Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Vröööööl, jag vill ha barn nu :'( Jag fyller 24 år på söndag, jag vill inte vänta mer!

Börjar ibland tänka på min abort och känner nästan ånger.....

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-01-22 00:21:07 följande:

Jag också :'( Längtan är så fruktansvärt stor och jag kan knappt tänka på bebis utan att börja gråta, och man tänker ju på det många timmar om dagen.. Jag fyller 23 snart och känner likadant :( Vet att det kan låta lite uttjatat, men det Kommer bli vår tur så småningom, även fast det just nu känns väldigt långt borta.. I vilket del av landet bor du?

Ja, och i mitt fall är ju karln så lugn att det blir jobbigt. "Händer det så händer det", "Det har inte gått ett år än" osv. Det är verkligen jättesvårt att förklara känslan för honom. Jag har misstänkt länge att han ändå inte vill ha barn just nu och att längtan inte är överhängande så därför känns det inte som ett nederlag för honom varje månad.

Jag bor just nu i Hälsingland men flyttar i mars till Västernorrland :) Du då?
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-01-21 21:58:31 följande:

Ska enligt Appen ha äl på söndag. Men jag litar inte ett dugg på den så nu har jag klickat hem äl tester 14 st från mini-pris tester.se .Är jättenyfiken på NÄR i cykeln jag egentligen har äl.. Har tänkt beställa o ta reda på detta i flera månader nu... Men nu så, en gång för alla så ska jag inte längre leva i ovisshet

Ser detta med äl tester som en kul grej.

Tänkte testa 2 ggr per dag...det måste va lagom? Typ vid 10 och sen vid 20?

Precis så tänkte jag! Ville få se att äl fanns (att iaf stickor kan bekräfta det) och körde bara i tre månader. Jag kanske börjar igen när vi flyttat ihop för då kommer vi ju kunna time'a sexet bättre ;) Men det blir först i maj. Innan dess så är det inte tänkt att hålla koll på äl. Däremot vill jag hålla koll på när mensen är beräknad, hatar "överraskningar" :p

Två ggr om dagen har jag hört är bra :) jag tog bara en om dagen från dag 12-13. Två av tre månader hade jag äl dag 19.
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2015-01-22 09:14:40 följande:

Här är längtan stor också blir 30 i mars. Har en sambo som har en dotter som blir 9 år på lördag. Men min sambo säger hela tiden att händer när det händer och jag använder inte äl test för han tycker det är onödigt och vet han när jag har äl såbharvhan sagt att det blir inge sex. Så vi kör när vi känner för det, men jag vet på ett ungefär när jag har äl.

Är på bim -3 just nu och jag försöker inte känna efter alls, men det är svårt och inte känna efter. haft molvärk sen en vecka tillbaka och vissa dagar har det gjort ont så att jag vart tvungen och ha vetekudde. lite illamående på eftermiddagarna, började i lördags men inte vart illamående varje dag.

Jag förstår precis. Här var det jag som valde att sluta med stickorna eftersom det aldrig var mening att fortsätta under lång tid.

Det här med att sluta känna efter är ju så svårt! Man vill så gärna ha barn och vara gravid. Kan däremot säga att min första gång som gravid (Innan plus på test) så var jag alltid trött och väldigt nedstämd. Jag var så deprimerad att jag inte ville leva längre. Jag hade även gått och varit småförkyld länge. Kändes som om mensen skulle komma hela tiden så jag gick alltid med en binda på. Andra gången hade jag oxå enorm mensvärk och hade ett rejält humör. Jag blev arg för ALLT.

Jag hoppas att det du känt nu ger positiva besked på söndag :)
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-01-22 09:25:01 följande:

Wop, wop! Västernorrland! Där bor jag med.

Jag förstår att det känns kämpigt. Fram till dagen man plussar så har man ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta. Tänk vad skönt det vore om man fick veta innan! Jag hade kunnat vänta länge och väl bara jag var garanterad ett datum då det skulle ta sig.

Nämen, vad kul! Var i Västernorrland håller du till? :) Här är det Sundsvall som gäller :)

Ja eller hur! Hade man haft ett datum hade man inte behövt engagera sig så mentalt längre ;)
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-01-22 10:09:22 följande:

Jag har försökt vara lite anonym hittills (om vänner och bekanta skulle se tråden), men nu ska vi ändå out:a graviditeten på måndag efter RUL så jag kan nog släppa lite på det. Hehe. Jag bor i Örnsköldsvik, typ 17 mil norr om Sundsvall. Vet inte hur bekant du är med länet.

Vet var Ö-vik ligger :) Men aldrig varit dit dock. Har aldrig varit mer norrut än Sundsvall haha!

Jag var i början oxå väldigt noga med att inte out'a mig här när jag blev medlem. Men under fyra år har jag inte stött på en enda som jag kan tänkas känna faktiskt :p

Vad mysigt med RUL! Känns det spännande? :)
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-01-22 11:02:47 följande:

Vad tråkigt att det känns så :/ Ja hos oss känns det nog som ett större nederlag för mig också än för honom, men det är nog för att min längtan är så enorm och sambon blir mest orolig över att det är något fel på hans simmare. Men det verkar på honom som att hans längtan växer mer och mer.

Okej :) Jag bor i Kalmar län, vill inte gå ut för detaljerat ifall det är någon man känner här inne :)

Min var lite orolig förut med men det verkar ha släppt. Han lägger ingen tanke på det längre så jag är väldigt ensam i min längtan..

Okej :) jag har en syster nere i Kalmar län :)
  • SecretlyMe
    Milie skrev 2015-01-22 11:25:33 följande:

Hehe, tänkte nästan det. Sundsvall och eventuellt Härnösand känns lite som ett eget område. Vi i Övik (om jag får generalisera) känns mer anknutna till Umeå på något vis.

Jo, det känns spännande med RUL. Jag har varit så himla lugn och tvärsäker på att allt kommer gå bra, så inför KUB-ultraljudet i vecka 14 så var jag inte det minsta nervös. Nu har jag däremot börjat noja lite smått, men inte alls nå särskilt mycket. Jag har moderkakan i framvägg så jag har inte känt några fosterrörelser än (19+4), men så länge jag känner något innan v 23 så är jag nöjd.

Det låter bra och skönt att du kunnat vara avslappnad, jag tror det gör mycket gott för måendet.

Jag är själv lite "rädd" för att ha moderkaka i framvägg. Jag blir förmodligen både otålig och orolig när jag väl blir gravid :P
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-01-22 13:45:23 följande:

Jag hade moderkakan i framvägg när jag väntade sonen och kände sparkar i v.17.

Jag känner mig för övrigt mycket mer avslappnad denna månaden. Har dessutom slutat tempa då det var ett rejält stressmoment för mig.

Det låter bra. :) Ju mindre stress, desto bättre. Jag har oxå slutat med allt nu. Känns lite både och, skönt att slippa åka upp till sambon bara för sex men samtidigt sumpar vi 4 månader nu.
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-01-22 17:49:01 följande:

Så känner jag också! Det gör nog många här tyvärr blir 28 igår och mannen 29. Vi längtar båda....

Ja :(

Ja, min karl blir oxå 28 i år. Vill inte oroa mig eller gå omkring och låta allt ta upp min tanke på en graviditet. Men det är det här jag vill. Skaffa familj. Inte bli nån träningsinriktad person, göra stora karriärer eller vara bra på matlagning. Jag vill ha barn och skaffa familj. Kom till insikt med det idag. Har aldrig vetat innan vad jag vill göra eller bli. Men idag kom jag på det..
Svar på tråden BIM September 2014