• Glädje

BIM September 2014

Ursäkta en äckel fråga...

Men är det fler som har den där järn/mens lukten dagarna innan BIM på flytningar?

Har märkt det senaste månaderna, en eller två dagar före mensen kommer så luktar det typ blod ...och det gör det nu, så tror det är kört för mig denna månaden, inväntar bittert mens nu istället.... :/

• Glädje
    Reggi skrev 2014-08-29 20:40:33 följande:

Haft sex med min sambo idag och det kom blod, men inte rött. Svårt att förklara, men det såg äckligt ut kom ca 1 enkrona och det gjorde inte ont alls. Är på äl +6

Nidis kanske?
  • Glädje

Jag kan nog få jobb som urskiljare av micro-färgskiftningar eller nåt.. Hann köpa ett RFSU på maxi efter jobbet, världens tunnaste färgskiftning, ja om jag hade hoppats på minus hade jag nog nöjt mig med att detta blev neg, men ja ni vet hur knäpp man blir.

Nu väntar en natt av att jag drömmer att jag plussar, sen vaknar jag med höga förhoppningar i morgon, tar det andra RFSU som visar ett blankt neg, klär på mig och går ut och där någonstans kommer mensen..

Jag förstår min sambo som bad mig "snälla säg inget förrän du är säker" efter att jag bikt symtom och spökstreck varje månad innan mens...

• Glädje
    Bebben84 skrev 2014-08-29 23:02:22 följande:
    Har du bild på testet? :)
    Ja jo det har jag, fast kan inte ladd upp från mobilen, och det syns nog inte heller på skärmen, det är liksom löjligt tunnt. :P ska ta ett "sista" test i morgon. Syns det bättre då så lägger jag upp det, är det ingen förbättring ska jag åka och köpa tamponger och glasögon ;)
  • Glädje

Svagt svagt svagt streck med RFSU i förrgår, minus på cv digitalt igår. Bim -3 idag typ, mensvärk varje dag sen äl... Tiden går sakta fram till bim! Vägrar testa nu innan bim, blir spännande..

Fler med bim i veckan?

• Glädje

BIM i morgon! Lite lite ömma bröst, mensvärk typ konstant sedan ÄL, ökade flytningar nu, vita inte lotion-vita utan mer vit/gråa.

Känns som att tiden står stilla, ingen mens i morgon betyder ju inget, kan lika gärna komma på torsdag eller fredag, och den kan ju bli sen om man stressar, som jag gör!

Vill bara veta nuuu! Men vägrar testa och få ännu ett minus! :/

• Glädje

BIM idag! Ingen mens (än) i sikte. Lite ömma bröst, men de är ömma på utsidan/undersidan som de brukar vara innan mens, har "normalt" med flytningar, mensvärk och ett svagt illamående.

Idag känns det som det kan bli mens eller en bebis, kan varken säga det ena eller andra... Tänkte vänta till i alla fall lördag med ett test, om inte mensen kommer dvs...

• Glädje
    VioloLaviose skrev 2014-09-03 17:30:12 följande:

Aha så man kan Inte tempa för att indikera graviditet ?

Nja jo egentligen, tempen stiger ju igen efter äl, sen sjunker den ju även innan mens medan den förblir lite högre vid graviditet..
  • Glädje

Stod med en kund på jobbet och kände att "....där kom mensen" och kände nåt varmt blött. Kände mig deppig och skyndade till toa, men nähe det var en flytning...?

Samma sak hände senare nu ikväll...

Aldrig att jag blivit så glad över en flytning förut haha...

Får se om mensen kan fortsätta att hålla sig borta! Hoppas!

• Glädje

BIM+ 1... Är sjukligt trött! Kan inte minnas att jag brukar va det före mens..brukar ni det?!

• Glädje
    SecretlyMe skrev 2014-09-04 18:51:49 följande:

Han är rätt lugn i det hela, men jag hör ju besvikelsen. Och den känslan är hans egen och den kan och ska jag inte styra över. Det tar tid helt enkelt, allt handlar om tur när en enda spermie ska nå fram till ägget :)

Min temp funkar extremt bra har jag märkt för att indikera mensen. Sjunker tempen under 37.1 för mig är mens på G. Mitt numera egna och gratis gravtest :)

Ja jag har faktiskt tänkt att om mensen kommer nu så ska jag köpa en bra termometer och börja tempa nästa cykel, kör du mun eller rumpa eller i öra, tips på bra termometer?
  • Glädje

Köpte ett nyss sorts test igår, "YesNo" på apoteket, men det va askasst! En teststicka innuti ett lila euti som man skulle se strecket genom en liten lila ruta...

Iaf, är på BIM+ och det borde ju säkert vara starkare om det är ett riktigt plus, men ingen mens än och mycket vita vattniga flytningar än.. så lite hopp... kommer nog köpa ett test till idag, tror jag köper ett från doc morris, dom känns enkla att tyda.. litar inte på clearblue längre, rena skiten!

Det luriga är, att jag doppade testet i urin, och behållaren som testet va i blev helt överfyllt med urin som inte rann ur, så hela teststickan blev översvämmad av urin när jag la den plant, så antingen blev det för svagt för att jag hade för mycket urin eller så ja.... är det negativt...
    Det syns i alla ljus, dock bäst om man lyser bakom/igenom det..

Min sambo såg inget, han trodde det var uppsugningslinjen som gick att se när jag höll upp den mot fönstret..

• Glädje
    Mandy1 skrev 2014-09-06 09:12:47 följande:

Glädje: Det där ser hoppfullt ut tycker jag!

Ja jag tyckte det, men min sambos skepsis fick mig å känna mig rätt fånig, har tycker liksom att det ska vara en streck utan tvekan och jag ser både spöken o inbillningsstreck... men vi får se.. Rynkar på näsan
  • Glädje

Nån som provat "hemma gjort" gravtest? Fastnade på youtube igår och tydligen om man blandar urin med (bleach)-klorin och det blir ett vitt skumm, så reagerar klorinet på HCG... Är man inte gravid ska inget hända, kanske att det fräser lite bara...

Jag fick ett vitt skumm....

Sen är det ju verkligen inte vetenskapligt säkert, men väldigt många i USA använder sig av detta...

Ska köpa ett test efter jobbet ikväll, bim+3

• Glädje
    Det vackraste skrev 2014-09-07 09:30:16 följande:
    Haha vad roligt. Vanligt klorin? :D

Blir det inte alltid vitt skum då?

Har du inte testat vanligt gtest än?
    Japp vanligt klorin :) Nä tydligen blir det inte vitt skumm (kanske ytte pytte) om man inte e preggo.. :P

Fick ett svagt svagt plus i fredags eftermiddag..ska testa i morgon på BIM+4 och se om det blivit nåt starkare..
  • Glädje

Är på bim +4...ingen mens, mensvärk, svagt illamående, mkt flytningar, lätt ömmande bröst, och tappen känns mjuk och stängd. Vad tror ni?

Är sååå rädd att köpa ett test som visar negativt, svagt svagt pos i fredags, men går och tänker att tänk om det va ett spök...

Åh drömmer hela nätterna att jag plussar och sen försvinner plusset...

Sambon tycker vi ska vänta, testa i slutet av veckan typ!! Men jag blir galen! Vill veta nuuu :P

• Glädje

Japp och där kom mensen på BIM+5!

Helt grundlurad av min kropp, men mensvärk från ÄL till mens verkar inte vara nåt tecken på graviditet för mig iaf :/

Hoppar vidare till BIM oktober!

Svar på tråden BIM September 2014