Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Tack NILE90, och tack för att du flyttade mig i bimlistan :)

NILE90 skrev 2014-09-01 13:15:32 följande:

Men jag tror jag läste för ett tag sedan om någon som hade testat med Preg, fått positivt, och sen testat med någon sticka, fått negativt, testat med CB, fått negativt och sen testat med Preg i vatten, och fått positivt. 

Om en månad har du säkert ett litet frö där nere som gror. :) 

• SecretlyMe

Grattis!

fantasifull skrev 2014-09-01 14:54:09 följande:

Det här är BIM -5. Brukar inte testa tidigt men kunde inte hålla mig den här månaden. Vad har ni för åsikter om det här testet ?

• SecretlyMe

Min syster har gjort kejsarsnitt, har fyra barn med ca 2-3 års mellanrum :)

Missyk skrev 2014-09-01 15:48:48 följande:

Måste fråga en sak!! Någon som vet om ett kejsarsnitt skulle påverka ägglossning eller övh chansen att bli gravid igen? Kanske någon som har gjort KS som vill dela med sig som har flera barn hur lång tid det tog?

• SecretlyMe

Håller tummar å tår!

SRMmamma87 skrev 2014-09-01 17:42:53 följande:

Än så länge ingen mens. Fortfarande lite illamående men det kan ju vara precis vad som helst. Finns fortfarande en gnutta hopp kvar, fadäsen jag är rätt säker på att mensen borde dyka upp i dagarna.

• SecretlyMe

Men grattis! :D

Ciconiidae skrev 2014-09-02 06:45:11 följande:

Hej, testet från imorse. Ser ett svagt streck. Ser ni något, spök?

• SecretlyMe

Kram, lycka till till oss i slutet på månaden :)

SRMmamma87 skrev 2014-09-02 08:19:56 följande:

Då kom mensen idag som förväntat. Flyttar min BIM till 30/9. Den som sitter vid dator får gärna ändra.

• SecretlyMe

Upp med hakan tjejen.. Kommer mensen så kommer en till chans om bara nån vecka. Men jag håller tummarna för att mensen håller sig borta.

NILE90 skrev 2014-09-02 09:01:04 följande:

Hade en väldigt påtaglig mensvärk igår och finnar som ploppat upp i ansiktet idag så mensen kommer väl när som helst. 

• SecretlyMe

Får jag fråga varför du inte slutar röka nu?

Emilix skrev 2014-09-02 14:58:29 följande:

Jag jobbar heltid som sjuksköterska på en avgiftnings klinik. Men nu har jag semester i 3 v så ni kommer väl tiden gå lite långsammare.

Få se om jag är gravid när jag kommer tillbaka efter semestern, har bim den 14:e :)

Det som är lite jobbigt är väl att alla kommer fatta direkt på jobbet om jag är gravid eftersom jag röker och kommer självklart sluta direkt vid ett plus.

• SecretlyMe

Jag tycker du ska ge dig fan på att sluta nu istället. För är det svårt nu kommer det vara svårt även då, oavsett om du har någon annan än dig själv att sluta för. Och jag säger detta för att jag själv varit rökare och slutade för tre månader sen. När man väl tänker efter är det faktiskt inte värt att röka "fram tills plus".

Emilix skrev 2014-09-02 18:33:55 följande:

Det får du göra :)

och svaret är för att jag har provat sluta förut, men det går inte. eller går gör det väl om jag ger mig fan på det men jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det ordentligt. Och ett plus skulle göra att jag gör det för nån annans skull och inte min egen och då tänker jag att det blir lättare.

Men skulle jag märka att jag har svårt att bli gravid kommer jag sluta innan plus. Men tänker ge det några månader först.

• SecretlyMe

Hoppas jag inte lät otrevlig, var inte menat så :)

SecretlyMe skrev 2014-09-02 18:43:21 följande:

Jag tycker du ska ge dig fan på att sluta nu istället. För är det svårt nu kommer det vara svårt även då, oavsett om du har någon annan än dig själv att sluta för. Och jag säger detta för att jag själv varit rökare och slutade för tre månader sen. När man väl tänker efter är det faktiskt inte värt att röka "fram tills plus".

Svar på tråden BIM September 2014