• EmmaK1

BIM September 2014

Jag hoppar gärna in i denna tråden om jag får då mensen kom förra veckan.
    Har inte riktigt koll på när Bim är då jag har lite oregelbunden mens men borde vara runt 10/9. Har köpt hem CB ägglossningstest som jag ska testa denna månaden för att öka chansernaSkrattande

Gjorde en konisering i oktober förra året och är lite rädd att det ska göra så att det tar lite längre tid fast det är sagt att det inte ska spela någon roll. Någon som gjort konisering och sen inte haft några problem att bli gravid? 

27 år, 4:de försöket, 2:a barnet bim 10/9

• EmmaK1

La till mig själv hoppas att det va okej Skrattande

BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket

1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket

1/9 MiaIa90, 24år,1a barnet,inne på 3dje året med försök.

3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket

4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket

4/9 Corner of Queen, 25 år, 1:a barnet, 6:e försöket

5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket

5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket

6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket

6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket, 

7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket 

8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket

9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket

9/9, vonlarsson, snart 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket

9/9 lnzmra, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket

10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket

10/9 EmmaK1 27 år, 2:a barnet 4:e försöket

11/9 Muffins81

12/9 Ienmammasliv, 27 år, 3:e barnet, 1:a försöket

14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket

16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket

17/9 iljans 24år, 2: barnet, 2:a försöket

21/9 Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-17 18:15:09 följande:
    Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
    okej vad skönt att höra, tack :) vår son blev till efter första försöket så man börjar ju oroa sig när man nu är på fjärde försöket även om jag vet att det inte är lång tid men hade varit lättare om första barnet hade tagit längre tid för då hade man kanske inte gått och tänkt så mycket nu :)
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-17 19:27:30 följande:

Min dotter blev också till på första försöket och vi är inne på tredje försöket nu så jag förstår precis vad du menar :). Jag har dock märkt att jag inte får ÄL-sekret så den 26:e ska jag träffa en gynekolog. Tror det ställer till lite :)

Hoppas att det går bra den 26:e och att dom hittar vad som är fel om det är nått som är fel:) skriv gärna hur det gick sen:)
  • EmmaK1

Känner mig så uppgiven!! Ska enligt mina beräkningar och en app ha ägglossning imorgon och jag har köpt cb ägglossningstest men får ingen glad gubbe + att jag inte har några ägglossningsflytningar vilket jag brukar få så känns som att det är kört denna månaden????

• EmmaK1
    SRMmamma87 skrev 2014-08-27 16:51:44 följande:
    Finns fortfarande en chans!

Däremot känner jag att tråden ska vara öppen för alla känslor under tiden vi försöker bli gravida. Nattsvarta eller optimistiska. Så känn inte alls att du "drar ner" tråden. Kan lika gärna joina dig med pessimism. Känns som om vi aldrig kommer bli gravida eftersom vi inte hellre önskar något annat. Murphys lag liksom...
    Hänger också gärna med på den pessimistiska linjen. Känns som att denna månaden är körd för våran del, har inte fått någon glad gubbe på ägglossningstestet och jag skulle ha ägglossning idag. Såg när jag var på toan innan att jag bara har tjocka lotion flytningar och inga ägglossningsflytningar så känns inte så positivt just nu :( det enda som säger att det skulle va ägglossning på g är att jag har ömma bröstvårtor men tror inte att hjälper. Vi har sagt att vi ska fortsätta med mys varannan dag för säkerhets skull. 

Hoppas att det går bra för alla er andra Kyss
  • EmmaK1
    joss82 skrev 2014-08-27 18:06:29 följande:
    Samma här, ingen ÄL eller tecken på ÄL än. Deppigt.
    känns lite som att mensen gärna får komma nu istället så man kan börja försöka igen.
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-27 18:42:03 följande:
    Jag skulle fått fast gubbe idag jag med men inget ännu. Haft lite molvärk i några dagar men inte så extremt som jag brukar ha vid ÄL. Så antar att min ÄL är lite sen. Kroppen lever tyvärr ett eget liv.

Nu deppar vi inte ihop tjejer :)! Om några dagar har vi ÄL och kan börja nedräkningen till BIM :)
    skönt att du är så positiv, hoppas jag kan få lite hopp av digGlad
  • EmmaK1
    SRMmamma87 skrev 2014-08-27 18:59:14 följande:

Åh! Jag blir galen på mig själv! Varför började jag titta på kvinnor som tar positiva graviditetstest på youtube

nee det hade jag aldrig klarat skulle fått sån ångest över att det inte är en själv som är på videonGråter
Svar på tråden BIM September 2014