• Neiti75

BIM September 2014

Hoppar in här. Positiva ägglossningstester igår och idag.

Min cykel lever ett helt eget liv så jag "har" inget bim datum.

• Neiti75

Hej, jag hade bim 31/8 och har fått negativa resultat efter det. Hur ska jag räkna på nästa cykel? Ska jag anta att den är 28 eller ska jag förskjuta den med antalet dagar som jag är sen??

Hoppade in här i "all hast" eftersom jag räknade med att augusti var körd..

• Neiti75

Ingen som kan ge råd om hur jag ska räkna? Tog ännu ett negativt test idag. (Bim +4)

• Neiti75

Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.

Ska jag ändå räkna på 28 dagar?

Bebben84 skrev 2014-09-03 07:27:29 följande:

Det låter som om du inte haft någon ÄL :/ i så fall ska du räkna som vanligt

• Neiti75

Nå säker blir man väl inte förarens det är bekräftat. :) Tänkte testa fram tills jag får ett resultat av något slag.

Okej, jag tänkte mest bara checka lite, funderade bara att om denna cykel blir, låt oss säga 38 dagar, hur man gör med räknandet.

Bebben84 skrev 2014-09-03 07:52:44 följande:

Är du helt säker på att du inte är gravid då?

Jag hade räknat 28 dagar ändå och haft det som riktlinje att gå efter

• Neiti75

Den tanken har faktiskt börjat överge mig lite smått.. Känningar är lite uppsvälld & plufsig.

Hade lite stickningar för ett par dagar sedan i magen/livmodern. Morgontrött. (Kliver annars upp automatiskt 04.15).

joss82 skrev 2014-09-03 08:31:00 följande:

Det kan ju som sagt vara så att du är gravid, en del får plus först någon vecka efter BIM. Några känningar?

• Neiti75

Alltså den här vänta , huuuga! Men det är väl bara att vänta och låta tiden utvisa svaret. Bokade du tid för blodprovet?

Bebben84 skrev 2014-09-03 09:55:44 följande:

Jag testade i vecka 4+ någon dag. Men fick neg. Väntade en vecka till och gick då till Vc där dom tog blodprov som visade gravid :)

• Neiti75

Kommer du ihåg när du plussade då?

Hoppas det går bra för er. :)

ÄlskarMina skrev 2014-09-03 09:54:22 följande:

Ge inte upp! När jag blev gravid med min pojk-10 så hade jag "mensvärk" ca.1v innan BIM och små stick/hugg några dgr efter ÄL + uppsvälld som startade någon dag innan BIM. 

Här går en annan hemma och väntar in ÄL. (har 29-32dgrs cykel så seeg väntan) Kommer förmodligen runt helgen/början av nästa vecka. Så typiskt bara att det inte är denna vecka då jag har ledig vecka. Nästa vecka jobbar jag mån+tis natt och fre-sön natt och vi har svårt att få till sex innan/efter min jobbnatt pga att barnen har läggdags/är vakna.

Får hoppas ÄL kommer lämpligt. Har clearblue ÄL-tester som jag ska starta med imorgon. 

• Neiti75

Hittills har den hållit 28 dagar.

Fick en mellanblödning på 4 dagar (8-11/8) som inte var likt mig. Jag blöder inte sådär sparsamt. Så jag har inte "räknat med" den.

Ska jag göra det? Jag fick ju positiva äl-test den 15 & 16/8. Själv tror jag inte ens att jag är gravid.

EmmJo skrev 2014-09-03 09:56:43 följande:

Min förr förra mens var nio dagar sen, tog fyra test o alla negativa. När jag väl släppte tanken att jag inte kunde vara gravid. Då kom mensen. Vill inte låta negativ eller så.. brukar du vara sen?

• Neiti75

Jo jag använder mig av en app. Jag fyller i när flödet börjar och slutar. Den är inställd på 28 dagar, men jag tänkte om jag skulle ändra den inställningen.

Bebben84 skrev 2014-09-03 09:58:59 följande:

Använder du någon app? Kan underlätta att göra det då dom räknar ut allt åt en :). Sen är ju allt ungefärligt så klart men då har man ett hum i alla fall :)

• Neiti75

Aha. Jag tycker det känns så onödigt, men alla får göra som de vill såklart. Men jag tänker härda ut lite till.

Bebben84 skrev 2014-09-03 10:23:36 följande:

Ja den väntan är plågsam!

Jo jag bokade tid samma morgon, en s.k. akuttid

• Neiti75

Okej. Egentligen skulle jag behöva veta innan måndag, för gravida får inte vistas underjord. Men man kanske kan få något annat än en akuttid?

Ja, fast jag tycker att det mesta får man ta med en nypa salt. Goda råd i all ära. Men alla är vi ju olika.

Men det låter klokt att låta inställningen vara kvar på 28 dagar.

Bebben84 skrev 2014-09-03 10:45:16 följande:

Jag hade gått över tiden 2 veckor då, utan särskilda symptom och bara negativa test, så trodde annat var fel då. Dessutom var jag bara 21 och hade inte fl då som kunde hjälpa mig ;)

• Neiti75

Fast samtidigt kanske man bör boka lite i förväg tänker jag?? I värsta fall kan man ju avboka så att någon bättre behövande får tiden. Kan tänka mig att telefontiderna är usla under helgen. Vi åker dessutom bort på fredag vid 16. Hmmmm.

Bebben84 skrev 2014-09-03 11:24:51 följande:

Ta ett test i helgen igen och se vad den visar först då :)

Svar på tråden BIM September 2014