Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

sarasessi skrev 2015-02-03 12:36:31 följande:

Hej tjejer! Satte in ett litet fyrcelligt embryo i fredags efter ägguttag förra onsdagen. Nu är det bara att vänta till min testdag nästa fredag den 13:e för att se om mini vill fästa sig och det blir plus. Tror jag testar redan den 11:e då min mens är beräknad. Skönt att vara klar med hormonbehandlingen, i af för denna gång. Håller tummarna för er som är kvar.

Kram på er.

Hej! Då håller jag tummarna för dig, hoppas på bebis :) kram
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-03 17:44:38 följande:

Imorgon bitti är det test-dag för mig

Jag mår illa!

Men kan va efterdyningar av magsjukan som härjade här i lördags. Dock är alla friska å sådär nu o har varit sen söndags morgon...

Spännande :)
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-03 21:31:46 följande:

Hur mår du?

Jag mår bara bra :) Fruktansvärt skönt att slippa all pms jag annars brukar ha. Har varken haft ömma bröst, varit svullen eller varit trött och dåsig. Dessutom testade jag mig inte alls denna gång och slapp analysera test och bli ledsen när mensen kom. Har inte ens mensvärk!

Lustiga dock är att, förra månaden hade jag så ont att jag låg i helvetets kramper. På dag 2 blödde jag stora, mörkröda klumpar varav två klumpar satt ihop och den ena var ljusljusrosa och den andra mörkröd. Blir mer och mer övertygad om att förra månaden var ett mf.
  • SecretlyMe

Ja ni tjejer. Jag vill ju inte anta mf, det kommer tära på psyket. Vill inte inse, vill inte förstå. Fanns inget svart på vitt att jag var gravid, jag vill vidhålla den tanken.. Men skönt att få ventilera med er.

Denna mens är så annorlunda mot för hur jag brukar ha det. Det är inte så mycket till flöde och inte mycket till småklumpar som annars. Måste säga att det är en enkel och besvärsfri mensperiod. Känns weird.

Nästa äl infaller en helg så bara hoppas på denna gång. Tar det sig inte senast april kommer jag att förmodligen prova på progesterall och möjligen ältest igen. Funderar fortfarande på rosenrot..

• SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-05 06:47:40 följande:

Jag tycker ni e riktiga kämpar som orkar kämpa vidare månad efter månad!! Å en vacker dag kommer ni få erat plus! Läser här varje dag å hejjar på era ägg å spermier :) tror nog att vi alla med komplikationer vill vara "dom andra" som "slipper" kämpa. Utan blir gravida å sen vips v 40 å har en levande bebis vid sin sida.

Igår gick vi över till v 23+0!!! Conrad anses nu va ett livsdugligt foster!! Efter många panikattacker många tankar på liv å död, å meningen med allt plus personalbyte lyckades ja ta min första kortison spruta. :) idag ska vi på UL å sen en spruta kortison till.

Va med i en maj-juni tråd innan på facebook.. Å tänkte att där är vi å stöttar varandra å ger råd osv.. Tycker detta är en jätte jobbig period i mitt liv å ville ventilera mig lite.. Men igår när ja ventilerade mina känslor ang kortisonsprutan(kunde varit vilken spruta som helst, är extremt nålrädd) å en väldigt barsk å otrevlig läkare som fick mig att må ännu sämre(såg inte någon framtid med Conrad utan såg bara död), så skulle ja ta mig i kragen, sluta klaga å bara ta den. För ja skulle ju tänka på mitt barns bästa å inte på mig själv. Dom påhoppen ja fick(inte bara av en utan flera) va som en kniv i hjärtat. Var de fel av mig att få panikattacker(som man inte kan styra över) pga rädsla för sprutan? Å va de fel å ventilera hur ja uppfattade läkaren? Ja ja klagade å gnällde om lite allt möjligt sedan ja blev inlagd men livet som sängliggandes på sjukhus är jobbigt.

Förlåt att ja kräkt av mig av min graviditet.. Hoppas ni är lite mer förstående.

Men ni ska veta att ja tänker på er!

Jag förstår din nålrädsla fullt ut! Jag är själv nålrädd och t.o.m när det misstänktes rygginfektion på mig som yngre vägrade jag blodprov. Jag har vägrat blodprov så mycket jag kunnat och jag gråter nästintill hysteriskt när jag behöver ta spruta. Klarar knappt av att gå till tandläkaren och väntar tyvärr fram till det värsta - rotfyllning.

Mina upplevelser är ju inte riktigt att jämföra då jag inte är gravid men jag förstår din rädsla. Och jag blir påriktigt arg när läkaren beter sig på detta vis. MEN, jag tror vissa "behöver" bagatellisera saker för att man inte ska oroa sig. Som ex, man är rädd att man brutit handen men läkaren säger "nej då, det gör bara ont. Det kommer gå över" (sämst jämförelse, jag vet haha). Nu var ju din läkare dum i huvudet och så lite hoppfull för din skull som det går att jag börjar avsky vården. Inkompetenta f*tt*r....

