Inlägg från: flugsvampis |Visa alla inlägg
  • flugsvampis

BIM September 2014

Kan någon lägga till mig i listan? Sitter med mobilen.

BIM 2/9 25 år 1:a barnet, 1:a försöket

• flugsvampis

Tog ett gravtest igårkväll. Har inte BIM förens på tisdag men ville testa hur pass piss det känns att få ett negativt test. Inser att jag nog inte kan ta ett test på BIM morgonen för blir det negativt lär jag vara väldigt dyster på jobbet den dagen :(

• flugsvampis

Imorgon har jag BIM och idag var gravtestet toknegativt. Inväntar nu mensen. Är dock inte jätteledsen. Detta var första försöket för oss och jag tror faktiskt det har varit nyttigt för oss att få vänta en extra månad. Denna månaden har varit spänd, stressande och jag har mått skit tack vare att jag går o känner efter HELA tiden så vi ska lägga om det hela lite till nästa månad:

*Ha sex när vi faktiskt känner för det och inte för att en APP säger att jag bör ligga. 

*Gå tillbaks till kolhydratsfattig kost, har ätit vad jag vill med motiveringen "jag är gravid och behöver det". Min våg är av en annan mening. 

*Inte göra gravtest innan jag verkligen saknar mensen. 

*Börja motionera igen! Och inte rädd för att ett pass bodycombat eller en joggingtur gör att ägg o simmare missar varandra när allt skumpar runt. 

*Sluta prata bäbisnamn! Det är ju så gryyymt kul men samtidigt stressande. 

Men hoppet är det sista som ger sig och det är ju faktiskt en dag kvar innan BIM ;) Hoppas hoppas hoppas!!

• flugsvampis
    VioloLaviose skrev 2014-09-02 11:23:55 följande:

Alltså detta är vårt första barn som vi planerar in. Att gkyrkvaktmästare a in bim, räkna dagar osv, är helt nytt. Och jobbigt. Dagarna går ju sååååå sakta och då har jag ändå fyra små att ta hand om . Hahaha :)

Jobbar ni alla? Jag studerar och jobbar som Tim.vik på ett ställe som är så himla bra att ingen sjukanmäler sig hahah. Synd för mig dock :p

Håller helt med om att det känns som en evighet nu då man försöker få koll på hela menscykeln. men väldigt intressant med!

Jag jobbar heltid som kyrkvaktmästare. Trivs gott med det men ska bli härligt när man får vara hemma o mammaledig ;)

Hur tänker ni andra som har kroppsjobb: kommer ni "lata" er mer när ni blir gravida för att spara på kroppen? Jag känner att det hade varit gott att bli gravid snart så jag slipper vara höggravid under sommaren då jag går mycket med röjsåg o häcksax odyl.
  • flugsvampis
    VioloLaviose skrev 2014-09-02 13:05:52 följande:
    Eller hur! Sååååå drygt.

Ja det förstår jag verkligen. Mitt ex arbetade som kyrkvaktmästare på sommaren. Han blev brun som få men var helt död när han kom hem. Svettig och trött.

Tror du inte du kan gå på grav.ledighet när dy har sådant tungt arbete?
    Haha ja min bonnbränna är svår att slå ;) 

Är det kanske någon här som har koll på grav. ledighet och mamma ledighet. Är det i samma pott de dagarna tas? Så att man har 240 dagar som kan tas både före och efter födseln på så sätt? Min chef är inte omöjlig så jag kan säkert få byta arbetsuppgifter i slutet i värsta fall!
  • flugsvampis

Är på BIM+1 och testade på BIM -1 och igår kväll fortfarande negativt. Var helt säker på att mensen skulle komma igår men idag har jag ingen Pms alls. Känns som att min kropp bara busar med mig eftersom jag tänker för mycket på detta.

En tanke som slog mig är ju om man är en av de som har lågt med hormoner o det är därför man får negativa test; får man mindre hormonella humörsvängningar resten av graviditeten då? Har ganska mycket humörsvängningar vanligtvis :/

• flugsvampis

Är det jag som är paranoid eller finns det faktiskt två sträck på detta testet? Trodde av hela mitt hjärta att det skulle vara lika toknegativt som de andra jag tagit så medan det låg o beslutade sig så torkade jag min stackars hunds diarrépölar :( så testet kan ha legat någon minut eller två för länge.

