Inlägg från: josephiine |Visa alla inlägg
  • josephiine

BIM September 2014

Fjällsippa skrev 2014-08-30 06:23:08 följande:
    Grattis EmmJo!!

Trots att jag själv bara är ledsen över fler och fler pms-symtom så följer jag er i tråden och blir glad över varje plus! Ja, utom josephiines kompis, såklart. Fy fasen, jag förstår att du blev ledsen. Vet kompisen om att du försöker?
    Ja jag har berättat för henne att vi slutat med skydd och så, och att vi längtar efter att bli gravida. Men hon har alltid vetat hur mycket jag längtat efter att starta familj osv. Idag gjorde hon det digitala testet och det visade Gravid 1-2, så på måndag ska hon ringa kvinnokliniken.. Hon har även berättat för killen sin, men han brydde sig inte alls..
  • josephiine
    Monsan skrev 2014-08-31 11:08:57 följande:

Åh vad jag lider med dig.. Har oxå graviditeter som poppor upp till höger och vänster, men det är iaf från kompisar som inte önskar något annat.

Håller tummarna för att vi båda slipper mensen denna gång.. :).. Några symtom?
    Hade hon önskat barn hade situationen sett helt annorlunda ut, då hade jag inte reagerat på samma sätt. Men jag har sagt till henne flera år att skydda sig eftersom hon inte vill ha barn, men hon har typ aldrig använt skydd och legat med 36 (!!!!) stycken. Då det är väl ett mirakel att hon inte blivit på smällen förrän nu.. Det va jag som rådde henne till abort nu, men att hon vräker ur sig att hon ska supa ihjäl ungen gör mig riktigt sårad och arg.. Jag vågade inte ens dricka en droppe vin igårkväll på en inföyttningsfest ifall det nu har tagit sig denna månad.

Och hon säger en sån sak.. Jag sa till henne att hon inte kan supa bort en unge, den kan mycket väl överleva, då säger hon:"ja men då kan ju du ta den då".. Då sa jag bara att hon va dum i huvudet..

Nja, huvudvärk konstant i ca 1 vecka nu, men är dålig på att använda glasögonen så kan vara det, sen varit snorig till och från nästan varje dag. Känningar och stickningar i brösten och lite värk i "tjejmagen".. Men inge mer.. :/
  • josephiine

BIM imorgon, gjorde ett test imorse men visade ingen tendens till ett plus, tror inte alls att det tagit sig denna månad heller med tanke på att jag inte har haft några supertydliga symptom.. Men ska göra ett test på torsdag tror jag, hinner inte åka och köpa nåt test nu så jag kan testa imorgon, får åka imorgonkväll istället :) Grattis till alla er som plussat och lycka till alla ni som väntar på plusset! 

• josephiine

Enligt min app har jag ägglossning på måndag och BIM den 29, så om någon kan flytta mig så vore det snällt. Sitter på mobilen just nu :)

• josephiine

Happ, nu är ännu en i min bekantskapskrets på smällen! Är såklart roligt och är glad för deras skull, men att få veta det efter att man själv fått negativt på testet ganska nyligen tar på psyket. 
    Började dock hos en psykolog i måndags och det är nog det bästa jag nånsin gjort, skönt att få ventilera! 

• josephiine

omg omg! Tog just ett test för "skojs skull", antingen är jag helt kokobeng och inbillar mig totalt att det var ett andra streck där, eller så var det ett svagt streck! :O Ska ta nytt test imorgon med morgonurin, eller ska jag vänta till i övermorgon? 

• josephiine

Här är testet jag gjorde igårkväll.. Kan någon snälla säga om jag är koko eller om det faktiskt är ett svaaagt streck där.. Min sambo ser det också.. Gjorde ett test nyss så det ligger och "vilar".. Vågar inte sitta och bevaka ????

• josephiine
    VioloLaviose skrev 2014-10-01 09:57:28 följande:
    Jag tror jag skymtar något! Hur gick det med andra testet?
    Måste bara tillägga att det inte alls syns lika tydligt på datorn.. kollar man på telefon så syntes det mer.. jag har ju zoomat in bilden så kanske kan ha med upplösningen att göra.. sen syns det lite tydligare i verkligheten.. Dagens test ser typ likadant ut.. först såg jag inget alls, men nu fick det ligga på lite övertid, då kan jag se svagt.. men ska vänta några dagar och sen ta digitalt, så man inte misstolkar något..
  • josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-10-01 10:23:19 följande:

Jag kollar via mobilen. Hoppas det isåfall blir plus inom några dar! :)

Skriv gärna sen vad du anser om bilden via mobilen, jag tycker iallafall att det syns mer där..
  • josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-10-01 12:16:23 följande:

Precis det jag skrev förut, att jag tyvärr inte ser nåt :( men jag hoppas det blir plus inom några dagar!!

Okej.. ja det hoppa vi med :)
Svar på tråden BIM September 2014