• NILE90

BIM September 2014

kasovi skrev 2014-09-15 12:13:46 följande:

Det finns väl inget annat att göra än att fortsätta med denna långdragna väntan! ..och försöka hålla humöret uppe såklart!

NILE90, det är samma här! Jag, karln och katterna! Känner mig lite som den där barnlösa katt-tanten i området :P

FiiaN skrev 2014-09-15 10:14:44 följande:

Ja men visst är det så! :(

Crazy Cat Lady, haha. 

Nej men någon gång ska väl vi också få ett plus på stickan. Annars kan man ju spä på "Crazy Cat Lady" lite till med att köpa ytterligare en katt...

• NILE90
    Bulanoch Smulan78 skrev 2014-09-15 12:33:22 följande:

Tror jag har ägglossning idag. Någon mer som har äl i dagarna?

Om 2-3 dagar tippar jag att min ÄL behagar att dyka upp. :) 
  • NILE90
    Gummsan skrev 2014-09-15 12:07:25 följande:

Jaha då börjar det bruna komma så nu kommer mensen. Vilket som vanligt betyder äl dag 22. Som också innebär att vi som vanligt prickat äl utan problem ???? Hoppar över till försök 11då....

Om någon vill ändra mig på listan vore det snällt.

BIM 19/10 32år barn 6 försök 11

Rent spontant hade jag satsat på att ha mer sex innan ÄL. När ÄL väl skett så är det ju försent för sex, om man inte har ruskigt snabba spermier med en ruskigt bra tajming. :) 
  • NILE90
    mamamiki skrev 2014-09-15 12:35:02 följande:

Hej! Hoppas på att någon kan hjälpa mig :)
    Jag och min sambo har just börjat försöka bli med barn. Jag hade min fertila period förra veckan och ägglossning i förrigår (lördag 13/9). Jag testade mig med clearblues digitala ägglossningstest och den visar när man har hög- samt maximal fertilitet. Vi har haft sex nästan varje dag, och jag undrar nu när jag som tidigast kan göra ett graviditetstest och få ett säkert svar?

Tack på förhand!

På BIM-4 kan du tidigast testa och få ett hyfsat säkert svar. Men vissa går ju också över flera dagar innan de får ett plus :) 
  • NILE90
    kasovi skrev 2014-09-15 13:23:36 följande:
    Hahaha, ja. Vår yngsta katt brukar jag kalla för "våran håriga lilla son". Det har familjen snappat upp, och pojkvännen också. Det heter inte "din katt..." hemma hos oss längre utan alla säger "din son ".

Åh herregud, när jag läser vad jag själv skriver... mitt liv går bara utför ;) hahaha!
    Hahaha då är jag alltså inte ensam om att kalla min sambo för pappa och mig själv för mamma åt vår lilla katt. Haha. Min sambos föräldrar kallar sig för farmor och farfar också. Det är på tiden att dom får ett barn som dom kan kalla för barnbarn och att jag får ett barn som jag faktiskt kan bli mamma åt. haha
  • NILE90
    MiaIa90 skrev 2014-09-15 12:59:06 följande:

Nile90 då har vi äl samtidigt jag ska ha min den 17 om nu äl testerna visar samma som appen. Sen Bim runt den 30sep och 1okt.

Jaa om min ÄL kommer tidigare så borde vi ha det samtidigt. :) Annars är det ÄL den 18:e och BIM runt den 2 okt som gäller för mig :) 

• NILE90
    kasovi skrev 2014-09-15 13:39:10 följande:
    Hahaha, vad skönt att höra att man inte är den enda! En typisk grej som skulle innebära socialt självmord om det kom ut ;)

Fast din situation verkar ju ha gått längre när katten fått farmor och farfar också :D Ja, det är verkligen på tiden att det kommer en riktig liten! Min mamma hintar mig rätt ofta. Hon stickar och virkar mycket. Det händer att hon frågar ibland om hon skulle bli en bra mormor som pysslar så mycket :D
    För oss är det snarare så att mina föräldrar hintar om att dom vill bli mormor och morfar medans sambons föräldrar hoppas att sambons bror får barn före oss (bara för att han är 2 år äldre och har haft hus längre).

Min mamma har sagt att den dagen hon blir mormor ska hon lära sig att sticka, så den dagen vi ska berätta  för henne så kommer hon få ett start-kit med strumpstickor, garn och instruktioner för små babystrumpor. :)
    Min pappa har jag fått allt sämre relation till nu på sistone, han har aldrig riktigt prioriterat mig som dotter utan jag har/är snarare varit den som får springa ärenden till han och låna ut pengar. Han ringer bara när han har ett "uppdrag" åt mig. Vi bor 140 mil från varandra och när vi var och hälsade på i somras umgicks han hellre med min bror och min sambo än med mig. Dessutom fick han själv barn i somras så saker och ting har nog bara blivit värre efter det. 
  • NILE90
    kasovi skrev 2014-09-15 15:24:40 följande:
    Synd det där med din pappa.. Jag har inte heller någon större kontakt med min pappa. Ingen alls faktiskt. Men det är ju skönt att vi har våra mammor iallafall :) och vilken söt idé att ge henne stick-kit :D

Något sånt har inte jag funderat ut ännu!

Din sambos föräldrar blir nog glatt överraskade när ni väl kommer med nyheten ;) Det är nog vanligt att föräldrar förväntar sig att den äldsta kommer vara först. De har ju varit först med allt hela livet :)
    Jaa men precis. Är bara lite trött på att bli behandlad som ett litet barn som inte alls kan någonting i deras ögon. Men dom kommer nog bli väldigt glatt överraskade om vi nu skulle lyckas ge dom ett barnbarn. Vi ska till dom på säsongens sista kräftskiva den 27:e och jag har BIM den 2/10 såååå det kan ju bli lite knepigt om jag skulle avstå från vin då. 

Vi har nog bestämt hur vi ska berätta för både mina föräldrar (mamma) och hans föräldrar. Han föräldrar ska nog få en skumpa eller vinflaska med en egendesignad etikett med någon fyndig text på. :) 
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-15 19:06:34 följande:
    Helt ärligt så tror jag inte det beror på det. Men hoppas kan man ju!
    Du är nog gravid ;)
  • NILE90
    Gummsan skrev 2014-09-15 19:34:27 följande:

Vi hade ju det. Torsdag, lördag, måndag, tisdag och onsdag och ägget släppte måndag kväll eller tisdag.

Om ägget släppte tisdag så hade jag förstått. Men om ägget släppte måndag så borde du fått positivt på testet på söndagen och då skulle jag också haft sex.

Men tänk på att allt handlar ju bara om tur, nästa gång blir det nog er tur :)
Svar på tråden BIM September 2014