• Emmissara

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2016-05-01 18:38:00 följande:
    Tack! :D Ja jag hoppas verkligen det, och att progesteronkrämen verkligen gör susen.
    Så himla mysigt! :) Hur mår du?
    ja men precis, och de va på tiden att ni fick ett plus igen :D <3 
    Jag mår ganska bra, har fortfarande illamående och kräkningar då och då om jag är för trött eller inte sköter matintaget ordentligt. Men alla besvär känns så små nu när man äntligen är gravid och är inne i andra trimestern 
  • Emmissara
    Hej alla, lite tråkiga nyheter ifrån mig. Fick i tisdags reda på att fostret inte lever längre. Min värld har stannat upp och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Nästa vecka är det 2 år sedan jag hade mitt förra missfall, känns som maj månad är en dålig månad för vår familj helt enkelt. 

hoppas de går bättre för er andra <3
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2016-05-05 12:12:43 följande:
    Nej beklagar verkligen. Fan vad orättvist! Om du vill prata så finns jag här. Skicka meddelande om du vill. Styrkekramar <3
    Lizzie09 skrev 2016-05-05 12:39:36 följande:
    Åh nej, så tråkigt att höra :( Fy fasen.. Behöver du prata av dig så finns vi alla här! Jättestor kram till dig <3
    Tack <3, aa de känns orättvist och känns svårt att komma tillbaka till de normala livet just nu. Känner dock att jag mår bättre nu både fysiskt och psykiskt. Vi har tänkt att pausa en omgång iaf så kroppen får återställa sig lite. Jag hoppas att de går bättre nästa gång, har iaf fått lovat att få hjälp med att få ordning på min ÄL, alltid något :) 

kram på er <3

• Emmissara

tänkte uppdatera lite, har idag varit på återbesök allt såg bra ut så de känns skönt. Fick även utlovat att jag får pergotime i 2 månader när vi känner oss redo att försöka igen. Just nu ska vi försöka att komma tillbaka till de normala och hitta oss själva. 

grattis till er som har blivit gravida igen :D hoppas att allt går bra den här gången också 

• Emmissara
    Pyret 85 skrev 2016-05-23 15:51:44 följande:

Grattis till er som plussat! 

Beklagar Emmissara Så orättvist! 

Vi har fullt upp med lilla Leo som föddes gravt hörselskadad. Han har nyligen fått hörapparater!

tack, aa det är orättvist men hoppas på att de går bättre nästa gång :) 

Hoppas de går bra för er med lilla Leo. Jag har under ett år haft ganska stor koll på en kille som heter Nyle Dimarco han vann förra året Americas next top model, och vann nu i veckan dancing with the stars. Han är helt döv och hör inte musiken alls, han försöker verkligen bevisa att även fast man är döv så kan man klara av allt, verkligen en inspiration för alla. kram på er <3 

• Emmissara
    Pyret 85 skrev 2016-05-27 16:51:03 följande:
    Ja idag kan ju även helt döva få hörsel med hjälp av cochleaimplantat. Inget som bekymrar oss men kräver ju en del merarbete men vi njuter av vår lille kille, tog ju evigheter att få till honom.
    låter bra att ni njuter :D längtar grymt mycket efter att få en liten också. Hoppas så innerligt att de går bättre nästa gång 
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2016-05-27 16:58:11 följande:

Nu har vi genomfört vårt första ivf- försök och jag är äntligen gravid igen. Är i vecka 6 idag och hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång.

Håller tummarna för alla ni som är kvar att ni snart är gravida. <3

åå grattis, håller tummarna för dig att de ska gå bra den här gången <3 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-06-01 11:25:45 följande:

Har varit fruktansvärt nervös och orolig inför dagens ultraljud, men nu är jag så otroligt lättad och lycklig! ÄNTLIGEN har vi lyckats! 

åå så härligt. Grattis :D 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-01 14:58:57 följande:

Väldigt tyst här inne nuförtiden.. Hur går det för er tjejer? :)

Har haft mitt första mens efter MA, jag vill bli gravid NU!!! Men jag har åkt in och ut från sjukhuset de senaste 2 veckorna p.g.a. allergi och dåligt immunförsvar så känner att jag borde låta kroppen vila och vänta lite. 
    Jag och mannen försöker att hitta tillbaka till oss och göra massa roliga saker tillsammans som vi gjorde förr, börjar kännas bättre och börjar t.o.m. känna mig lite nykär igen även fast vi varit tillsammans i 5-6 år (underbar känsla att känna så igen :D haha) 

Jag håller tummarna för dig nu på måndag, så spännande med KUB
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-07-04 17:07:07 följande:
    Jobbigt med allergier och sjukhusbesök, hoppas det blir bättre snart :/ 
    Vad härligt att ni känner så för varandra, det är ju en alldeles underbar känsla :) Håller tummarna för er nu att det ska gå snabbt för er att lyckas igen <3

Tack! Det gick jättebra, bebis sprattlade som tusan så barnmorskan hade svårt att mäta, haha!
    aa de är lite jobbigt, ska på gyn besök imorgon så får se vad de säger :) Men aa det är underbart att få tillbaka lite nyförälskelse känslan igen :D haha pirrar så underbart i hela kroppen haha, känner mig som en liten tonåring. 

Åå va härligt att höra :D 
Svar på tråden BIM September 2014