historia här.
Din lyckodag kommer, och jag tror den kommer komma snart, det känns som det bara. Jag önskar dig all lycka, det är du värd!
Kramar!
Men oj vilken fantastisk respons jag fått.. Tack tjejer, jag blir alldeles gråtfärdig <3
Vi stöttar varandra mycket, han är väldigt underbar mot mig när jag är ledsen över det som hänt och även det som är nu när vi försöker. Tack för dina stöttande ord, du anar inte hur glad jag blir. <3
Detta är i det förflutna och nu är nu.. Så skönt att ni hittade tillbaka till varandra och nu är mer säkra på vad ni vill. Det är ju väldigt viktigt! Ni stöttar varandra och så?
Jag tror inte på att man kan bli straffad även om det är så du känner. Bevisligen kan du ju bli gravid och kommer med all säkerhet bli det en dag.
Nu hejar vi på dig att det blir din tur snart!