-
aa det hoppas jag också :) så mycket som behöver göras innan bröllopet :)Pyret 85 skrev 2015-06-19 17:54:23 följande:Usch då. Hoppas knät blir bra snabbt.
-
Jag känner att jag är FÖR taggad just nu på att bli gravid, om det inte tar sig innan slutet av september så vet ja faktiskt inte hur ja kommer reagera..
Är rädd då jag är så peppad just nu, något mer som har känt såhär? -
hmm eftersom att jag bara har haft 7 cyklar sedan mitt MF i maj 2014 så är de inte så många försök och vi har inte aktivt försökt de senaste 2-3 cyklarna (5 månader) då jag inte vill ha en stor mage när jag gifter mig i septemberDet vackraste skrev 2015-06-22 06:02:59 följande:Hur många cykler har ni försökt?
-
Ne, var hos gyn i februari och det konstaterades att jag inte tillverkar tillräckligt av något hormon för att få ägget att släppa som de ska, men det fanns inga tecken på pco.Det vackraste skrev 2015-06-22 06:38:24 följande:
Har du pco?
-
Det hormonet som jag inte tillverkar tillräckligt mycket av gör bara att mina cyklar blir ojämna, det tar längre tid för kroppen att få ihop tillräckligt mycket hormon så ägget kan släppa, så min gyn läkare sa att om jag prickar in ÄL så har jag samma chans som alla andra, bara det att jag har inte lika många chanser per år och det går inte att beräkna när jag har ÄL (därför jag började med NC för att se hur min kropp fungerar)Det vackraste skrev 2015-06-22 07:16:58 följande:
:-/ Hur ska du då kunna bli gravid?
Vad var "diagnosen"?
Fick ingen diagnos, men ska under dagen eller morgondagen ringa till gyn igen för en tid så jag kan prata ordentligt, när jag fick reda på detta i Februari så var jag mest i chock så kunde inte fråga så jättemycket -
Det fanns inga tecken på det enligt läkaren (har kollat upp det lite också och ne, det är bara hormonet för min del, pco så är det andra delar också)Det vackraste skrev 2015-06-22 07:51:26 följande:Det låter ju som pco...
Men i alla fall så måste det ju gå att få klomifen t ex så att du får äl oftare och regelbundet. I vissa cykler i alla fall. I "normal"fallet ska cyklerna vara ca 25 - 35 dagar med äl dag 13-19 och lutealfasen (dagarna mellan ägglossning och mens) 10 - 18 dgr.
innan mitt MF så var min cykel på 35 dagar, men sedan jag slutade med p-piller och fick den första mensen efter det för 1,5 år sedan så är min genomsnittliga cykel på 53 dagar (längsta har varit 62 dagar). Men som sagt jag ska ringa till gyn idag och förhoppningsvis få en tid :) min lutealfas är normal på 16 dagar så det känns skönt att veta det nu efter några månaders användning av NC -
Har precis pratat med gyn och det enda de kunde göra för min del va att sätta upp mig och min man på väntelista för utredning av barnlöshet då de inte kunde undersöka mig mer tydligen, vätetiden är dock 6 månader...
Ska prata lite med min mor (hon vet hur allt fungerar då hon är inom vården och själv försökte i 15 år för att tillslut få mig), men troligtvis kommer jag kontakta en privat klinik istället. -
runt Augusti/september är det ett år typ, men bara 4-5 aktiva cyklar (då min cykel har varit tunt 45-62 dagar) och 2 som vi kopplade bort det helt, men aa jag satte upp oss, bättre det och sen ringa och avboka än att vänta med att sätta upp oss, vi kommer ju inte inte få komma dit förens vid årsskiftet.Det vackraste skrev 2015-06-22 12:16:14 följande:
Men hur länge har ni försökt? Det kanske är bra att sätta upp sig redan nu?
-
jag har helt glömt bort, men är det någon mer som är kvar här som har sökt för att få en utredning?
-
okej :)knaappeen skrev 2015-06-25 00:35:52 följande:Jag har inte skrivit om det här men vi ska återkomma efter sommarn o alla semestrar för utredning då det snart gått 1 år sen vår grav som slutade i MA o sammanlagt i aug gått 1,5 år sen vi började försöka.
Varför ska ni pp utredning?
skriver det som jag har skrivit innan i gruppen :)
Jag var hos gyn i februari och det konstaterades att jag inte tillverkar tillräckligt av något hormon för att få ägget att släppa som de ska, men det fanns inga tecken på pco.
Det hormonet som jag inte tillverkar tillräckligt mycket av gör bara att mina cyklar blir ojämna, det tar längre tid för kroppen att få ihop tillräckligt mycket hormon så ägget kan släppa, så min gyn läkare sa att om jag prickar in ÄL så har jag samma chans som alla andra, bara det att jag har inte lika många chanser per år och det går inte att beräkna när jag har ÄL (därför jag började med NC för att se hur min kropp fungerar)
Innan mitt MF (maj 2014) så var min cykel på 35 dagar, men sedan jag slutade med p-piller och fick den första mensen efter det för 1,5 år sedan så är min genomsnittliga cykel på 53 dagar (längsta har varit 62 dagar). Men som sagt jag ska ringa till gyn idag och förhoppningsvis få en tid :) min lutealfas är normal på 16 dagar så det känns skönt att veta det nu efter några månaders användning av NC.
När jag pratade med gyn och detta så var det enda de kunde göra för min del, va att sätta upp mig och min man på väntelista för utredning av barnlöshet då de inte kunde undersöka mig mer tydligen, vätetiden är dock 6 månader...