Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

SRMmamma87 skrev 2015-11-13 14:47:53 följande:

Faktiskt mer våta flytningar Hoppas brobyggarsekreter är på g i morgon. Har aldrig haft superstarkt äggvitesekret du?

Våta flytningar är oxå fertilt sekret, alla har inte äggviteflytningar. Jag har sällan det! :)
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-13 21:49:47 följande:

4dec ska jag spruta in kontrast i mina äggledarna. Är det de ni kallar spolning Eller gör man en spolning efter när man sett att det är något stopp tex?

Kontrast är för att se om/var det är stopp. Vissa kliniker använder olika, jag spolades med koksaltlösning.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-11-13 21:54:29 följande:

Är så ledsen  

Det känns som om det ena efter det andra hindrar oss från att ha ett samliv. Först låg mannens pappa på sjukhus och då var han inte riktigt på humör, nästa månad var vi tvungna att avstå pga mediciner, denna månad... tja... mannen ligger i badrummet och spyr pga. ätit en kyckling som inte var riktigt tillagad. Det kanske inte är menat att vi ska få en chans ens att bli föräldrar. Känns som pergotime och alla biverkningar verkligen varit förgäves. Vill skrika och kasta saker och gråta, men gör ingeting. Säger ingenting. Får ondare och ondare i själen. Jag hatar det här så jävla mycket. Är arg på min man, fast det inte är hans fel. Är arg på hela grejen. Så fruktansvärt uppgiven och ledsen. Nu går jag nog sönder snart.

Fy fan vad jobbigt :'( förstår dina tankar, känner så jag oxå. Sambon är alltid för trött numera och verkar inte förstå alls.. Vårat sex är inte njutning av varandra längre, det är bara bebisverkstad.. Efter årsskiftet, om vi inte lyckas, tänker jag sluta tempa ett tag och lägga fokus på annat.

Kram
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-14 10:46:24 följande:

Precis. Jag ska spruta in kontrast flr att se om det är något stopp någonstans. Men alla här inne pratat om spolning, kallar dem det för spolning när de får kontrast i sig. Eller får man spola sig för att sedan försöka få bort stoppet?

Ingen aning, men tror det. För om kontrast skulle göras före koksaltlösning så borde jag oxå fått det isåfall. Men jag gjorde bara koksaltlösning, så det är nog samma sak men det används nog olika på olika kliniker.
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-14 13:40:54 följande:

Jag ska iaf få kontrast. Men tycker själv att det verkar mest logiskt att man först tar kontrast o ser man ett stopp så då går man vidare med koksaltlösning. Men alla gör väl olika. Tänker inte fråga dig hur det känns, fy jag bävar för den dagen :(

Nej men det är inte så ; vad de använder vid spolning spelar ingen roll, de har samma funktion - för att se om det finns stopp i äggledarna. Koksaltlösning rensar inte, ej heller kontrast. De båda används för att hitta stopp :)

Du behöver inte oroa dig, jag var oxå extremt rädd och orolig för att jag lyssnat för mycket på andra. Kändes som mensvärk, och jag var inte sängliggande eller kräktes som många andra beskrivit det som. Det beror på hur tålig man är för smärta :)
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-14 13:46:24 följande:

Då man försökt bli gravid i ca 14 månader o varken fått missfall eller liknade är jag så glad över att igår tog progesteron spruta på vårdcentralen för att kolla hormonet i min kropp (mellan äl o bim). Så får se varför äggen bara rinner rakt igenom mig... Kanske har det med hormonet att göra, kanske inte? Har nämligen läst att har man för lite eller låg dos så sätter sig inte ägget.

Vi är på försök 19 så förstår vad du menar.

Progesteronprov tas i mitten av menscykeln och kontrollerar att du haft ägglossning. Har du lågt med progesteron så ägglossar du inte.

Tror inte äggen "rinner rakt igenom", det finns många andra faktorer. Tipsar dig om att titta på The Great Sperm Race på Youtube, så får du se vad mycket som ska klicka för en graviditet :) Men misströsta inte, skulle det finnas andra faktorer vid barnlöshet så finns hjälp att få :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-11-16 20:40:32 följande:

Hej tjejer . Enligt era erfarenheter... brukar äl varit, är lr skall komma..när man får sådär ont och molande runt äggstockarna? 

Fick även en vit flytning i samband med det.. men det var igår. Har lite ont på höger sida nu ikväll... dock inget sex än =)

För mig så får jag ont före ägglossning. Och får vattniga, mest genomskinliga flytningar (fertila flytningar). :)

Men det är olika för vissa, vissa känner samma dag. Så jag skulle försöka mysa till det lite extra nu om jag vore du :)
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 13:43:21 följande:

Är precis hemkommen från vårt första möte i vår utredning. Fick lämna blodprover, göra ett vul av äggstockarna och mannen fick med sig en burk för spermaprov hem. Blev dock lite smått orolig vid undersökningen.. Vid ena äggstocken var det en stor "bubbla", eller vad man ska säga, och hon kunde inte säga om det var en cysta eller om det var en blödning som uppstått pga av att jag hade ÄL i helgen. Är den en blödning så är det ingen fara, kroppen suger tydligen upp det själv. Men är det en cysta så kan det ju vara lite värre.. Ska ta nästa blodprov när jag har mens och sen kommer vi nog inte kunna ha nästa möte förrän efter jul..

Hoppas det inte är några problem :) En cysta är inte farligt, den går tillbaka av sig själv alt spricker - det gör ont men är inte farligt. Så länge den inte vrider sig runt äggstocken, men det är OVANLIGT.

Vi har skjutit upp spermieprovet och vi kommer inte få några svar förrän efter jul/nyår heller. Och vi började vår utredning i september. Jag får inte ens svar på mina blodprover förrän allt är klart, vilket är mycket märkligt. Tycker vi väntat länge nog.

Med vad skönt att ni är på gång och faktiskt har det gått riktigt fort för er vad gäller prover och sedan få svar :)
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 18:26:53 följande:

Det var skönt att höra, tack! :) Hon gissade på att det var en blödning efter ägglossningen, men vi tog ett blodprov som visar om man har tecken på tumör ändå. Hon tog även bild och utskrift på äggstocken så att vi kan jämföra nästa gång vi ska dit, känns jätteskönt att hon är så noga!

Hur kommer det sig att ni har väntat med spermaprovet? Du kan inte ringa till mottagningen och fråga om dom inte kan ge dig provsvaren redan nu? :)

Ja det känns väldigt skönt att det gått så fort! Tror det gör stor skillnad att vi går till en privat gynmottagning (med en expert inom fertilitet) istället för att gå till landstinget. Tror det tar längre tid genom dem..

Härligt :)

Vi valde att skjuta på det för jag är bortrest :)

Har redan ringt och frågat om provsvar, fick veta att vår läkare vill samla allt till mötet. Konstigt då andra verkar ha fått veta direkt

Vi går via landstinget, men det hade gått betydligt fortare för oss om vi bara tagit blodproven innan första mötet. Vi hade absolut varit klara då vid det här laget.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-11-23 23:09:44 följande:

Vår läkare var likadan. Vi tog prover i juni och fick svar först i september.

Jag är säker på att vi varit klara då vi fick remisserna i augusti och hade då haft provsvaren klara inför första mötet, samt haft spermieprovet gjort och ev spolning :) Men så kan det bli! Jag ville vara säker på att bli tillåten utredning innan prover.
Svar på tråden BIM September 2014