• Helenisen

BIM September 2014

Hej, vågar mig på att hoppa in här. Skriver från platta, ber om ursäkt för textkomprimering i förväg! ;) så nån får lägga in mig på listan -please :) BIM 1-3/9 (lite oregelb), 39 år (i 7dagar till iaf) andra barnet (dotter på snart 14 år), andra försöket. Halvt vettskrämd, ;) är ju gammal nu, risker för allt möjligt osv, men alltid velat ha mer än ett barn, nuvarande sambon har inga, samt är några år yngre än mig, så vi kör på så får vi se vad som händer och OM. :) Har alla möjliga symtom...brösten värker, kommer även enstaka droppar ur bägge om jag trycker försiktigt, molvärk sedan drygt 1 vecka, migrän/huvudvärk i 3 dagar nu, hungrig och sugen på sötsaker -aldrig annars, bara saltsug, metallsmak i munnen, lotionflytning...you name it -I got it! :) ELLLER så har jag bara PMS, återstår att se.

• Helenisen

Tack! Vågar inte riktigt hoppas, samtidigt som jag tycker mig ha alla symptom -skengravid??? :)

Det vackraste skrev 2014-08-29 10:25:59 följande:

Välkommen och hoppas verkligen att du plussar nu!

• Helenisen
    Glädje skrev 2014-08-29 20:00:27 följande:
    Ursäkta en äckel fråga... Men är det fler som har den där järn/mens lukten dagarna innan BIM på flytningar? Har märkt det senaste månaderna, en eller två dagar före mensen kommer så luktar det typ blod ...och det gör det nu, så tror det är kört för mig denna månaden, inväntar bittert mens nu istället.... :/

Mmmm, lite samma här :( de senaste åren har jag haft spottings ca 2-4 dagar före mens och jag tyckte det var lite svagt rosaaktig färg idag vid 2 tillfällen, så nu tror jag alla mina känningar är PMS å inte gravidsymtom. BIM på tisdag, tänkte testa då med, men nu tror jag mensfan kommer istället
  • Helenisen

Hej alla, svamlande, långt inlägg, måste bara få "tänka högt" lite här hos er...BIM idag, men varken mens eller plus. Testade på normalt test, 25-nånting-test i morse.

Sedan i torsdags har jag sanslöst ont i brösten, främst bröstvårtorna, (kom även nån droppe ur dem när jag tryckte lätt), molvärk mest hela tiden, trött som en gris, humöret pendlar....men sen har jag även  - äckelvarning- haft lätt ljusrosa/aprikosa spottings sedan i lördags, mest när jag torkar mig, ytterst sällan i övrigt.

I vanliga fall brukar jag få spottings några dagar innan mens, fast då "jämnare", för att nästan upphöra dagen innan mens, nu är det som den dagen innan, fast i 3 dagar drygt. Ingen mensvärk heller, bara molvärk som är väldigt lokal precis ovanför "venusberget" eller vad det nu kallas.

Hade sex varje dag mellan 14-23 aug, ägglossning ca 17 (äggvita), så har nog inte missat den, men fattar inte vad som händer i min kropp...

Låghormonare var jag inte för 14 år sedan, då jag plussade med dottern 5-6 dagar innan BIM, kan man bli låghormonare?

Eller så är bara mensjäveln sen på ren jävelskap? :(

• Helenisen
    fruannie skrev 2014-09-03 12:46:53 följande:
    Bim och varken mens eller plus. Gahhh så irriterande. Kan man inte bara få det konstaterat att de inte tog sig, Hoppas mensen kommer idag så jag får bryta ihop o komma igen. Hatar detta. Var ju därför jag väntade till bim för att de inte skulle bli så här.

Samma här, BIM igår, negativt test, men ännu ingen mens. Frustrerad, arg, ledsen, glad - om vartannat. Dessutom är jag yr/vimmelkantig idag, onda, svullna, förstorade bröst, fattar ingenting.. Önskar bara nån kunde säga vad det är med mig - NU, inte vänta och se vad som händer. Dessutom tycker jag det luktar (!) mens/blod hela tiden, överallt här hemma.
  • Helenisen

Å så vaknar jag med svinont i magen och möts av dundermens...så alla symtom var nog PMS.

Tar nån bort mig från listan?

• Helenisen

Jag hakar gärna på nästa månads lista, om nån är snäll och petar in mig där :)
    BIM 3/10, 2:a barnet 2:a (typ) försöket

• Helenisen

Inte skrivit på länge, men följt tråden noga ;)

BIM nu på fredag och bara för att jag hade tester så testade jag -tokblankt - idag på BIM -4.

Känner inte minsta symtom, tänkte att det kanske var ngt pga av det kanske, men icke.

Ätit munkpeppar för första ggn från förra mensen till äl, så kan ju vara den som tar bort alla mina vanliga PMS-symtom.

Fast inte gett upp hoppet än- BIM på fredag först!

Svar på tråden BIM September 2014