• Liiinis

BIM September 2014

Nu har vi bestämt oss för att prova dricka bisolvon den här omgången. Verkade som att många här inne var positiva till den metoden :) jag har köpt flytande bisolvon, på flaskan står det att man kan ta 5ml 3ggr om dagen. Ska man gå efter det i det här syftet också eller hur brukar ni som har provat göra? Känns som att det hade varit lättare om man kan ta lite mer vid färre tillfällen men det kanske blir för stor dos på en gång då? Hur mycket tar ni per dag?

• Liiinis
    flugsvampis skrev 2014-09-02 12:21:29 följande:

Håller helt med om att det känns som en evighet nu då man försöker få koll på hela menscykeln. men väldigt intressant med!

Jag jobbar heltid som kyrkvaktmästare. Trivs gott med det men ska bli härligt när man får vara hemma o mammaledig ;)

Hur tänker ni andra som har kroppsjobb: kommer ni "lata" er mer när ni blir gravida för att spara på kroppen? Jag känner att det hade varit gott att bli gravid snart så jag slipper vara höggravid under sommaren då jag går mycket med röjsåg o häcksax odyl.

Nu kommer jag här och tar upp inlägg som är flera sidor tillbaka men alla är ju så väldigt flitiga på att skriva här så missar man en dag så rullar sidorna på :) men jag fastnade just för det du skrev om att ha jobb som är fysiska. Jag jobbar på ett korttids för personer med funktionsnedsättning/utvecklingsstörning vilket i sig är ett ganska fysiskt arbete ibland men det jag oroar mig för är att vi även har endel personer som är fysiskt utåtagerande och kan slå/sparka på oss som personal. Den dagen jag blir gravid och berättar om det på jobbet så kommer jag förhoppningsvis så gott det går att "slippa" jobba med dessa utåtagerande personerna men jag vill helst inte berätta på jobbet om en ev graviditet förrens det har gått några veckor. Är det någon som vet ifall ett foster lätt tar skada om man skulle få ett slag eller bli puttad i magen under de första veckorna? Eller ligger den så väl skyddad då så att det borde gå bra?

Tänker ganska mycket på det här och det blir lite knepigt eftersom vi helst inte vill berätta för någon än att vi försöker skaffa barn.
  • Liiinis
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:53:43 följande:

Jag går också och kissar hela tiden men skulle aldrig ta det som ett tecken då jag har jordens minsta kissblåsa haha :). Känner inget annat än en dragande känsla ner mot ljumskarna. Inte molvärk utan mer som lätt träningsvärk. Jättesvårt att förklara men har aldrig känt det innan. Mår för övrigt väldigt bra, vilket jag aldrig gjort innan mellan ÄL och BIM så bara det gör mig sjukt glad :). Hade ju ett helvete förra månaden. Så just nu njuter jag :)

Jag förstår precis hur du menar med "träningsvärken" :) jag kände så när jag blev gravid i juli fast mitt kändes mer uppåt än ner mot ljumskarna men samma diffusa träningsvärkskänsla :) håller tummarna för att det är ett positivt tecken för dig! :) och hoppas på att jag får känna samma känsla igen om några veckor :)
  • Liiinis
    Pyret 85 skrev 2014-09-07 15:23:22 följande:

Jag är på dag 27 idag. Så ÄL blir ju typ dag 28-29.

Jag fick också pos på äl-test på just dag 27 förra månaden när jag hade haft mf innan. Lycka till nu! :)
  • Liiinis

Skulle någon vilja vara gullig och flytta fram mig till BIM 27/9 istället för 23/9. Chansar på att det kommer stämma bättre så eftersom äl förmodligen inte var när den skulle.

Har haft strul med äl-test som gått upp och ner men aldrig blivit helt positiva den här månaden men i morse upptäckte jag lite (förhoppningsvis) äl-flytningar så nu chansar jag och går jag efter det istället :)

• Liiinis
    Elsa83 skrev 2014-09-15 07:10:16 följande:

Andra positiva testet, nu börjar vi nog börja tro på det!

Hoppas så innerligt att fler av er får ett plus.

Tänkte bara berätta ev sak som hjälpte mig enormt mycket.

Jag har aldrig haft en jättehög sexdrift, en gång i veckan räcker. Och den första månaden vi skulle försöka bli gravida med sex varje dag runt ägglossningen blev enormt jobbigt för mig. ( det har inte med mina känslor för min fästman.)

Så denna månad körde vi sex när vi kände för det men kompletterade med heminsemination morgon och kväll. mannen gjorde sitt i en mugg, drog upp med en spruta och sen tog jag hand om resten.

Funkar alltså utmärkt.

Så nu fick sex vara sex och barnverkstad vara barnverkstad :)

Va roligt att du skriver det där med att använda en spruta :) jag har inte heller någon speciellt hög sexdrift och jobbar dessutom hela dygn ganska ofta vilket inte underlättar när man ska försöka pricka in vissa dagar. För ett tag sen fick jag upp en tanke i huvudet om att göra sådär med en spruta men slog bort den lika snabbt för jag tänkte att det funkar nog inte och att spermierna kanske rent av tar skada av det men det verkar ju funka då :) helst så vill jag ju att det ska ske på naturligt vis men det kan ju vara en tanke när det kör ihop sig :)
  • Liiinis
    Bulanoch Smulan78 skrev 2014-09-15 12:33:22 följande:

Tror jag har ägglossning idag. Någon mer som har äl i dagarna?

Min äl är sen den här månaden, var det förra månaden också men då hade jag precis haft ett tidigt missfall. Men igår blev det iaf äntligen positivt utslag på äl-testet :D tog ett test idag vid lunch och det var fortfarande positivt så misstänker att det släpper under kvällen eller morgondagen :)
  • Liiinis
    ammela skrev 2014-09-15 19:11:58 följande:

Vi kör också med det då sambon ibland har prestationsproblem, gör det hela mycket lättare. Många regnbågsbarn som blir till såhär, även endel singel kvinnor som hittar privata donatorer och kör heminsemination. Finns olika typer av kitt att köpa online som funkar bra! Lycka till!

Nämen gud va bra :) Tack för tipset! :) då var det inte en så desperat tanke jag fick trots allt :P tänk va mycket man kan lära sig här :)
  • Liiinis

Hade äl igår så gissar på att BIM blir den 29:e istället för 27:e. Vill någon vänlig själ vid en dator flytta fram mig lite i listan? :)

• Liiinis
    SecretlyMe skrev 2014-09-18 20:53:39 följande:

Förresten ; jag har haft mycket molvärk sedan i fredags förra veckan. Idag har det varit som mycket mensvärk. Har mycket flytningar (älsekret). Eftersom det pågått i en vecka nu blir jag fundersam? Googlar men hittar ju inget. Fick positivt på ältest igår men jag undrar fortfarande varför jag känt detta så länge och så starkt. Har ägget "fastnat"? Snälla kan nån hjälpa min förvirrade hjärna..

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men jag känner igen mig lite och tänkte skriva och be om lite råd här ikväll jag med.

Jag har testat med äl-test senaste månaden och fick positivt test i söndags och måndags sen i tisdags var det neg så jag gissar på att jag hade äl i måndags kväll eller något sånt. Hade inga äl-flytningar som jag märkte av varken sön, mån eller tis. Tidigare idag däremot när jag var på toaletten så upptäckte jag lite flytningar som gick att dra ut som en bro mellan fingrarna. Hade sex senast i måndags så tror inte att det kan ha varit det. Kan man få såna flytningar utan att det är vid äl? För det kan väl inte ha dröjt ända tills idag för ägget att släppa?
Svar på tråden BIM September 2014