• Bebben84

BIM September 2014

Liiinis skrev 2014-08-29 09:29:23 följande:

Nu har vi bestämt oss för att prova dricka bisolvon den här omgången. Verkade som att många här inne var positiva till den metoden :) jag har köpt flytande bisolvon, på flaskan står det att man kan ta 5ml 3ggr om dagen. Ska man gå efter det i det här syftet också eller hur brukar ni som har provat göra? Känns som att det hade varit lättare om man kan ta lite mer vid färre tillfällen men det kanske blir för stor dos på en gång då? Hur mycket tar ni per dag?

Jag äter i tablettform och tar då den rekommenderade dosen 1 tablett 3 ggr om dagen :)
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-29 09:23:38 följande:

Börjar oroa mig att illamåendet är magsjuka?! Kan man bli så illamående att man känner spyan i halsen innan man ens plussat?

Sitter med en härlig kombo med mensvärk och illamående en timme innan jobbet, känns sådär!

Har du tagit ett nytt test? :)
  • Bebben84
    Glädje skrev 2014-08-29 10:21:39 följande:
    Nej jag har inga fler och ska jobba till 23 nu ikväll och ska iväg redan 07 i morgon så det är om jag hinner köpa ett under dagen i morgon! Annars får jag vänta på "icke-mens" istället!

Illamåendet iaf släppte när jag åt lite, mensvärken är doc värre! Blir inte klok på detta! :P
    Men ååhh! Att du kan hålla dig från att testa :)
    Tycker det låter mer som växvärk mer än mensvärk ;)
  • Bebben84
    Lizzie09 skrev 2014-08-29 11:11:34 följande:

Vad är Bisolvonmetoden för något? :)

Man äter bisolvon varje dag från mens till äl. Det är slemlösande och hjälper spermierna på traven i simningen :)
  • Bebben84
    sasa83 skrev 2014-08-29 11:33:32 följande:
    Jag har testat Grapefuktjuice metoden den här månaden får se om det hjälper.
    Läst om den också, den ska väl öka äl-sekretet? Tycker du den funkar?
  • Bebben84
    SRMmamma87 skrev 2014-08-29 12:10:34 följande:
    Men vad intressant! Det kanske är en del av förklaringen varför vissa personer plussar tidigare/har längre/kortare faser.

Själv så har jag räknat dagen då jag upptäckt brobyggande sekret som ÄL dagen, denna månaden två dagar efter ÄL test visade som starkast. Men är osäker. Så idag är jag antingen ÄL+6 eller Äl+8
    Jag räknar från att ägget har släppt. Då är det äl+1

Här är det fortfarande glad gubbe på stickan (dag 2) så ägget är kvar än så länge men räknar med att den släpper idag. Så imorgon har jag ÄL+1 :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-29 13:44:19 följande:

Hur vet ni att ägget har släppt då? Om jag testar positivt ena dagen (dag 1) och negativt dagen efter (dag 2) så tar jag för givet att ägget släppt under dag 1 eftersom det också är då jag har känningar, och räknar därför dag 2 som ÄL+1. 

Idag är jag på ÄL+9, fick positivt på ÄL-stickan den 20 aug, negativt den 21 aug. 

Jag räknar så att om jag har glad gubbe på stickan så har ägget inte släppt ännu. Så fort jag får tom ring igen så räknar jag ÄL+1. :)
  • Bebben84
    sanara88 skrev 2014-08-29 16:01:39 följande:

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

phpvMGndL26545.jpg

Det där är ett fint plus :). Stort grattis!!!
  • Bebben84
    sanara88 skrev 2014-08-29 16:01:39 följande:

Tror min ÄL skett tidigare än jag trott, har haft som stark mensvärk senaste dagarna och stickningar upp mellan benen så var tvungen att test idag beräknad BIM 8/9. Så här såg det ut. Vågar man hoppas? :)

phpvMGndL26545.jpg

Vad är det för märke på testet? :)
  • Bebben84
    sanara88 skrev 2014-08-29 20:17:27 följande:

Doc morris :)

Misstänkte det :). Men finns dom kvar?
Svar på tråden BIM September 2014