BIM September 2014
BIM 1-3/9, 23 år, fjärde riktiga försöket, 1:a barnet
BIM 1-3/9, 23 år, fjärde riktiga försöket, 1:a barnet
Samma ålder och försök på oss, kul! :)
Tack för att du puffade, letade efter en sån här tråd igår också men hittade ingen så jag gjordes egen. Men hoppar in här också. BIM 5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
Vi har kört som vanligt hittills. Min äl är lite smått oregelbunden har jag märkt så min cykel pendlar mellan 28-30 dagar.. Ville testa älstickor denna månad men känner nånstans inom mig att det blir lite för pressat.. Kanske att jag provar det framöver. Däremot funderar jag på det där med bisolvon :) än så länge har jag "bara" börjat äta hälsosammare, börjat motionera mer och slutade röka i juni.
Kör du några metoder? :)
Vad kul! Har ni bara kört på som vanligt eller använt några särskilda "metoder"? :)
Jag känner oxå av min äl rätt tydligt :) den diffar nån dag +- jämfört med en ägglossningskalender :)
Aco kvinna, innehåller den folsyra? :) hur mycket? Kan vara värt att prova även det känner jag :) vitaminer och mineraler är ju bra oavsett om man inte får i sig allt naturligt.
Jag kör med ÄL-stickor, bisolvon och ACO Kvinna. Stickorna behövs egentligen inte eftersom jag känner när jag har ägglossning, som en rejäl mensvärk som bara håller i sig i några timmar. Men jag har dom mest för att bekräfta att det verkligen är ÄL jag känner. Bisolvon började jag med förra cykeln och kände väl int direkt någon skillnad. Ska prova igen nu denna cykel också. Ska även börja äta hälsosammare nu efter semestern och börja träna ordentligt igen. :)
Välkommen :)
Räkna med bim 14 dagar efter äl. Brukar du känna av den eller testar du med stickor?
Lycka till! :)
Hoppar väl in här med. Fick ju skyfallsmens igår natt så räknade på att bim ligger på 31/8 - 1/9 vet inte riktigt från vilken dag jag ska räkna första mens dygnet från, då jag hade lite rosa i 1,5 dygn innan syndafloden kom.
Men hänger i båda trådarna.
Bim 31/8-1/8, 27 år, 2 försöket, 2 barnet
Har beställt bidrottninggele tabletter, är det försent att börja några dagar in på mensen? får de säkerligen inte förens imorrn.
Okej :) tjohoo, håller tummarna! Min karl tar inga tillskott, däremot har även han slutat röka. Har ett väldigt aktivt jobb samt att han äter bra och allsidig kost. Däremot är vi båda överens om att eventuellt testa honom om vi inte lyckas inom ett år.
Vet att clearblue har spermietest; något nån provat?
Den innehåller 200mikrogram per tablett och man ska ta två tabletter dagligen. Så det blir 200% av RDI. :) fick även min sambo att börja äta zink-tabletter idag så nu ska vi minsann plussa! Började även med min bisolvon-kur idag igen, äter 3 tabletter dagligen fram till ÄL :)
Vi har inte provat, men hört mycket gott om den :) Lite svårt för oss då vi är särbo just nu.
Första barnet. Tänkte prova SMEP den här månaden, någon som testat?
Mm, killar är väldigt känsliga vad gäller det där.. Min är likadan. Men som sagt, vi ger det ett år av riktiga försök, efter det har han lovat att kolla.
Var i landet bor ni? :)
Min sambo vill inte göra ett spermietest. Det kanske blir aktuellt om det går över ett år och inget händer. :P
Hej! :)
Förstår att du längtar lite extra när kompisarna väntar smått. Min äldre syster är.i v 34 med sin tredje nu..
Jag har inte provat bidrottninggele, är det i tablettform?
Lika bra att skriva in mig här med en gång eftersom jag vet att vi missade ÄL den här gången. Antar att ingen hört talas om att spermier överlevt nio dagar i livmodern? Nej, inte mycket att hoppas på där. Men den här gången vill jag så himla gärna att det ska vara vår tur! Har två kompisar som nyss blivit gravida och jag vill liksom inget hellre än att haka på dem! Ska hämta ut bidrottninggelé på posten i morgon, hoppas det kan ha effekt! Någon här som har erfarenhet?
Okej, då vet du när äl är iallafall ;) lycka till denna gång!
Jag tänkte prova det där med bisolvon. I övrigt gör jag inget annorlunda än lever mer hälsosamt. :)
Jag brukar oxå ha hemsk pms.. Men det skiftar beroende på hur jag mår i övrigt. Ska ju finnas receptfritt mot pms, har du testat?
Jag testar med cb digital gjorde förra månaden och beställt hem nytt till denna omgång. Har även köpt hem grapefrukt juice och bdg. Nu ska de plussas ;)
Vill inte ha en mens till då jag får sån sjuk PMS. Humörsvängningar from hell, och smärta. Har ju haft hormonspiral och sluppit de där sen sonen föddes -11 och dessförinnan var jag ju gravid. Hoppas verkligen på nästa gång.