Inlägg från: camifranky |Visa alla inlägg
  • camifranky

BIM September 2014

Hej! Jag hakar gärna på här :) är 23år, och är på första försöket på första barnet. Borde ha bim 3/9

• camifranky

Enligt min kalender skulle jag haft ägglossning igå, och jag har testat alla dagar sedan i söndags inkl idag, men haft blankt på alla :( jag har haft besvär med urinvägsinfektion i en vecka nu och fick antibiotika idag för att testet visade många vita blodkroppar. Någon som vet om infektionen kan påverka äl eller testet?

• camifranky

Nej jag tror inte det heller, men hoppades nästan så att jag inte behöver fundera så mycket varför jag inte fått äl än :/

• camifranky

Jag och min pojkvän letar bara en hyreslägenhet just nu så vi är långt efter alla andra :p ett hus har vi inte råd med än, och kånner väl inte riktigt att vi behöver på en gång heller. En bra bil har vi iaf ^^

Jag kör på aco tabletter för att få i mig fosfor o andra vitaminer. Sen tar jag även rosenrot. Vågar inte prova allt annat som finns som bisolvon o bidrotttninggele eftersom vi bara är på första försöket. Vill inte mixtra för mycket med kroppen.

Enligt min äl kalender skulle jag ha ägglossning i typ torsdags, men har fortfarande inte kunnat hitta nå på stickorna :(

• camifranky

Hej! Jag tror att jag hade min ägglossning i måndags, så min bim skulle behöva flyttas fram till den 6e. Skulle någon kunna göra det åt mig? :)

• camifranky

Jag har också hemska pms som sitter i flera dagar :( irriterar mig jättelätt på alla nära. Jättetråkigt :/ kanske är värt att testa apiforce nästa cykel o se om det hjälper.

• camifranky

Massa grattis! Vilket försök var det? :)

Eme91 skrev 2014-08-31 19:54:45 följande:

Jag har plussat! Bim-3! Bf 10 maj :)

• camifranky

Jag är på äl+9 idag och känner inget alls. Har lite ont i ländryggen men vet att det bara är träningsvärk från ett av veckans gympass. Ska nog ta ett test idag eller imorrn.

• camifranky

Testade igår och självklart var det tokblankt. Vet att det är tidigt än men kan inte låta bli att tappa hoppet lite :/

• camifranky
    ronja111 skrev 2014-09-04 10:23:22 följande:

Samma här... Tokdeppig nu. Testade imorse...

Även om min bim är 10e så blev jag nerslagen av minus

Mina bröst är verkligen svullna vilket de aldrig är...

Vi får inte ge upp helt förrän mensen kommer. Jag ska nog testa varannan dag. Är svårt att hålla sig :p
  • camifranky

Dagens test var tokblankt. BIM imorrn så börjar tappa hoppet ännu lite mer. Gör nästa test på söndag om inte mensen kommit

• camifranky

Jag håller med de andra, jag skulle aldrig hålla det hemligt för min pojkvän. Det är hans barn lika mycket som det är mitt, och det är ju nåt som vi gör tillsammans. Det är vi som försöker bli gravida, inte bara jag. Jag skulle bli jätteledsen om han skulle gjort något sådant mot mig, och jag vet att han skulle bli det om jag gjorde sådär.

Alla tänker och agerar olika såklart, men jag skulle aldrig vilja ha några hemligheter i mitt förhållande. Skulle inte lyckas även om jag ville, min pojkvän är ju den jag säger precis allt till och delar alla tankar och känslor med. Är det inte så det ska vara?

• camifranky
    FiiaN skrev 2014-09-23 10:12:20 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. JAg förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl. Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :)

Svarade dig i andra tråden, men är rätt säker på att det verkligen inte är försent :)
  • camifranky
    FiiaN skrev 2014-09-23 13:52:47 följande:

ÖHM lite hjälp tack. Jag la upp en bild förut på mitt äl-test, va tvungen att ta ett då barnmorskan sa att det såg ut som jag hade äl nu. Tog ett till äl-test nu 4 timmar senare bara för att det va lite kul, men när jag torkar mig va det lite blodflytningar på pappret :O Vad betyder det?

Jag har ingen aning tyvärr :/ har aldrig haft så. Hade det hänt mig hade jag nog googlat sönder det just nu ^^ när jag har ägglossning får jag riktigt ömma bröstvårtor och ont i nedre delen av magen. Men har aldrig blödit nå eller så, vad jag vet.
  • camifranky

Bara att köra på ;) vet du hur lång lutealfas du har? Vi kanske har bim typ samtidigt :)

FiiaN skrev 2014-09-24 12:21:10 följande:

Gjorde ett äl-test idag igen :) Ser ut att gå åt rätt håll i alla fall. Kanske inte helt 100% än? Ska testa ikväll igen. Har ju aldrig läst av ett sådant tidigare :)

• camifranky
    Pyret 85 skrev 2014-09-27 05:54:32 följande:

Så då har jag börjar tempa. 36.5 stod den på.

Har du runt 36 i vanliga fall eller är det lågt? Jag har inte tempat såhär nu men brukar ligga på runt 36,6 i vanliga fall. Tänkte om det är lågt eller rätt normalt :)
  • camifranky
    NILE90 skrev 2014-09-27 08:54:18 följande:

Igår hade jag en skyhög temp på 36,82. Klockan 5 i morse sjönk den till 36.47 (samma som dagen innan 36,82) oc klockan när jag sovit 3 timmar igen var tempen 36,92.

Tempen hoppar och har sig verkligen. :P

Är så lite så pass stor skillnad alltså? Jag hade reagerat om tempen sjönk eller höjdes en hel grad, inte bara 0.3. Men det är stor skillnad som man ska vara uppmärksam på alltså? 
  • camifranky
    Sawgni skrev 2014-09-27 06:16:45 följande:

Morgonens test... Nu tror jag att jag är säker på plusset!!! Men ska jag berätta för min sambo? Är ju inte 100% säker och han vill ju så gärna ha barn, vill inte göra han besviken om det inte är nåt :/

Grattis till plusset! 

Jag hade berättat direkt! Det är ju nåt ni går igenom tsm, ni som är gravida. Du blir ju också besviken om det inte tar sig, så då kan ni väl stötta varandra? Annars kanske du går och deppar över det och han har aldrig någon aning? Vet ju inte hur er situation eller relation ser ut såklart, men jag gillar inte att hålla nåt för mig själv. Spec inte när det är nåt som berör båda lika mycket. Hur hade du känt om han inte berättade för dig? Brukar vara ett bra sätt att tänka på :) 

Hoppas du är gravid och att allt går bra! :) 
  • camifranky
    Sawgni skrev 2014-09-27 11:11:05 följande:

Jag har berättat och han blev jätteglad! Första barnet för honom :) en liten rolig kommentar fick han till då han sa att det syntses att det vara var ett barn eftersom det bara var ett extra streck... Karlar :p

Har beräknad BF 11 juni om nån som sitter vid en dator vill flytta mig till den listan :)

Vad roligt! :D Hehe, rolig kommentar från honom (; 
Svar på tråden BIM September 2014