• Mandy1

BIM September 2014

Vi börjar lite i fel ända vi Vi letar bostadsrätsradhus och håller på att säljer just nu för att sedan köpa, så egentligen borde vi kanske vänta med att försöka bli gravida. Sen måste vi även byta bil då vi har en tredörrars vilket fungerar bra med mina två barn som bara har bilkudde men med babyskydd blir det för bökigt. Men det löser sig

• Mandy1

Misstänker att vi missar ÄL denna månad Hade lite ÄL flytningar i helgen och i morse hade jag molvärk i magen. Idag är ÄLflytningarna borta. Och jag kommer hem först i morgon och vi hade sex i fredags morse och efter det har jag varit bortrest. Vet att spermier kan leva massor med dagar men det känns ändå trist att vi missar att ha sex tätt in på ägglossningen. Får sikta in oss på nästa månad i stället. Funderar på att köpa ÄL test tills dess...

• Mandy1

Jag har inte haft något gravidmål till julafton. Men nu när ni skriver så fint om det så skulle det ju vara jättemysigt! Däremot längtar jag till den dag som jag får berätta för min älskade sambo att han ska bli pappa

• Mandy1

Har ni andra funderat på hur ni ska berätta för er respektive att han ska bli pappa?

• Mandy1

Har inte ens tänkt tanken på att man kanske ska säga till sambon att man tänker testa sig vid graviditetsmisstanke. Inte så att jag skulle dölja det men det är inget jag brukar berätta.

• Mandy1

Emilix: Självklart är vi två om det. Men jag brukar faktiskt inte säga till att jag ska testa mig och oftast gör jag det när han inte är hemma. Det är inget jag håller hemligt heller men jag brukar inte säga att jag ska ta ett test eller dyl. Det händer att han frågar och då berättar jag att jag testat mig. Jag brukar inte säga när jag har BIM heller nu när jag tänker efter. Förra månaden frågade han och då berättar jag ju givetvis. Hahaha jag kanske är lite konstig
    Jobbar du också natt?

• Mandy1

Det hugger och drar i livmodern. Det måste ju var ägglossning. Enligt min p-tracker är det en blomma just idag. Så det blir till att stämpla ut och åka hem och förföra sambon
    Konstig det där med trötthet och sex, när man vill bli gravid kan man ha sex trotts att ögonen går i kors av trötthet. När man har en bebis så orkar man inte ha sex just pga trötthet...

• Mandy1

Emilix: Haha sjuksköterska här med på en avdelning med psykoser

• Mandy1

Jag har fått finnar i ansiktet. Det brukar jag få när jag är gravid och aldrig annars. Åhh vad mitt hopp sköt i höjden nu!!!

• Mandy1

BIM om sex dagar och inga tecken förutom lite finnar i ansiktet. Men tror inte det har tagit sig denna månad för vi missade nog ÄL.

• Mandy1

Tog ett test nu på morgonen och inom 3min (CB)så anade jag ett svagt, svagt streck men tror nog jag såg i syne. Sparade testet för att se om strecket syntes bättre när det torkat men nu var det borta efter ett par timmar. Är på BIM-3 och ÄL+11 så det är väll bara att vänta. Trodde nästan det skulle vara ett plus, har mått så otroligt dåligt senaste dagarna och varit trött och matt. Men får nog ta ett HB på jobbet och kolla läget. Men fy vad besviken jag blev!

• Mandy1

Jag har en fråga... Hoppas på svar!
    Har 2 CB plus här. Är på BIM -2, Tog ett på kvällen(hade bara hållit mig mindre än en timme från att kissa) och anade ett spökstäck (knappt synligt men inom tiden. Är det för tidigt att testa igen redan i morgon bitti om jag fick ett nästan blankt test i kväll? Vad tror ni?

• Mandy1

Gummsan: Tack! Gör ett testet i morgon bitti och håller lågt vätskeintag. Tycker mig ändå se ngt på förrgårdagens morgontest och dagens onödiga kvällstest men det blir ju ett sträck på båda men man ser det knappt. Hoppas på ett synligt plus i morgon bitti annars vill jag ha min mens så alla finnar, hunger och sug, samt humör försvinner!!! Magkänslan säger inte gravid men vill veta säkert nu av olika anledningar.

• Mandy1

Kollade testet nu när det torkat för att se om strecket blivit tydligare och det hade det verkligen Ett tydligt blått sträck, svagt men det syns utan att vända och vrida. Vet att man inte ska läsa av efter 10min men lär ju testa i morgon bitti... Åhh hoppas fast min magkänsla säger fortfarande "inte gravid".

Svar på tråden BIM September 2014