• Fia90

BIM September 2014

Hej!

Hoppas också in här. Har efter att ha slutat med Cerazette nu fått en blödning som jag hoppas är mens och inte bara en slutat-med-piller-blödning. Eftersom jag inte alls vet hur min cykel ser ut (ätit p-piller/minipiller i 6 år totalt) så har jag helt enkelt gjort en överslagsräkning och ska börja med ÄL-tester och försöka pricka ÄL. Överslagsräknat att ÄL borde komma ungefär 14 dagar efter mensens första dag men eftersom jag inte vet hur min cykel ser ut testar jag från dag 10, så 21/8 och så snitträknar jag BIM till 14 dagar efter det så ungefär 4/9.

Allt detta är ju en enorm gissningslek då jag precis slutat med Cerazette (1/8) och inte har en aning om huruvida min kropp är igång eller om blödningen bara är för att kroppen tror jag glömt ett piller.

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket
    6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket
    6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket, 
    7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket
    10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a försöket
    15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket
    16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    Alvolina
  • Fia90
    SecretlyMe skrev 2014-08-13 15:07:23 följande:

Bra att du testar älstickor, då får du ändå en bra koll på äl iallafall :) lycka till!

NILE90 skrev 2014-08-13 15:19:20 följande:
    Det låter som en bra plan. När jag slutade med mina piller i december så fick jag "pillerblödningen" 2-3 dagar efteråt (tror jag) och nästa mens 28 dagar efter det och så höll det på i 2-3 månader, sen blev cykeln 30 dagar och sen ner till 26 och nu ligger den på stadiga 29 dagar. :)  

Håller tummarna för att din cykel blir regelbunden snabbt! 
    Tack snälla ni! Har beställt hem ÄL-test nu, så de bör väl komma i veckan, eller början av nästa vecka, sen är det bara att hoppas att kroppen samarbetar :)

• Fia90

Måste bara dela med mig av min hysteriskt roliga mensmage. 6 år sen jag hade naturlig mens så minns inte om det brukade vara så här men fasen vad svullen den är, måste vara en riktig mens jag har. Har aldrig blivit så ens under pillermensen med neovletta som jag åt innan cerazette. Så var så god att roas åt ballongen! Förväntar mig att någon ska komma fram och klappa och fråga när bebis kommer när som, haha!

• Fia90

Då  var första mensen efter Cerazettestoppet slut! 12 dagar efter stoppet kom den!
    Hoppas nu innerligt att ägglossning och så är igång och infaller inom det närmsta. Har beställt hem ÄL-test så ska börja testa i blindo och hoppas att jag "hittar" ägglossningen!

• Fia90

Alltså nu vet jag varken ut eller in längre tjejer.

Den 12-17 hade jag första mensen efter pillerstopp. Beräknade därmed ägglossning till nu i dagarna, typ 22-26 beroende på cykel (har ingen aning då jag ätit cerazette i 4 år utan ägglossning) med ren genomsnittsberäkning.

Så igår kväll hade jag och sambon mys, som vanligt och efteråt upptäcker vi att det är blod överallt. Börjar i princip tjuta rakt ut eftersom jag tror att det är mens IGEN och att kroppen ballat ur totalt och inte alls tänker ha ägglossning på typ hundra år.

Dock när jag torkat och tvättat och haft mig så har det inte kommit en droppe sedan dess. Och ingen förvarning heller innan igår kväll före myset. Bara blödning just efter sexet. Vad hääändeeeer?

• Fia90
    Bebben84 skrev 2014-08-26 17:50:52 följande:
    Låter som om du fick en mellanblödning som man kan få efter pillerstopp. Sexet kanske triggade den lite extra då. Har du inte ont så ska det inte vara någon fara tror jag :)
    Det kanske det kan vara förstås. Men hur funkar det då? Är det liksom ett tecken på att kroppen inte är i fas ännu eller kan ägglossningen komma nu ändå eller ska jag räkna detta som ett nytt "menstillfälle"? Är så dålig på sånt här, förlåt!

Och har absolut inte ont, ingen mensvärk eller något alls. Inte ont i brösten eller något så känns inte alls som att en vanlig mens skulle vara på gång.
  • Fia90
    Bebben84 skrev 2014-08-26 19:41:24 följande:
    Nä du ska fortfarande räkna från mensens första dag :).