Jag är på BIM+2 har har redan haft otroliga humörsvängningar o känt mig nere sen äl. Har haft rosa flytning igår och dagen före bim. Har haft ont i brösten (ett åt gången, aldrig samtidigt) precis som före varje vanlig mens. Har känt "mensvärk" till o från ända sedan ÄL.

Kan det verkligen vara så att vi lyckats på första försöket?!
  • flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 10:04:22 följande:

Jag har skrivit en del det sista ang min ägglossning som inte ville komma enligt äl testerna. Jag började testa på dag 10 till idag och alla negativt. Nu är testerna slut. Läst massor om detta och kom precis på att första gången jag började med lchf ändrades min menscykel. Har haft en paus i sommar med lchf och började för två veckor sen igen. Läste att många som äter lchf förbättrar sina chanser att bli gravida och att många fick tidigare äl. Så chansen finns att jag hade äl ändå fast mycket tidigare än vanligt. Den kanske var dagen innan jag började testa dvs dag 9. Hoppas hoppas verkligen det för då hade vi sex. Någon här inne som äter lchf/lowcarb/gi och märker någon skillnad på cykeln/äl?

Skulle säga att allt hormonellt i kroppen blir bättre med lchf! Jag slipper humörsvängningar, störtblödningar och ibland är hela pmsen så svag att jag inte får någon föraning alls innan mensen kommer. Har dock ingen koll på om cykeln ändras tidsmässigt då jag aldrig haft något intresse av att räkna dagar före denna månaden. Slutade med lchf ett par dagar före äl och jag blev gravid på första försöket. 
  • flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 11:15:36 följande:
    intressant:) 
    Varför slutade du med lchf ett par dagar innan äl? har du ätit det länge?
    Jag är sockerberoende och använder lchf för att "avgifta" mig kan man säga. När vi bestämde oss för att börja försöka skaffa barn så stod vi i valet av att fortsätta med dieten eller att köra normal kost och min magkänsla säger mig att jag kan behöva kolhydraterna för att palla en graviditet. Är min första graviditet så vet inte alls hur min kropp kommer att kännas och jag kan ju välja när som helst att börja med dieten igen även innan barnet är fött. När jag går på lchf går jag ner mellan ett halvt och ett kilo i veckan och just nu känns det inte som rätt tid att banta! 
  • flugsvampis
    Paulas mamma skrev 2014-09-06 11:42:54 följande:
    ok
    jag tänker fortsätta med lchf tills jag fått ett plus men tänker försöka hålla mig borta så mycket jag kan från socker/pasta/vitt bröd. mår riktigt dåligt av det. Har också  ett hemsk sockerberoende och det är inte det lättaste.
    Grattis till din graviditet förresten :)
    Det låter som en ganska vettig nivå att lägga det på! Just nu känns allt bara upp och ner så jag tar maten en dag i taget helt enkelt. Hormonsvängningar o beroende är verkligen ingen bra kombo! 

Håller tummarna för att du får plus du med snart! 
  • flugsvampis
    EmmaK1 skrev 2014-09-10 06:10:41 följande:

Blev väldigt paff imorse när jag testade mig och tyckte jag kunde se ett streck, vet inte om det syns få bra på bilden. Ska ta ett nytt test på fredag då jag inte riktigt litar på dom här billiga testerna plus att jag ska köpa ett cb digitalt för att va helt hundra!

Så svagt var mitt första positiva svar med ;) vågar mig nog på ett grattis där ;)
  • flugsvampis
    Bebben84 skrev 2014-09-10 06:50:43 följande:

Fast tror du? Är det inte spök?

Det där ser ju väldigt positivt ut! Grattis!!
  • flugsvampis

Skrev en del i denna tråden för ett tag sedan. Fick ett plus första månaden vi försökte men fick sedan ett tidigt mf. Har låtit det gå en mens men denna cykeln har vi försökt igen. Har ganska mycket symtom men idag på bim-1 så fick jag negativt test. Kommer inte kunna testa imorgon men ska testa igen på söndag.

Symtom idag: illamående (dock inte på morgnarna utan mest på eftermiddagarna), mycket flytningar, trött och lite ont i brösten men inte lina mycket som förra gången. Ryckningar i livmodern?!?

Om man plusade sent förra gången är det då logiskt att man plusar sent denna gången med?

• flugsvampis

Vad frustrerande det är att vänta! Bim+2 idag och fortfarande negativa test... Nä idag ska jag bannemig köpa ett riktigt test på apoteket istället för de billiga på nätet och så får jag veta imorgon!

Tack för de värmande orden!

Svar på tråden BIM September 2014