• Mandy1

BIM September 2014

Hoppar in på denna lista eftersom min mens dök upp två dagar förtidigt. Får se hur det går att pricka ÄL när man inte riktigt vet hur många dagar ens cykel är 28 och 26 har det varit hittills. Hur gör ni andra vid oregelbunden mens? Är inte så sugen på att köpa massa ältester...

BIM-lista

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket

1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket

3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket

4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket

5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket

5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket

6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket

6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket,

7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket

8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket

9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket

10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket

11/9 Muffins81

15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket

15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket

16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket

Alvolina

• Mandy1
    Bebben84 skrev 2014-08-15 11:23:55 följande:

Har alla ni som haft tidigare mens haft tidigare ÄL också?

Jag har ingen aning. Innan jag började äta p-piller kände jag av äl med lite smärta på ena eller andra sidan. Har inte så efter pillerstoppet tyvärr! Så jag kollar i period tracker uträknat på senaste menscykeln.

Även om man har sex regelbundet så vill man ju maximera chansen och pricka in äl känner jag så skulle vara bra att känna av det.

Hur kollar ni andra att ni är ÄL?
  • Mandy1
    Bebben84 skrev 2014-08-15 11:35:07 följande:
    Jag har haft mens som en klocka, tills nu. Har kollat med digitala test också. Men nu lever den eget liv :)
    Ja, fy vad drygt det är! Är de digitala äl-testerna bra? Jag är inte så stressad över att bli gravid egentligen men med tanke på att det är 7år sedan jag vart gravid sist, käkat hormoner samt har en ny partner så känner jag mig stressad över att det kanske inte kommer fungera att bli gravid denna gång. Larvigt kanske men så är det.
  • Mandy1
    Iljans skrev 2014-08-15 10:31:57 följande:

Vart bor alla förresten? Någon mer från Stockholm? :)

Västerås här
  • Mandy1

Jag har inte haft några älflytningar. Hade det innan jag började äta p-piller med inte haft det sen jag slutade. Har köpt bisolvon och tänkt att testa det den här cykeln. Får se om det händer något.

• Mandy1
    Bebben84 skrev 2014-08-18 21:32:08 följande:
    Samma här! Jag ska också köra bisolvon denna månad. Från och med när ska du börja med dom?
    Jag googlar runt och försöker komma på det. Svårt att hitta bra info tycker jag och när man ska sluta ta bisolvon...

Min mens har precis slutat och jag borde ha äl i början av nästa vecka så tänkte att jag börjar i helgen. Köpte tabletter. Hur ska du göra?
  • Mandy1

Har inte varit inne på ett tag men känner ett enormt behov av att skriva av mig då ni är de enda utom min sambo och jag som var att vi försöker...

Min sambo har behövt äta ssri (antidepresiv medicin) för ett tag fram över. Detta har lett till att han inte kan få orgasm som förr. Vi har aldrig haft problem med det förut. Vi hade mys nu på kvällen och det var jättebra men det gick inte för honom så han gav upp. Om jag har äl på tisdag (28 dagarscykel) så är det lugnt då har vi ett till försök på oss men har jag så kort cykel som förra månaden så har jag äl på söndag och jag är bortrest till på tisdag förmiddag så detta känns ju rätt kört. Tycker synd om honom och jag tycker det känns hopplöst att inte ens gå till ett vettigt försök TRÅKIGT!!! Någon med erfarenhet och/eller förslag?

• Mandy1

Måste bara slå ett slag för bisolvon. Jag har ordentliga älflytningar (för första gången efter pillerstopp) och lite smärta på vänster sida Så även om vårt försök denna månad inte blir som tänkt så var det en trevlig upptäckt och ett steg i rätt riktning Vet inte om det är bisolvonen men man vet ju aldrig

• Mandy1

Bebben84: Spännande om du också märker skillnad Äter din man också?

Svar på tråden BIM September 2014