Jag har haft mellanblödningar och det är helt ofarligt och vanligt när man precis slutat med piller :)
    Okej vad skönt, tack!

Och tack alla ni andra för era svar. Tror nog också att det kan vara en mellanblödning då nu när jag läst om det. Har som sagt inte ont alls och det har inte kommit en droppe mer överhuvudtaget!
  • Fia90

Har fått ytterligare en mellanblödning men ingen mens. Skulle ha kommit den 9. Har dock inte kunnat mäta någon ägglossning under den här cykeln, så antar att kroppen inte hunnit igång ännu. Känns surt och bittert och man undrar ju hur lång tid det kommer ta innan kroppen hamnar i fas igen. Men det hjälper väl inte att hetsa upp sig. Har ju trots allt bara gått 6 veckor sen jag slutade med pillren. Så det är ju "ingenting" egentligen.

• Fia90

Är på BIM+5 idag och har mått illa sedan BIM-2 men har inte vågat ta något test ännu. Räknat ut BIM utifrån min första mens efter pillerstopp dessutom så är ju möjligt att den inte ens är regelbunden ännu egentligen, men OM den skulle vara det redan så är det som sagt BIM+5. Funderar på om jag ska våga testa i helgen? Är nästan för nervös för att göra det dock :/

Men konstant illamående sedan potentiell BIM-2 borde ju vara ett litet tecken i rätt riktning i alla fall?

• Fia90

Nu är jag på BIM+9. Hade inga gravtest kvar så tog ett äl-test. Har inte fått utslag på dem sen jag slutade med p-piller (1aug). Idag visade det följande. Antingen har jag ägglossning idag 9 dagar efter beräknad mens eller så gör den utslag för graviditet. Oavsett är det ju positivt!

• Fia90

Åh vad tråkig stämning det blev här :(

Kan vi inte stötta varann istället? Jag är en av dem som också kommenterat och varnat fast i en annan tråd, det är liksom inte på något sätt kul om man upptäcker att det var falskt positivt när man längtar så intensivt. Jag kan knappt föreställa mig hur förkrossad man blir om man testat med felaktiga tester och fått flera plus och sen kommer på ett ultraljud och det är tomt, det måste vara fruktansvärt. Och eftersom flera råkat ut för att den batchen är defekt så tycker jag absolut det finns grund att uppmuntra till att prova ett annat fabrikat, och det är inte av missunnsamhet, det är av omtanke!

• Fia90
    knaappeen skrev 2014-09-25 14:10:06 följande:

Ville vara slänga in ett litet inlägg här .

Testade med testlagrets som några av er vet, fick 4(!) positiva tester. Även sambon fick ta sig ett pissprov haha och den var blank.

Jag trodde på att de var positiva trots alla som inte litar på TLs tester.

Nu tog jag iaf ett CB digital vilket visade detta!!!

phpoiLM3419248.jpg

Efter 6 månaders försök har det äntligen tagit sig. Kan fortfarande inte förstå det,visst fanns det tvivel igår efter TLs tester efter alt man läst men se där smile1.gif

Och detta trots en kort lutealfas på 11 dagar som någon kommentera tidigare!

Det kommer gå bra för oss alla! Bara hålla hoppet uppe o kämpa på!

Plötsligt händer det smile5.gif

Jäklar vad glad jag är för din skull! Så skönt att det inte var ett defekt test. Stort grattis!!
  • Fia90

På ÄL+9 idag och sån värk i magen och ljumskarna. Gör inte liksom ajaj-ont utan mer bara värker och maler runt enerverande. Så går bara och väntar på mensen nu, lika bra att inte förvänta sig för mycket än, har nämligen haft första ägglossningen på 4 år nu, så vågar verkligen inte tro att det tagit sig för vi hade dessutom bara sex dagarna innan pos äl-test för vi var i väg med familjen i samma hotellrum hela helgen från pos äl-test. Så hoppet är litet men klart det finns förstås.

• Fia90

Nu är mensen slut igen! Första "riktiga" sedan pillerslut och gud så vidrig den var. Hade glömt hur ont det gör. Fosterställning och klökningar delux.

Men NU blir det bebis minsann, oktober ska det hända! :)

Har inget BIM ännu eftersom jag inte vet hur långt jag har mellan mens och äl men vet att det är 11-12 dagar mellan äl och mens så BIM-datum kommer när jag testat fram äl-dagen men gissar på slutet av oktober :)

Svar på tråden BIM September 2014