Inlägg från: SRMmamma87 |Visa alla inlägg
  • SRMmamma87

BIM September 2014

hannap90 skrev 2014-09-24 06:21:21 följande:

Vanligtvis är jag jättehungrig på morgonen, men nu mår jag bara illa och känner helt avsmak för att äta på morgonen. Kan ju hoppas att det är av rätt anledning:)

Ditto!
  • SRMmamma87

Illamående i några dagar nu... Tycker det är för tidigt egentligen (någonstans mellan ÄL+5 och ÄL+1 tror jag), så beror nog på stress. Men man kan ju inte låta bli att tänka att kanske, kanske är det ett symptom...

• SRMmamma87
    Milie skrev 2014-09-25 14:01:46 följande:

Vad skönt att det verkar ha ordnat upp sig så gott som det går. Jag läser alltid ikapp men den här gången blev jag helt borttappad så jag misstänker att vissa gått så långt att det skrivit otrevligheter som blivit anmälda och borttagna.

Jag kan tycka att det är ett under att det bara är första gången det "exploderar". Vi sitter ju här och alltid är det ett helt gäng av oss som är på helspänn och smått tokiga bitvis av alla känslor som dånar runt i en berg-och-dal-bana. Att vi kan hålla god ton nästan jämt och nästan alltid enbart stötta varandra tycker jag är snudd på fantastiskt! Heja oss!

Håller med! Verkar gått vilt till här inne idag, men nu ligger det bakom oss och vi blickar framåt istället
  • SRMmamma87

Fy fan. Ledsen idag

Bara så trött på att vänta. På att inte veta. På att hoppas och sedan få känslan av att kroppen sviker när man får mens. Denna månaden har vi gjort allt vi kan göra. Sexat varannan dag och sedan flera dagar i rad runt ÄL. Har kort mellan äl och mens (snittar på 9 dagar, med längsta på 14 sedan vi började försöka) så det känns också blä. Idag troligen på ÄL+8. Tittat på grafer som säger att hcg inte brukar vara mätbart förrän mellan 14-20 dagar efter äl. Så less

Bläääää

• SRMmamma87

Tokblankt med testlagrets test idag (ÄL+9 och BIM-1) med em urin. Känns kört denna månad med då. Känner mig svullen så mensen kommer väl bär som helst

• SRMmamma87

Hittade denna bra info om hcg!

"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"

• SRMmamma87

Man säger ju att hoppet är det sista att lämna en! Är på ÄL+10 idag och beräknad BIM. Än så länge inget blod.

SecretlyMe skrev 2014-09-29 22:52:28 följande:

Tycker äl+11 stämmer rätt så mycket på pricken på när det kan börja synas på test :)

• SRMmamma87

Klockan är fyra. Ännu ingen mens. Känns typ 30/70 att den ska komma. Alltså 70% chans att den kommer ikväll/imorgon.

Svar på tråden BIM September 2014