• sarasessi

BIM September 2014

Lägg gärna till mig. Mensen kom idag :( Nya tag denna månad.

25/9 Sarasessi, 30 år, 10:e försöket, 2:a barnet

• sarasessi

Hej tjejer! Här är äl över för denna gång. 10 försöket för oss var detta. Äl-testen visar starkt positivt varje månad, jag har regelbunden mens på 28 dagar, vi kör med multivitaminer, extra folsyra, bidrottningsgele, rosenrot och fertilitetsglidmedel. Besatta...ja ;) Gjorde även ett cb spermatest förra veckan som visade positivt. (Mäter antal, ej kvalitet) Så nu hoppas vi återigen på ett plus. Vi längtar enormt mycket efter ett syskon till vår son Edvin son nu är 3,5 år. Edvin blev till på 2:a försöket och då använde jag rosenrot och äl-test och vi hade sex 4 dagar vid äl. Nu har vi prövat alla möjliga metoder, men det verkar som att det dröjer denna gång. Denna väntan och längtan.....

• sarasessi

Mensen kom idag, 2 dagar tidigt :( Aldrig hänt. Undrar om tårarna någonsin ska sluta rinna. Nytt bim:

20/10 Sarasessi, 30 år, 11:e försöket, 2:a barnet.

• sarasessi

Tror inte jag kommit med i bim okt. Lägg gärna till mig.

20/10 Sarasessi, 30 år, 11:e försöket, 2:a barnet

Börjar utredning om en månad. Hoppas självklart det hinner ta sig innan dess :)

• sarasessi
    SecretlyMe skrev 2014-10-21 09:20:49 följande:

Om jag räknat rätt var ni 22 som plussade i september och 5 som plussat hittills i oktober :) Grattis allihopa.

Blackpeach och Sarasessi - hur går det för er?

Ingen mens än men negativt test. Mensen kommer nog ikväll.
  • sarasessi
    SecretlyMe skrev 2014-10-21 17:30:09 följande:

Åh, vad tråkigt att höra.. Vi får hoppas på att mensen inte dyker upp. Skulle den göra det så önskar jag dig lycka till nästa gång :)

Tack så mycket för peppet :) Ingen mens än. Börjar privat utredning 3 nov. Tar det sig inte nu blir det 12:e försöket. Hade varit skönt att avboka läkarbesöket.
  • sarasessi

Mensen kom igår, igen! Förstår inte vad som är fel. Jag får fullt utslag på äl-testen varje månad och vi sexar mycket. Vårt första barn blev till på 2:a försöket. Så glad att vi börjar utredning snart.

Nytt bim:

19/11 Sarasessi, 30 år, 12:e försöket, 2:a barnet

• sarasessi

Mensen kom i onsdags. Nytt bim:

17/12 Saraessi, 30 år, 14:e försöket, 2:a barnet

Vi är under utredning nu. Allt ser bra ut med mig, mannens spermiekvalitet är dock sänkt. Men med tanke på att vår son (3,5 år) blev till på 2:a försöket så har vi ändå goda chanser att kunna bli gravida naturligt. Orkar dock inte mentalt med många fler månader. Nästa vecka gör jag äggledarspolning, får se om det gynnar oss. Annars har vi bestämt att vi kör 3 månader till innan vi går vidare med ev. ivf. Dock får vi bekosta det själva i så fall eftersom vi har barn sedan innan.

• sarasessi
    tillklaras skrev 2014-11-22 12:34:34 följande:

Jag känner med dig.. Vi är på försök 10-11 nu och har remiss skickad för spolning. Vår dotter på 2,5 tog låååång tid-1,5 år. Och vår son (som tyvärr gick bort) tog tre månader. Jag ville bara sucka styrka, och berätta att spolning funkade med dottern(första) för strax efter blev jag gravid! Vi hoppas på samma tur denna gång, för detta har börjat ta mycket på mitt psyke..

Kramar!<3.

Tack för att du delar med dig. Det värmer! Beklagar verkligen er förlust. Blir ledsen när jag läser det du skrivit. Kämpa på ni med! Varm kram och styrka och till er med <3 
  • sarasessi
    Lizzie09 skrev 2014-11-22 11:13:06 följande:

På tre försök har jag hunnit få två missfall. Det känns verkligen inte bra.. Tror vi kommer ge det ett försök till, sedan kommer jag nog vilja skjuta på försöken till våren..

