• Alvolina

BIM September 2014

varförnuuu skrev 2014-08-31 19:44:06 följande:

jag har också en lång cykel och fick ägglossning dag 25, så segt att behöva vänta så länge varje cykel på ett nytt försök. Skulle vilja få min cykel kortare, undrar om det går?

Självklart går det! Munkpeppar och rosenrot har faktiskt fungerat bra på mig. Skulle det inte ta sig denna månaden kör jag med detta igen, har tagit en liten paus nu bara. Jag kompletterade även med C-vitamin B-6 och B12. Till nästa gång blir det ÄL-test också:)
  • Alvolina
    Ciconiidae skrev 2014-08-31 22:31:07 följande:
    Alvolina skrev 2014-08-31 18:39:47 följande:
    Skulle du kunna lägga till mig med? Jag använder bara iPad och iPhone, så det blir knas om jag gör det. Vore jättesnällt!

6/9 Ciconiidae, 29år, 1:a barnet, 2:a försöket[/quote]Självklart! Så fort jag sitter vid datorn igen om ingen annan hinner före:)
  • Alvolina

Positivt ÄL-test idag! Äntligen! :D hade sex igår. Ska man ha det ikväll igen eller vänta tills i morgon? :) hur hade ni gjort?

• Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-01 17:07:59 följande:

Jag hade nog helst väntat till imorgon. ;)

Var det sent i cykeln du fick pos?

Jag är på dag 23 idag. Cykeln lär väl därför bli 37-38 dagar nu. Det fick bli ett ligg till ikväll:) Det är ju det där med om man kanske ligger för mycket. Har inte hänt oss förr så tänkte prova detta nu;)
  • Alvolina

Någon som vill svara på om båda dessa test är positiva? Det ena är från igår och det andra som kanske är lite starkare är från idag. Båda e.m.

• Alvolina
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 15:58:08 följande:
    Båda är absolut positiva.
    Lät säkert skittrög;) ser ju att båda är positiva. Min tanke var mer om det första räknas som positivt om det blir ännu starkare efter. Skiljer ändå 24 timmar. Trodde att man hade en stegring, ägget släpper 12-24 timmar efter och sen är det bra. Inte att man får flera positiva :) men men skönt att se att det säkert fungerar ändå.
  • Alvolina
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 17:33:19 följande:

Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning.

Jag är så otroligt tacksam för er yrkeskår. Ni är grymma! Ser hur personalen sliter på förskolan nu, många nya småbarn med blöjor och inte tillräckligt med personal. Igår när jag skulle byta schema berättade pedagogen att de skulle behöva en hel 75%-tjänst till på avdelningen. Hon till och med vädjade att jag inte skulle jobba sent på torsdagar och fredagar så långt det gick. (jag kan styra mina tider). Önskar så att vi kan få syskon snart så att min son bara behöver gå 15 timmar. Är inte det sjukt? Nu skaffar vi inte bara barn för familjens skull utan för att avlasta förskolan.
  • Alvolina
    KnytetsMamma skrev 2014-09-02 20:58:36 följande:

Har förmodligen och förhoppningsvis ägglossning i helgen, gjorde vul idag och det fanns två äggblåsor, en på 11 mm och en på 13 mm. Så om allt blir som jag vill lär jag ju ha BIM runt den 21/9. Har ätit en kur pergotime därför jag var på vul och har koll på ägglossningen. Syskonförsök nr 1 till vår dotter efter vårt missfall i juli.

Vad skönt att ni får det bekräftat. Har ni försökt länge för syskon?
Svar på tråden BIM September 2014