Kram gumman <3
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-05 10:09:59 följande:

Känns inte som de finns så mkt hopp kvar. Där va knappt något fostervatten kvar.. Å prognosen e väldigt dålig eller rent av dödlig om han kommer nu.. Dom hoppas fortfarande att han klarar sig i ett par v till då har han lite chans å överleva..

Hur i helvete kan detta ske två ggr för samma familj inom ett år?! Vad har vi gjort för att förtjäna de! Vill bara plocka ut honom å åka hem å ge upp att ens få ett barn.

Det finns inga ord att beskriva hur ledsen jag blir för din skull... Det här är inte rättvist. Jag hoppas så innerligt att han stannar kvar nån vecka till.

Man har aldrig gjort sig förtjänt av att mista sitt barn. Tänk inte så.. Ge inte upp nu, kämpa för det du tror på. Kämpa så gott du kan, hur tufft det än är nu. Det här ska fixa sig, jag hoppas så innerligt för dig!! <3
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-05 10:09:59 följande:

Känns inte som de finns så mkt hopp kvar. Där va knappt något fostervatten kvar.. Å prognosen e väldigt dålig eller rent av dödlig om han kommer nu.. Dom hoppas fortfarande att han klarar sig i ett par v till då har han lite chans å överleva..

Hur i helvete kan detta ske två ggr för samma familj inom ett år?! Vad har vi gjort för att förtjäna de! Vill bara plocka ut honom å åka hem å ge upp att ens få ett barn.

Förresten. Min syster hade oxå dåligt med fostervatten och fick gå på kontroller. Jag har för mig att det gick bra i 3v extra. Bebisen föddes oxå tidigt, tror hon var i V30-33.
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-02-05 11:29:10 följande:

Kom på att det kanske bara är jag som är med i den här gruppen också. Tänkte lite fel. De andra kan ju ha haft andra BIM-trådar.

För någon som går igenom nåt sånt här är det svårt att uttrycka sig hur som helst om man själv inte är där. Det blir som att kasta sten i glashus. Det finns nästan inget rätt att säga när en människa sörjer över att risken är nära att förlora sitt barn. Det är bättre att beklaga och sända kramar och varma tankar, det blir inte bättre av att sura på en människa som mår så skit det bara går.

Det handlar inte om dig, utan att carolinheiner går igenom något väldigt traumatiskt och då får man försöka vara ödmjuk. Det är svårt att inte råka trampa på tårna men det hjälper absolut inte att börja tjafsa och bråka på henne. Ber dig vänligt att ta det med henne privat istället för här öppet.
  • SecretlyMe
    Missyk skrev 2015-02-05 15:51:21 följande:

Är inne och läser i tråden med jämna mellanrum, ser lite bekanta namn som fortfarande är kvar här aktivt.

Jag vill bara säga att ni är riktiga kämpar varje en av er!

Och jag blir så tårögd när jag läser vad några av er går igenom. Stor kram till er.

Jag önskar att vinden vänder , och blåser åt erat håll snart. Efter regn kommer ju solsken säger man. Kämpa flickor !

Tack för dina peppande ord <3

Hur är det med dig? Vilken vecka är du i? :)
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-05 19:36:39 följande:

De är mycket upp å ner hela tiden varje dag. Å såklart när man gått igenom de en gång med dödlig utgång så e de de man ser. Sen är de jätte jobbigt när man bara får reda på en del av sanningen så att säga. Nu under dagen har vi fått prata med läkaren som har förklarat jätte mycket om hur de är.. Att vissa dagar kanske de e lite vatten å kanske i morgon är de mer.. Ingen kan svara hur de kommer att se ut.. Så länge infektionen håller sig borta å han är opåverkad som han är nu så kan vi gå långt. Har även pratat med neo å kurator. Ska samtala med kurator varje dag nu. Å de känns bra. Å neo har svarat på sambons frågor om eventuella problem han kan få beroende på när han föds. De vi vet med säkerhet är att ja inte kommer att gå till v 40. Men varje dag är en bonus. Å varje vecka är som att vinna på lotto.

Kortisonet är inne nu.. Så de känns bra.

Vad skönt att läkaren tagit sig tid att förklara för er mer ingående om hur det ligger till. Jag hoppas du kan finna en trygghet i de positiva besked som kommer. Bra gjort av dig att lyckas ta sprutan, det här kommer gå bra ska du se.

Jag hoppas att du känner att du har mycket stöd, både där du är och här. Jag har ingen erfarenhet men jag lyssnar gärna och stöttar så gott jag bara kan. Jag tänker på dig och lillen. Du förtjänar all lycka. Nu håller vi tummarna att bebis kommer om några extra veckor till och att du får må bra igen. <3
Svar på tråden BIM September 2014