• Bebben84

BIM September 2014

Zora skrev 2014-08-27 21:56:31 följande:

Jisses vad det skrivs! Jag hinner inte läsa smile1.gif

Har börjat testa med CB digitala äl tester nu och än så länge är det bara tomma ringar. Men jag funderar lite på när man väl får glad gubbe, inte behöver man testa mer då? För då har väl äl (eller början till äl) upptäckts och kommer att infalla inom 12-48 h? Tänkte man kanske kunde spara lite stickor om det inte tar sig...

Det typiska är att enligt fertility friend ska min äl komma i nästa vecka, då är sambon bortrest.. Hoppas och önskar att den ska komma liete tidigare så vi iallafall har en liten chans.

Nä du behöver inte fortsätta testa efter att du fått glad gubbe :)
  • Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-08-27 21:57:43 följande:

Jag missunnar henne inte över huvudtaget, men inuti kan det kännas lite tufft att hon nu får sitt tredje.

Som sagt, ursäktar min pessimism. Hur känner ni andra med bim samtidigt som jag? :)

Förstår :/

Hoppas hon smittar dig med lite bebisstoft :)
  • Bebben84
    Universum skrev 2014-08-27 22:59:45 följande:

Hej!

Tänkte följa denna tråd. Jag och min sambo är inne på försök 2,första barnetoch jag är 27 år. Kände mig lite misslyckad då inte försök 1 fungerade :(

Har beräknad bim 20/9 och äl 6/9. Började med ägglossningstestet och cb digital som visa glad-blinkande-gubbe imorse vilket käns väldigt tidigt? Någon som har koll på äl-tester? Vet att man har som mest chans att bli gravid när den glada gubben inte blinkar.

Du kommer nog få tidigare ÄL och BIM då :). Blinkande gubben betyder stegring så du är i din fertila period nu :)
  • Bebben84
    VioloLaviose skrev 2014-08-28 07:00:57 följande:

Förresten, är det någon som äter folsyra?

Jag äter också ren folsyra :)
  • Bebben84
    Muffins81 skrev 2014-08-28 09:05:05 följande:

Testade digitalt ägglossningstest för första gången, negativt igår på eftermiddagen men positivt nu på morgonen. Grymt praktiskt ju, så tydligt med den glada gubben. smile2.gif Antar att gubben betyder att jag har äl imorgon...??

Yes kör på ;)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-28 08:34:33 följande:
    Jag tror inte det, eller jag vill tro det men samtidigt känns det bättre att inte tro det eftersom jag då inte blir så besviken när mensen kommer.

Insåg tidigare idag att jag inte kommer vilja testa mig tidigare, hoppet är det sista som överger en, så jag testar nog tidigast nästa lördag innan vi ska på kräftskiva! OM inte mensen har kommit, har BIM nästa onsdag. 
    Håller tummar och tår för dig!! :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-28 09:28:12 följande:
    För 30 min sen fick jag ett litet illamående, kan bero på hungerskänsla (inbillar mig det i alla fall) och blodsmak i munnen (inbillar mig att det beror på känsligt tandkött eller något sånt). 
    Åååååhhh du ser :D
  • Bebben84
    sasa83 skrev 2014-08-28 10:33:54 följande:

Hej på er!

Har följt tråden med spänning men inte skrivit något. Vi är inne på vårt andra försök första barnet. Min BIM är den 8 september. Vågar dock inte känna efter symptom då jag kände efter allt för mycket sist och bara blev besviken när mensen kom. Otroligt vad kroppen kan få för sig saker. Roligt tråd! 

Välkommen hit :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-28 11:20:48 följande:

Måste bara få säga det till alla, men vi blev precis husägare! 

Alla tummar och tår hålls nu för att vi ska få spendera vår första sommar i vårat hus tillsammans med en liten en nästa år. 

Åååhhh stort grattis!!! Vilken härlig känsla! Minns hur lyckliga vi var efter att ha vunnit budgivningen på vårt hus för snart ett år sedan! Hoppas ni snart får inreda ett bebisrum <3
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-28 11:49:24 följande:
    Det är en helt sjuk känsla. Vi har letat och letat i över ett år och tjafsat om alla möjliga hus och tillslut så hittar vi ett som båda vill ha, och så får vi det. Så sjukt. 

Huset har 4 sovrum så det finns många bebisrum att välja mellan ;D 
    Låter som ödet ;). Jag tror stenhårt på att detta är er lyckomånad med allt vad det innebär :)
Svar på tråden BIM September 2014