Kram <3
  • sarasessi

Nytt bim för mig är 17 dec. 13:e försöket. 2:a barnet. Lägg gärna till mig :)

Gjorde äggledar-/livmoderspolning i onsdags (Aj aj aj!). Hoppas det gör susen. Läkarbesök imorgon igen för att bestämma hur vi går vidare med ev ivf om det inte tar sig snart. Är dock inte så sugen på att lägga 35 000 på ett enda försök, så hoppas så att det tar sig innan ivf blir aktuellt.

Glad första advent! Kram

• sarasessi
    Pyret 85 skrev 2014-11-30 09:37:45 följande:
    Jag hoppas att spolningen gjorde susen och att ni blir gravida nu så ni slipper ivf. kram
    Tack! Håller tummarna för er med. Kram
  • sarasessi
    tillklaras skrev 2014-12-02 15:09:09 följande:

Äntligen har jag fått tid för äggledarspolning, 11:e december. ÅH vad jag hoppas att fet hjälper, då vi är på försök 11:a nu. Håller tummarna och hoppas*

Jag gjorde spolning i onsdags. (Ingår i vår utredning) Hoppas också att det gör susen. Vi är på 13:e försöket. Äl idag, ev imorgon så vi kämpar på här hemma och hoppas lite extra på ett plus. Håller tummarna att spolninen leder till en graviditet för er. Kram
  • sarasessi

Hej!

Längesen jag var på besök här i tråden. Mensen kom även i december trots spolning. Nu är det glad gubbe på äl-testen igen så vi kör på en gång till innan vår ivf-resa kör igång. I mitten av januari börjar jag/vi vår behandling och hoppas det leder oss till ett syskon till vår son på 3,5 år. Vet inte om det finns någon bimlista kvar men mitt nya bim (innan ivf) om någon vill lägga till mig. Tror vi är på försök 14 eller 15. Börjar tappa räkningen. Finns det några fler som försökt länge?

Sarasessi 30 år, 14:e försöket, andra barnet.  

• sarasessi

Bim är 14/1 för mig. Såg att det inte stod på listan om någon vill lägga till det nästa gång listan uppdateras.

• sarasessi

Mensen kom idag. Startar IVF-behandling imorgon med hormonsprutor etc. Känns spännande.  

Nästa bim är 13 feb och då är det bara att hoppas att embryot som sätts in efter ägguttag och befruktning har fäst sig om det nu lyckas bli något befuktat ägg.

13/2 Sarasessi 30 år, 15:e försöket, 2:a barnet (I:a IVF-försöket)

Ledsen om jag missat att svara någon i tråden någon gång. Minns att jag fick ett svar sist, men missade att svara och nu hittar jag det inte. Vet att jag frågade om det var fler som också försökt länge.

Kram på er- 2015 ska bli ett bra år!

• sarasessi
    eagle87 skrev 2015-01-14 16:26:52 följande:
    Vore underbart o plussa precis innan alla hjärtans dag,

Ja vi har försökt ett tag :)
    Ja, vi håller tummarna för det. Håller tummarna för er med. <3
  • sarasessi

Hej tjejer! Satte in ett litet fyrcelligt embryo i fredags efter ägguttag förra onsdagen. Nu är det bara att vänta till min testdag nästa fredag den 13:e för att se om mini vill fästa sig och det blir plus. Tror jag testar redan den 11:e då min mens är beräknad. Skönt att vara klar med hormonbehandlingen, i af för denna gång. Håller tummarna för er som är kvar.
    Kram på er.

• sarasessi

ÄNTLIGEN GRAVID!!!!! Efter lång väntan och längtan.

Plussade imorse med både digitalt och vanligt cleablue! Är fullständigt i chock. Av 7 ägg som plockades ut, lyckades 3 befruktas, 2 klarade sig inte vidare och det sista sattes in 2 dagar efter befruktning. Trodde aldrig att det skulle bli ett + av det, med tanke på att inget av de andra klarade sig. Men det krävs bara 1 guldägg <3 Jag är så glad! Tog testen vid 04.20 och kan inte somna om efter det.

15:e månaden gillt :) Yeay! Nu håller vi tummarna att mini vill stanna kvar.    

• sarasessi

Tack så mycket för alla grattishälsningar! Känns helt overkligt. Hoppas verkligen att mini vill stanna och att Edvin äntligen får bli storebror.

Svar på tråden BIM September 2014