kasovi skrev 2014-09-15 13:39:10 följande:
Hahaha, vad skönt att höra att man inte är den enda! En typisk grej som skulle innebära socialt självmord om det kom ut ;)
Fast din situation verkar ju ha gått längre när katten fått farmor och farfar också :D Ja, det är verkligen på tiden att det kommer en riktig liten! Min mamma hintar mig rätt ofta. Hon stickar och virkar mycket. Det händer att hon frågar ibland om hon skulle bli en bra mormor som pysslar så mycket :D
För oss är det snarare så att mina föräldrar hintar om att dom vill bli mormor och morfar medans sambons föräldrar hoppas att sambons bror får barn före oss (bara för att han är 2 år äldre och har haft hus längre).
Min mamma har sagt att den dagen hon blir mormor ska hon lära sig att sticka, så den dagen vi ska berätta för henne så kommer hon få ett start-kit med strumpstickor, garn och instruktioner för små babystrumpor. :)
Min pappa har jag fått allt sämre relation till nu på sistone, han har aldrig riktigt prioriterat mig som dotter utan jag har/är snarare varit den som får springa ärenden till han och låna ut pengar. Han ringer bara när han har ett "uppdrag" åt mig. Vi bor 140 mil från varandra och när vi var och hälsade på i somras umgicks han hellre med min bror och min sambo än med mig. Dessutom fick han själv barn i somras så saker och ting har nog bara blivit värre efter det.