BIM September 2014
Varför vill du inte göra ivf?
Varför vill du inte göra ivf?
Secretlyme och SRMMamma Gjorde spolning av livmodern för två veckor sedan och det gick jättebra och gjorde inte ont. Tog två alvedon en halvtimme innan och det spände lite som lätt mensvärk under någon minut. Jag var lite orolig inför det så min man var med men det roliga var att vi kom en halvtimme för tidigt så min man gick på toaletten och under tiden var det min tid så jag gick in så länge och när han var tillbaka var jag klar. Lycka till nästa vecka!
Tack så mycket secretlyme!
Jag fick provsvaren i torsdags och allt såg bra ut de hitta inget fel på mig eller min man. Så skönt att äggreserven är bra med tanke på min ålder är 37 år nu och var 35 när vi började. Nästa steg blir insemination med hormonbehandling och jag börjar med medicinen nästa vecka mest troligt. Max tre försök och det kostar 2000 per gång även om det är via landstinget. Det som kostar är att de tvättar sperman innan. Känner mig så hoppfull och nervös nu. Har bim nu på onsdag och första gången jag ser framemot att få mens.
Secretlyme: tack! Ja vi får hoppas att det räcker med en gång :)
Högkostnadsskyddet gäller för alla läkarbesök och det lär ju bli ett flertal vul för att veta när ägglossningssprutan ska tas. Det som inte räknas in till högkostnadsskyddet är tvätten av sperman.
Blir ingen spolning för mig! Halsfluss och feber, yey.
Tack alla.
Och vad härligt srmmamma!! Jippi, nu blir det graviditet nästa! :)
Hej tjejer...nu behöver jag er hjälp igen. Tog äl test imorse och nu när jag kom hem från jobbet. Jag tog första utdrivningspillret den 24e (2veckor sedan imorgon) allt kom ut på 2 dagar..sen dess har jag bara haft små bruna flytningar. Enligt äl testerna så ska jag ha äl imorgon eller fredag? kan de stämma lr är de fortf graviditeten de reagerar på? vad tror ni? det jag tog nu ikväll är mycket starkare än det imorse.
Nej, har inte tagit något grav-test. Ska köpa ett imorgon då
Tänkte att eftersom jag fortf har pytte blödningar så trode jag inte på äl redan.
Karln kommer hem imorgon kväll...kanske är för sent då?
Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??
Det låter väl vettigt om du känner att du skulle orka med den vetskapen