Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

miamarina84 skrev 2015-10-03 16:31:33 följande:

Varför vill du inte göra ivf?

Jag vet med 99% säkerhet att jag inte kommer behöva ivf eftersom jag ägglossar på egen hand och har många ägg. Jag vill inte proppa kroppen full med hormoner.
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-10-04 16:54:47 följande:

Secretlyme och SRMMamma Gjorde spolning av livmodern för två veckor sedan och det gick jättebra och gjorde inte ont. Tog två alvedon en halvtimme innan och det spände lite som lätt mensvärk under någon minut. Jag var lite orolig inför det så min man var med men det roliga var att vi kom en halvtimme för tidigt så min man gick på toaletten och under tiden var det min tid så jag gick in så länge och när han var tillbaka var jag klar. Lycka till nästa vecka!

Tack snälla du, och hoppas provresultaten bådar gott!
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-10-04 17:19:13 följande:

Tack så mycket secretlyme!

Jag fick provsvaren i torsdags och allt såg bra ut de hitta inget fel på mig eller min man. Så skönt att äggreserven är bra med tanke på min ålder är 37 år nu och var 35 när vi började. Nästa steg blir insemination med hormonbehandling och jag börjar med medicinen nästa vecka mest troligt. Max tre försök och det kostar 2000 per gång även om det är via landstinget. Det som kostar är att de tvättar sperman innan. Känner mig så hoppfull och nervös nu. Har bim nu på onsdag och första gången jag ser framemot att få mens.

Oj. Då hoppas jag verkligen att det tar sig för er! Gäller ej högkostnadsskyddet?

Håller tummarna blå för dig nu <3
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-10-04 19:31:46 följande:

Secretlyme: tack! Ja vi får hoppas att det räcker med en gång :)

Högkostnadsskyddet gäller för alla läkarbesök och det lär ju bli ett flertal vul för att veta när ägglossningssprutan ska tas. Det som inte räknas in till högkostnadsskyddet är tvätten av sperman.

Okej! Kan vara bra att veta :) Ja, nu håller vi tummarna att det bara krävs en enda liten tvättad rackare som vill para sig med ägget ;) Hejar stort på dig!
  • SecretlyMe

Blir ingen spolning för mig! Halsfluss och feber, yey.

• SecretlyMe

Tack alla.

Och vad härligt srmmamma!! Jippi, nu blir det graviditet nästa! :)

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-07 18:29:09 följande:

Hej tjejer...nu behöver jag er hjälp igen. Tog äl test imorse och nu när jag kom hem från jobbet. Jag tog första utdrivningspillret den 24e (2veckor sedan imorgon)  allt kom ut på 2 dagar..sen dess har jag bara haft små bruna flytningar. Enligt äl testerna så ska jag ha äl imorgon eller fredag? kan de stämma lr är de fortf graviditeten de reagerar på? vad tror ni? det jag tog nu ikväll är mycket starkare än det imorse. 

Har du tagit gravtest för att utesluta hcg i kroppen? Iom att ältesterna verkar öka så har du nog ägglossning inom 24-48h!
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-07 20:30:45 följande:

Nej, har inte tagit något grav-test. Ska köpa ett imorgon då

Tänkte att eftersom jag fortf har pytte blödningar så trode jag inte på äl redan.

Karln kommer hem imorgon kväll...kanske är för sent då?

Jag vet inte hur hormonerna är efter en avslutad graviditet så jag har inte mycket att tillföra :/ Men då testerna ökar så har du ju uppenbarligen ökning av LH och därmed ägglossning på intågande, gissar jag på :) Hur försent vet jag inte, men tycker absolut att ni ska köra på eftersom ägglossningen sker efter positivt test. Sen lever ju ägget i 24h oxå :) Hoppas det tar sig igen nu <3
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-19 14:34:43 följande:

Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??

Hoppas det reder upp sig med vaginosen och att pergotime är er chans till bebis :)

Jag hade GÄRNA blivit gravid innan jul, men vi får se hur det blir med det. Vill ju så innerligt bli gravid, så får se lite hur vi känner för det.

Jag började tempa igen inför utredningen. Förra månaden var kaos, hade låg och stabil temp efter ägglossning. Denna månad har jag haft väldigt hög temp och äl+4 fick jag en tempdipp och i samband med det började det ömma i äggstockarna. Trodde jag inte haft ägglossning och skulle ha det "på nytt", men tempen har gått upp igen och fortsätter vara hög. Idag har det varit mycket ömt i vänster äggstock samt mensvärk, äl+7. Kollat tillbaka andra månader och smärtor i äggstockarna efter ägglossning är något nytt, samt ömma bröst och myyycket finnar så kort efter äl.

Funderar på att testa mig den 26, äl+14 och bim-1 om tempen är fortsatt hög. Jag vill veta om det jag känner skulle kunna vara en graviditet, för kommer mensen kommer jag alltid undra om det var mf.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-20 10:55:57 följande:

Det låter väl vettigt om du känner att du skulle orka med den vetskapen 

Det är inte en jätterolig vetskap, men kanske kan vara gynnande inför utredningen <3
Svar på tråden BIM September 2014