• Milie

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-02-18 10:19:36 följande:

Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??

Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(

Det tror jag inte. Det är nog läkemedlet som gjort vad det ska och ökat på ägglossningsprocessen. 
  • Milie

Vad roligt att tråden fortfarande är igång! Jag har inte varit inne på Familjeliv på ett par månader och hade nästan 700 inlägg att läsa i den här tråden, det tog sin lilla tid. Hehe. De andra trådarna jag är med i orkar jag inte läsa igenom, men här vill jag gärna hänga med. Här är det mest spännande.

Grattis till er som plussat!

• Milie
    SecretlyMe skrev 2015-04-16 13:55:13 följande:

Kul att du tittar in!

Hur har du det? :)

Jodå, det tuffar på. Jag skulle ljuga om jag sa att jag njuter av varje sekund, men jag försöker att inte känna efter så noga. Några krämpor här och där får man räkna med i vecka 31.

Hur är det för dig? Förstår då jag läst igenom att hoppet dalat lite på sistone, men känns det som att det är på uppgång? Jag minns hur arg jag kunde vara just när mensen kommit och att jag tänkte flera gånger att jag inte orkar mer, men så när ägglossningen närmade sig så steg hoppet tillsammans med LH. Alternativt att jag kom på någon ny metod.
  • Milie
    SecretlyMe skrev 2015-04-16 17:14:19 följande:
    Jag förstår. Hoppas du ändå mår bra trots omständigheterna :) Har ni kikat på kön?

Nej, ingen uppgång här. Jag vill inte försöka mer utan vill vänta ut sommaren och se vad kanske kk säger till hösten. Så jag har slutat tempa och har ingen koll på ägglossning eller bim. Inga fler vitaminer och sånt. Sju år får fan va nog :)
    Jo, trots omständigheterna så mår jag bra! Vi hade tänkt att vi skulle få reda på kön på RUL, men då låg bebis så knepigt till. Huvudet ner, ryggen mot min rygg och sen som tryckte bebisen rumpan så långt det gick ned mot min rygg. Det var alltså väldigt svårt för barnmorskan att se. Hon hade nog svårt att mäta lårbenet. Hon var tydlig med att säga att det är en gissning, men hon gissade på tjej. Så jag tar det som 60% chans för tjej och 40% chans för pojke, i princip 50/50.

Ah, skönt på ett vis att kunna släppa det en stund. Få lite sommarlov från hela karusellen. Jag har då aldrig varit med om något mer känslokrävande än att försöka skaffa barn, så jag förstår att du fått nog.
  • Milie

Lämnar ett litet spår efter mig. Jag har varit här inne och kikat till er lite efter en lång frånvaroperiod. Vad skönt att ni finns kvar för varandra och stöttar och peppar. Jag minns att det var väldigt skönt att slippa byta tråd varenda månad när vi bestämde oss för att den här skulle bli kvar.

Fortsatt lycka till allihop!

• Milie
    tillklaras skrev 2015-06-20 19:36:48 följande:

Hej och glad midsommar fina ni<3

Secretly Me, jag beklagar vad du behövt gå igenom:(

Caroline heiner, hur mår ni? Är ni kvar på neo?:)

Milie, är bebis här än?:)

Massa kramar till er alla!

När jag skrev sist (20:e juni) var jag på BF+2, hon kom några dagar senare, den 25:e. Hon är snart 12 veckor. Hur går det för dig?
  • Milie
    eagle87 skrev 2015-09-12 22:20:48 följande:

Åh enligt ff har jag bf 25/5 om jag e gravid nu. Jag fyller 29 28/5 vore världens bästa födelsedagspresent....

Jag håller tummarna!
  • Milie
    eagle87 skrev 2016-04-30 13:22:24 följande:

Jag är i vecka 15 nu:) håller tummarna för alla här

Du är gravid! GRATTIS! Jag vet inte ens om du kommer ihåg mig. Jag hängde här ofta tills jag plussade i oktober 2014. Så himla skoj att du är gravid!
  • Milie
    eagle87 skrev 2016-05-10 10:11:22 följande:

Jo jag kommer ihåg dej:))) hur mår du? Hur gammalt är ditt barn nu? Tjej kille?

Jag mår fint. Vi har tänkt börja försöka med ett syskon nu. Dottern fyller 1 år nästa månad, 25 juni. Hur mår du? När är BF?
  • Milie
    NILE90 skrev 2016-05-16 20:59:11 följande:

Hej,
    Både kul och inte att tråden fortfarande är aktiv, flera bekanta ansikten ser jag här nu. Håller tummarna för att ni får era efterlängtade plus snart.

Vi plussade i okt 2014 efter 6 försök, fick en son i juli 2015. Nu har jag plussat igen (!!) efter bara ett försök. Så vi väntar på ett syskon i januari 2017.

Önskar verkligen att ni alla får uppleva plus, graviditet, förlossning och allt som hör till. Grattis till alla som plussat sen jag lämnade tråden för lääänge sen. Hjärta

Kul. Då fick vi barn med bara en månads mellanrum. Jag fick en dotter i juni 2015 och nu försöker vi på ett syskon. Låter ju fantastiskt roligt att ni lyckades på bara ett försök! Det är vad jag hoppas att vi gjort också. BIM 26 maj, så jag får helt enkelt vänta och se.
  • Milie
    eagle87 skrev 2016-05-18 18:27:51 följande:
    Du får uppdatera här eller på PM :) ja hoppas verkligen att de stämmer att andra barnet e lättare O bli gravid med:)
    Det känns faktiskt som om jag är gravid. Nu har jag ju bara haft typ tre cykler sen förlossningen, och även om de varit relativt regelbundna så kan det ju vara att ägglossningen är lite oregelbunden och det är den jag känner nu. Men jag känner mig väldigt uppblåst. Jag känner en ordentligt tyngd. Det ska bli sjukt spännande att se om jag har rätt!

Snart RUL! Vad skoj! Kul att du kommit en bra bit på väg. Gjorde ni något speciellt den månad det tog sig? Jag har för mig att jag käkade hostmedicin, hehe. Om det inte vore för att jag fortfarande ammar dottern så hade jag kört på det igen, trots 0 evidens.
  • Milie
    Lizzie09 skrev 2016-07-01 14:58:57 följande:

Väldigt tyst här inne nuförtiden.. Hur går det för er tjejer? :)

Min dotter som kom till september 2014 har nu nyss fyllt 1 år och vi har lite halvt börjat försöka med syskon. Mensen är tillbaka och regelbunden men tyvärr förskjuter amningen ägglossningen så den hamnar alldeles för nära nästa mens. Får väl se om det rätar upp sig eller om det fortsätter så länge jag ammar.

Hur ser det ut för dig?
  • Milie
    SecretlyMe skrev 2016-07-01 17:59:10 följande:

Har mest blivit en gravidtråd detta så håller mig härifrån. Vi har fortfarande inte blivit gravida och är nekade IVF. Maj 2014 började vi försöka och inte lyckats en enda gång. Enligt utredning finns inga fel.

Varför nekas ni IVF?
  • Milie

Det lät ju lovande med bidrottninggelé, men eftersom den förskjutna ägglossningen beror på att amningens prolaktin hämmar LH så låter jag det vara tills jag slutat amma. Skulle ägglossningen fortsatt vara sen så ska jag absolut testa gelén!

Svar på tråden BIM September 2014