BIM September 2014
:( vad tråkigt...
Trodde du var gravid. :/ Jag joinar dig i bim oktober ;)
Idag kom min mens :( så nästa bim borde vara 22/10 im nån kan lägga till mig :)
:( vad tråkigt...
Trodde du var gravid. :/ Jag joinar dig i bim oktober ;)
Idag kom min mens :( så nästa bim borde vara 22/10 im nån kan lägga till mig :)
Ojojoj bara sådär? :) Har ni försökt länge? Det finns förstående läkare!
Alltså vilken underbar gynläkare jag har fått chansen att träffa! Under mina två graviditeter har fått komma på hur många vul/ul jag har velat/ behövt och igår mailade jag henne och frågade om det fanns någonting som hon kunde göra/skriva ut för att öka chansen för en lyckad graviditet (när jag plussar nästa gång) och jag trodde inte hon skulle vilja hjälpa oss. Men när jag vaknade idag så hade hon skrivit ett jätte fint mail där hon berättade att det finns två recept på Apoteket att hämta för mig, progesteron och trombyl. Åh vad det känns skönt! Nu ska jag bara få ägglossning och lyckas att bli gravid en tredje gång! Spännande :D någon som privat något av det? :)
Det är vanligt att ge en liten dos trombyl till bla de som gör ivf.
Det förbättra blodcirkulation bla. Men ska vara väldigt låg dos.
Från FASS: "Trombyl kan, som många antiinflammatoriska läkemedel (s.k. NSAID), försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida."
Var tvungen att googla för att se vad trombyl va, tyckte jag kände igen det (förmodligen från farmors eller mormors medicinaskar). Men jag antar att din gynläkare vet vad som är bra för dig :)
Hoppas du blir gravid snart igen och får behålla! :)
Imorgon är dagen D!
Ska till MVC och göra graviditetstest.
Ringde o berättade vad min kropp håller på med, barnmorskan tyckte det lät som jag är gravid och sa att jag kan komma dit imorgon vid 8. Man kan ju hoppas iallafall :o
Trodde jag med.. Men men.. :/ nya tag i oktober för oss då! :D
Strecket igår va nog bara ett spökstreck. Gjorde två test nu och båda var tokblanka. Bläääää!!!!
BIM-2 och negativt test imorse... Ni kan väl ta bort mig från listan antar jag :/
Precis som med sonen är det två ljuuuusrosa streck som möter mig på ÄL +10 alltså jag började gråta när jag såg dom. Det syns, inte som tidigare månader när jag försökte se nåt, framkalla det. Det är ljusrosa och enligt testerna jag har från sonen i rätt nyans för tiden. Blir helt till mig och ber till högre makter att detta ska gå vägen. Att testen mörknar mer och mer och att allt är som det ska!
Det kan ju vara så att man mår bättre av att acceptera det :) och personligen mår jag inte dåligt av det. Är individuellt och var och en gör som man villl
Varför detta?! Så länge man inte får mens så e hoppet uppe.. Varför ha så bråttom med att tro att de inte har tagit sig? Får man mens fine.. Men inte bara för att man kissar neg två dagar innan! Å ja ja blir lite sur när man drar sånna slutsatser! Sålänge mensen uteblir håller vi uppe hoppet å stöttar varandra okey? Ingen hoppar över till oktober tråden eller blir bortplockade från BIM listan försen mensen kommer eller man fått bekräftat av gyn att man inte e gravid! :)
Jo men det får ju stå för dig. Jag har också rätt att acceptera faktum tex. Ingen idé att bli irriterad.
Absolut.. Men blir lite irreterad :(