Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Hoppas det tar sig!

Jag vickar på förskolor, det är rätt tungt emellanåt :/

Kanske ägget inte fäst än och därför du inte känner så mycket ännu :)

VioloLaviose skrev 2014-09-01 09:01:03 följande:

ÄL+6 . Plussade med förra barnet ÄL+11 enligt UL-bf, men +8 enligt VUL. 

Ser gravidmagar och bebisar överallt! (Eller så lägger man mer märke till det nu :P)

Känner iallafall ingenting, en smula öm i brösten men brukar vara det innan mens också.

• SecretlyMe

Här är småbarn och de lite större blandade, så varje avdelning har åldrarna 2-5..

Ja, lite väl tidigt för test ännu.. Försök vänta lite till, även om du är jättenyfiken :)

VioloLaviose skrev 2014-09-01 09:21:14 följande:

Åh gör du? På småbarn med? =/

Så är det kanske. Har hela skåpet proppat med test typ, men känns onödigt för chansen att det syns något är ju minimal :/

• SecretlyMe

Jag trodde mitt illamående berodde på magsjuka, sen på en onyttig helg och nu på stress. För mig verkar mensen vara på G, men det jag ville säga var att man aldrig riktigt kan veta varför man mår som man gör, ditt kan lika gärna bero på en grav, men om du känner att du mår bättre av en viss kost tycker jag att du ska satsa på det :) oavsett om du är gravid.

Jag har varit precis likadan som du, att jag får äta vad jag vill för "jag är visst gravid", men det är väl typiska pmssymtom kanske :p

FiiaN skrev 2014-09-01 09:28:22 följande:

Jag har bim 6/9, ingen aning om när jag hade äl men hoppas vi prickat in det! Mådde sjukt illa igår och även lite idag, men tror det beror på min hemska huvudvärk och min onyttiga helg... Annars känner jag ingenting. Har dock ingen aning om när man börjar känna av något, har inga erfarenheter inom detta ämne.

• SecretlyMe

Jag hoppas för dig fortfarande.

Jag vill inte köpa sånt test. Jag vill inte sätta den "pressen" så tidigt in i våra riktiga försök. Sen blev jag lite skrämd när den förra tjejen skrev om hur mycket stryk relationen fick när det visade dåligt med spermier för deras del :p

Jag kommer oxå hänga kvar här, även om mensen kommer då jag precis som du kommer ha nästa bim i slutet av september/början på november :)

NILE90 skrev 2014-09-01 09:32:09 följande:

Tvärsäker på att mensen kommer i dagarna. Känner inga symptom över huvud taget. 

Ska lägga in en beställning på nästa omgång ÄL-tester istället. Sambon har gått med på att göra ett spermietest så jag får väl beställa ett sånt också. 

Nästa BIM hamnar nog i månadsskiftet september/oktober så jag stannar nog kvar i den här tråden i alla fall. :) 

• SecretlyMe

Vilken optimism! Hejja dig! :D

Det här med kosten låter riktigt bra, även vid en graviditet kan det vara bra att äta nyttigare :)

flugsvampis skrev 2014-09-01 09:48:37 följande:

Imorgon har jag BIM och idag var gravtestet toknegativt. Inväntar nu mensen. Är dock inte jätteledsen. Detta var första försöket för oss och jag tror faktiskt det har varit nyttigt för oss att få vänta en extra månad. Denna månaden har varit spänd, stressande och jag har mått skit tack vare att jag går o känner efter HELA tiden så vi ska lägga om det hela lite till nästa månad:

*Ha sex när vi faktiskt känner för det och inte för att en APP säger att jag bör ligga. 

*Gå tillbaks till kolhydratsfattig kost, har ätit vad jag vill med motiveringen "jag är gravid och behöver det". Min våg är av en annan mening. 

*Inte göra gravtest innan jag verkligen saknar mensen. 

*Börja motionera igen! Och inte rädd för att ett pass bodycombat eller en joggingtur gör att ägg o simmare missar varandra när allt skumpar runt. 

*Sluta prata bäbisnamn! Det är ju så gryyymt kul men samtidigt stressande. 

Men hoppet är det sista som ger sig och det är ju faktiskt en dag kvar innan BIM ;) Hoppas hoppas hoppas!!

• SecretlyMe

Det där med kosten var menat till flugsvampis egentligen ^^ blandar ihop alla :p

SecretlyMe skrev 2014-09-01 10:09:10 följande:

Jag trodde mitt illamående berodde på magsjuka, sen på en onyttig helg och nu på stress. För mig verkar mensen vara på G, men det jag ville säga var att man aldrig riktigt kan veta varför man mår som man gör, ditt kan lika gärna bero på en grav, men om du känner att du mår bättre av en viss kost tycker jag att du ska satsa på det :) oavsett om du är gravid.

Jag har varit precis likadan som du, att jag får äta vad jag vill för "jag är visst gravid", men det är väl typiska pmssymtom kanske :p

• SecretlyMe

Haha förstår dig ;)

FiiaN skrev 2014-09-01 11:02:08 följande:

Jag håller mig annars till bra kost, men denna helg va vi på minisemester jag och min kära och då åt vi ikapp allt vi inte brukar äta, haha! Så min kropp va nog inte van vid alla sötsaker. Men nu ska jag gå tillbaka till den normala kosten igen, eeuw detta illamående och huvudvärk gör mig galen! Ska man må såhär för man unnar sig någon gång, då ska jag aldrig mer unna mig något! Hahaha!

• SecretlyMe

Preg gav mig ett jätte svagt plus, men har börjat blöda nu. Antingen spökstreck på Preg eller så har jag fått ett tidigt missfall :/

• SecretlyMe

Mm, har hört det jag med, men ett test reagerar på hcg och blir strecket rosa är man gravid. Börjar man blöda är det missfall. Om nu inte nån doppat preg i vatten och fått samma resultat? Då ska ju testet isåfall reklameras och inte få säljas :s Jag vet iallafall inte vad jag ska tro, det spelar faktiskt ingen roll egentligen för gravid är jag ju inte :p

NILE90 skrev 2014-09-01 12:39:48 följande:

Har bara läst dåligt om Preg, att det oftast ger falska plus. 

• SecretlyMe

Vill nån vara gullig och ändra min bim till 29/9? :) och ändra till "5e riktiga försöket".

Svar på tråden BIM September 2014