-
okej, åå ja hoppas verkligen att det är ett litet frö som växer i din mage :D <3Pyret 85 skrev 2015-01-15 08:21:28 följande:Nej det hann jag inte imorse. Blir mig ett till i em, kanske!
-
Vi får hoppas på att det är det :)SRMmamma87 skrev 2015-01-22 22:04:41 följande:
ÄL+7 precis upptäkt ljus ljusrosa flytningar. Haft några få känningar av. Kan det vara nidis?
-
skönt att Op är över, men beklagar för allt annat, och hoppas verkligen att du får ett plus snart <3tillklaras skrev 2015-01-31 18:48:43 följande:
Alltså äntligen! Op över och nästa Bim blir ca 21:a feb:)
Det var en sjukt jobbig tid dessa två månader. Tre dagar innan op, som var i torsdags, plussade jag högst oväntat, för att sen få mf två dagar senare. Op dagen efter, och de hittade... Skalpelektroden som hade fästs på vår sons huvud vid förlossningen i dec förra året. Han gick ju bort efter tre dagar pga moderkaksavlossning och syrebristen av detta. Detta objekt, som de glömt inuti min livmoder, är 1dm långt och ca 1cm omkrets:/. Och det har jag gått med i ett år.. Herregud.
Nu tar vi ett djupt andetag och hoppas på 2015, för 2014 var inte kul alls.
Hur mår alla här inne? Reggi? SecretlyMe?SRMmamna87? Nostalgity? Eagle87?
<3
-
jag är lite likadan som dig, just nu inväntar jag att tiden ska gå innan jag har tiden till gyn (om 1,5 vecka) sen så har jag och min sambo bestämt datum till då vi ska gifta oss (i september) och vill helst inte ha en gravid mage då så vi kommer att skydda oss nu fram till mitten av sommaren. Men som sagt jag kollar också in här varje dag och jag hoppas att det går bra för er allaPyret 85 skrev 2015-01-31 22:49:57 följande:
Har inte speciellt mkt att tillföra till gruppen nuför tiden så därför jag är tyst. Men är inne och läser varje dag.
-
jag hade ett tidigt MF i maj 2014 och sedan dess har min cykel inte varit som den ska, har haft problem med cystor för några år sedan och är lite rädd att de har kommit tillbaka eller att det hände något under det missfallet men får reda på mer om 1,5 vecka. Men det var skönt att man togs på allvar när man ringde och bokade tid, är ju bara 19 (fyller 20 dagen innan jag ska till gyn).SecretlyMe skrev 2015-02-01 11:14:04 följande:Varför var det så att du ska till gyn?
Hoppas det beslutet känns rätt för er. Jag håller mina tummar för att ni ska få plussa till sommaren <3
Ja, visst att få en liten bäbis är allt jag har drömt om sedan mitt MF (det var ingen planerad graviditet men det satte igång tankarna). och jag är livrädd att jag inte kan få barn eller att det kommer ta jätte lång tid, vet inte om sånt är genetiskt. Min mamma hade jätte svårt och det tog 15 år för henne att bli gravid, och det var sista försöket med provrörsbefruktning för henne (hon fick tjata till sig det sista försöket).
Oj nu blev det långt, förlåt för det -
ja det hoppas jag med,SecretlyMe skrev 2015-02-01 14:09:15 följande:Ah, okej.. :/ Jag hoppas verkligen att allt är okej och att det inte är nåt som är fel.
Jag själv ringde till gyn och ville kolla, haft mycket smärtor kring äggstockarna innan ägglossning. Fick ingen tid. De tyckte det var onödigt.
jag blir rädd för den svenska sjukvården ibland, de tror verkligen inte på vad vi som patienter säger, så jag blev jätte överraskad när jag fick en tid för det fick jag inte förra gången här utan fick kontakta en annan gyn avdelning i ett annat län där de såg att jag hade en cysta som var 4,5x5x3 cm. och när jag skulle kolla upp den igen efter några månader här i mitt hem län så trodde de att jag var en idiot som ville kolla upp det igen även fast att jag hade fått en remiss från det andra länet.
Haha kanske märks att jag inte tycker om den svenska sjukvården direkt, har haft ont i 5 år vid blindtarmen typ och det tog 70 läkare och 2,5 år för de att komma på vad det var (de kom på vad det var när de började lyssna på vad jag sa), sen tog det ytterligare 2 år innan jag började få en bra behandling, inte så kul att ha levt sitt tonårsliv på de sättet men man har vuxit upp snabbare (alla som känner mig säger att jag är som en 30 åring och de måste jag nog hålla med om).
Du får försöka se om du kan prata med din husdoktor om det och försöka få hen att skicka en remiss till gyn. Du har ju ändå rätt till gyn undersökningar liksom -
Jag skrev ett PM till dig istället :)SecretlyMe skrev 2015-02-01 14:25:49 följande:Har inte heller så stort förtroende för vår sjukvård..
Jag har ingen husläkare. Fick tid på en hälsocentral en gång när jag hade illaluktande flytningar och klåda. Det bortförklarades med stress. Hon tog dock odling som inte visade på något.
Undviker helst gyn, för trots min starka begäran om kvinnlig gynekolog får jag alltid en manlig som är oförsiktig och trycker hårt vid tjejmagen att jag gråter varje gång. Då kollar han konstigt på mig och säger att han knappt petar på mig och frågar om jag spänner mig och om jag mår psykiskt dåligt. -
ååh, det var ett av de datumen som vi valde mellan men det blev den 5/9 istället för oss.Pyret 85 skrev 2015-02-01 19:16:11 följande:Vi gifter oss den 22/8. Vi firar 10-årig förlovningsdag på onsdag. Och snart fyller sonen 10 år. Dessutom blir jag 30 i år. Mkt på en gång.
Men jag känner lika dant som dig det är mycket i år, jag fyller 20 om 1,5 vecka, och sen har vi 2st som fyller 30, 2st som fyller 50 och 2 st som fyller 60 bara i år på min sida av den närmaste släkten. -
Som sagt jag är också kvar men vi ska inte ha några aktiva försök förens i sommar och sedan så har jag ingen aning om när jag har bim, får väl reda på mer om en vecka när jag ska till gyn.SRMmamma87 skrev 2015-02-02 18:56:02 följande:
Vi är några tappra få som hänger kvar.
FEBRUARI
6/2 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 9:e försöket
8/2 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 9:e försöket
8/2 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 4:e försöket
13/2 Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 15:e försöket (1:a IVF-försöket)
16/2 Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 7:e försöket (3:e efter mf nr 2)
21/2 tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 12:e försöket
25/2 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 9:e försöket
(?) Reggi, 29 år, 1:a barnet, 11:e försöket
Men jag hänger fortfarande kvar här och hejar på er andra så länge -
Jag förstår precis hur du känner, därför jag inte vill släppa den här tråden även fast att jag inte gör aktiva försök just nu.eagle87 skrev 2015-02-02 21:56:16 följande:
Vet inte hur ni andra känner men jag känner mig så ensam i de här, min man verkar bara tycka jag är irriterande när jag analyserar symptom etc, familj säger bara de händer när de händer, tänk inte på det etc, O har ingen vän i samma situation. Har typ bara den här tråden O temp tråden.
jag hoppas såklart att alla i den här tråden har fått ett plus fram tills i sommar när vi ska börja igen med aktiva försök men om det är några som fortfarande försöker så vet jag att jag iaf är i en bra tråd där man stöttar varandra oavsett vad.