• PillanJ

BIM September 2014

Hej! Jag skulle gärna vilja vara med i denna tråd! Fyller på med info nedan

BIM-LISTAN

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket

1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket

4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket

5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket

5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket

6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket

6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket,

7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket

10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket

15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a försöket

15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket

16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket

• PillanJ
    Iljans skrev 2014-08-15 10:31:57 följande:

Vart bor alla förresten? Någon mer från Stockholm? :)

Jag bor i Ystad
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-08-19 16:45:04 följande:

Välkomna alla nya i tråden :)

Hur tänker ni alla med sexet? Har ni det varje dag kring ÄL eller varannan dag för att få fler och kvickare spermier? Vi har provat båda metoderna nu och vet inte riktigt vilken av dom som vi ska fortsätta med :)

Vi har bara gjort 1 försök änsålänge, men jag tycker det skulle kännas påtvingat att ha varje dag. Vi körde varannan och kommer nog fortsätta med det. Visst det blir också lite planerat men funkar bättre för oss.
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 11:30:54 följande:
    Ja tiden går sakta men vi har alltid så mycket inplanerat så tänker inte på det alltför mycket. Värst är dagarna precis runt BIM tycker jag. Annars går det relativt fort.

Jag jobbar heltid som produktionsledare inom VA-teknik. Är väl ganska kul men jag skulle vilja ha en ännu högre befattning och personalansvar. fast samtidigt så kanske det passar sig bättre om några år när man är klar med bebisverkstaden :)
    Jag jobbar också på en VA-avdelning fast jag jobbar med dricksvattenproduktion. Eller egentligen med dricksvattnets kvalitet. Då jobbar du med dagvatten om du fick mycket på ditt bord i samband med de stora regnmängderna?
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 17:28:26 följande:
    Precis :). Mååååånga översvämmade dagvattenbrunnar :). Vad kul! Då har vi liknande jobb :)
    Kul!
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:41:28 följande:

Hur mår ni som är ca på ÄL+4?

ÄL + 5 här idag. Jag har som mensvärk ungefär.
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 21:30:06 följande:
    Har du haft det sedan ÄL? Jag har inte molvärk utan någon annan konstig känsla. Mer som träningsvärk i tjejmagen och ner mot ljumskarna
    Ja näst intill. Tycker det är lite konstigt för symtomen borde inte komma så tidigt om det nu är gravsymtom. Jag har också ner mot ljumskarna... Innan jag får mens brukar jag få ont i magen sen den första Mensdagen brukar det kännas som det gör nu... Denna dagen i cykeln brukar jag inte känna något särskilt.
  • PillanJ
    Paulas mamma skrev 2014-09-11 16:09:55 följande:

Jag skrev ett inlägg i morse men som vanligt fick jag inget svar :) det går fort här i tråden! Så jag försöker igen:

Jag är på dag 23 efter mens/missfall. Brukar ha en cykel på mellan 28-30. Dag 10, 12 och 14 hade vi sex. Sen var dottern hemma och det blev inget tillfälle. Jag gjorde äl test från dag 10 till 17 utan någon stegring. Antingen hoppade kroppen över äl denna gång eller så gjorde jag fel. Men har börjat känna mig lite smågravid, dåligt humör, hungrig och kissnödig. Gjorde detta test i morse och fick en prick????? Någon som fått så? I början var det rött men sedan ljusnade det till grått/blått, jättemärkligt!

phpArEkc932859.jpg

Jag ser pricken men har aldrig sett eller läst om någon som varit med om samma så jag vet inte vad det betyder.

Har du använt samma typ av äl-test tidigare som du använde denna månaden? Fick du positivt då? I så fall känns det ju som om kroppen inte kommit igång efter missfallet tyvärr.
  • PillanJ

Grattis till er som plussat! Jag fick mens idag så det blir nytt försök nästa månad.

Lycka till ni som inväntar BIM!

• PillanJ
    Millannn skrev 2014-09-23 14:23:24 följande:

Hej!

Jag skulle vilja fråga en sak, jag har en app som heter p tracker som räknar ut mensen och ägglossningen. Min förra mens var den 24 aug men skulle kommit den 22 aug men nu står det att min beräknade mens skulle vara igår, den 22 och inte den 21. Fattar ingenting :/

Jag har också den appen. Som jag förstår det går du in under inställningar och fyller i fakta om din cykellängd etc. När du får mens lägger du in datum för mensstart. Sen tror jag appen räknar fram äl och beräknad mensstart utifrån vilken dag förra Mensen började. Om du få får mens tidigare än beräknat och fyller i det så ändras datum för beräknad "mensstart" nästkommande månad.
  • PillanJ

Håller med! Känns som om man försöker övertala sig själv att det inte är så farligt om det inte blir något plus denna månaden. Man gör väl det för att minska besvikelsen... Men man vill ju så gärna!!

NILE90 skrev 2014-09-25 15:41:55 följande:

Piss-dag! 

Jag är så trött på att tänka "det blir som det blir" för nu vill jag för sjuttsingen ha mitt plus. 

Svar på tråden BIM September 2014