Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Det blev tokblankt idag :) Äl +8, bim -4/5. Testet är egentligen ämnat för att användas en dag efter bim, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att loppet är kört.

Tempen fortsätter sjunka vilket brukar vara ett tydligt tecken för mig att jag inte är gravid. Däremot är mina bröst fortfarande ömma, vilket brukar avta vid den här tiden. Fortfarande illamående, idag stick på höger sida för att sedan mola lite på vänster sida. Huvudvärk och mycket flytningar.

Vill inte vara pessimisten i tråden men tror inte jag är gravid utan att allt bara är tillfälligheter. Testet visade ju sitt klara språk.

• SecretlyMe

Jag vill tänka så, att chansen finns och jo, faktum är att den åtminstone FINNS. Om jag räknar med bimdagen är jag på bim -5, testet kan ha haft högre känslighet och mitt ägg kanske inte fäst ännu. Jag försöker, men känner mig så jävla dumt desperat :(

Jag känner som du.. Bara för att vi önskar så högt, så "får" vi inte :(

Skickar dig en styrkekram <3

SRMmamma87 skrev 2014-08-27 16:51:44 följande:

Finns fortfarande en chans!

Däremot känner jag att tråden ska vara öppen för alla känslor under tiden vi försöker bli gravida. Nattsvarta eller optimistiska. Så känn inte alls att du "drar ner" tråden. Kan lika gärna joina dig med pessimism. Känns som om vi aldrig kommer bli gravida eftersom vi inte hellre önskar något annat. Murphys lag liksom...

• SecretlyMe

Alltså, att testet mäter vid högre nivåer..

SecretlyMe skrev 2014-08-27 17:07:49 följande:

Jag vill tänka så, att chansen finns och jo, faktum är att den åtminstone FINNS. Om jag räknar med bimdagen är jag på bim -5, testet kan ha haft högre känslighet och mitt ägg kanske inte fäst ännu. Jag försöker, men känner mig så jävla dumt desperat :(

Jag känner som du.. Bara för att vi önskar så högt, så "får" vi inte :(

Skickar dig en styrkekram <3

• SecretlyMe

Sitter med massor av molvärk och ömma tuttar och läser era inlägg. Jag kan inte kolla bebissaker. Tycker det är för plågsamt.. Älskade förut att kolla bebisavdelningen för nåt år sen men nu tittar jag inte ens åt det hållet.

Ikväll är min syster inne på BB och ska föda. Jag vill gråta av lycka och sorg samtidigt...

• SecretlyMe

Jag missunnar henne inte över huvudtaget, men inuti kan det kännas lite tufft att hon nu får sitt tredje.

Som sagt, ursäktar min pessimism. Hur känner ni andra med bim samtidigt som jag? :)

Bebben84 skrev 2014-08-27 21:36:50 följande:

Förstår att du är avundsjuk på att din syster får en bebis men unna henne denna lycka nu :) Vi vet alla att få barn är ett mirakel och snart har du också din lilla i famnen ;)

• SecretlyMe

Ja, tar det sig inte denna gång hinner jag med en till bim i september :) om nu inte cykeln vill vara på 30 istället för 28, som den kan göra ibland.

Lite kort i minnet, men har nån provat/provar Apiforce?

• SecretlyMe

Aha! Värt att prova då, om det även ska hjälpa mot pms :) jag hör till skaran som kan få ordentligt med pms :p

fruannie skrev 2014-08-27 23:30:35 följande:

Testade apiforce denna cykel från mens till en dag efter äl. Märkte inte nån större skillnad o äl var exakt på dagen i cykeln. Hade en väldigt Molvärk vid äl dock som jag inte känt förut. Får se om de fungerar eller ej.

Om inte så ska ju apiforcen även hjälpa mot PMS så nåt gott kanske den gör, om de så är bebis eller mildare PMS :)

• SecretlyMe

Jag tänkte eventuellt prova nästa cykel om det inte tar sig nu.. :) funderade först på bisolvon men nja.. Jag vet inte.

Fiiaaa skrev 2014-08-27 22:41:52 följande:

Köpte en burk apiforce idag, första gången jag testar. Så jag är också intresserad av att höra om nån mer testat =)

• SecretlyMe

Då tänker vi lika! :) tänkte oxå eventuellt prova nästa cykel om jag inte är gravid denna gång. Jag kan få hemska pmsutbrott, lider rejält dagarna innan mens. Men sen igår har jag inte känt någon pms alls.. :|

Det vackraste skrev 2014-08-28 07:52:24 följande:

Tänkte prova nästa cykel. Om inte annat hjälper det nog mot pms. Nån mer som har pms? Jag känner av det mest ca 7-10 dgr efter äl, är väl då progesteronet är som högst.

• SecretlyMe

Sen i förrgår*

SecretlyMe skrev 2014-08-28 09:41:32 följande:

Då tänker vi lika! :) tänkte oxå eventuellt prova nästa cykel om jag inte är gravid denna gång. Jag kan få hemska pmsutbrott, lider rejält dagarna innan mens. Men sen igår har jag inte känt någon pms alls.. :|

Svar på tråden BIM September 2014