• Pajret

Malmö m omnejd

Grattis till er.
    Det är samma här. Första barnet och beräknat till slutet av april. Väntar otåligt på första mötet med bm. =)

• Pajret
    Tiinn skrev 2014-08-24 21:05:24 följande:

Hejsan! Jag är 24 år och är gravid för första gången. Går allt dom det ska är det beräknat till 17 april. Så ni bor också i Malmö:) är ni förstföderskor?!

Jo det är första gången för mig också. Så jag vet inte riktigt vad man har att vänta. Än så länge är det ganska lugnt. =)
    Beräknat till 27 april.
  • Pajret

Jag är i början på v.6 nu och jag är lite orolig, för jag mår för bra!?
    Jag är trött och har lite små värk där nere. Kan ha lite lätt för att bli irriterad på saker ibland.
    Men annars så mår jag bra och har inte några av de andra symptomen som andra säger är vanliga. Var lite illamående några gånger förra veckan i korta stunder, men annars inget sånt. Brösten känns normala.
    Jag antar att det är olika för alla, men hade känts skönt att inte må så bra som jag gör, så man vet om att saker o ting händer i kroppen.
    Knäpp tanke kanske. =)

• Pajret

Skönt att höra att det även kan kännas så. =)
    Iom att allt detta är helt nytt för mig så vet man inte vad man har att vänta. Och man läser om alla som mår så himla dåligt.

Men jag mår så bra så jag nästan glömmer bort att jag är gravid när jag tex jobbar. Vilket är ganska skönt då jag verkligen behöver koncentrera mig på jobbet så det inte blir fel. =)

• Pajret
    Alex 86 skrev 2014-08-27 10:56:50 följande:

När jag var gravid förra gången så kände jag ingenting direkt heller, fick veta sent. Det kommer kanske eller så har du bara väldigt tur som mår bra! :) 

Ja man vågar inte hoppas för mycket, men jag glädjer mig åt att jag än så länge mår bra. =)
    Bara det lilla fostret därinne också mår bra och växer som det ska. Det är det viktiga.

• Pajret

Jag var på Granen vid värnhem när jag skulle ta ut p-staven och även där jag kommer att ha mitt första möte den 9/8. Ska ha en som precis har börjat där som barnmorska, och det känns faktiskt jätte bra. =)

• Pajret
    Elsa83 skrev 2014-09-18 16:36:47 följande:

Jag ju inte i mer än vecka 5 :( hände inget på tråden för majbebis i Malmö :(

Min pojkvän ringde idag och bokade tid ;)

Läste att man kan se hjärtljud med ultraljud redan vecka sex, någon av er som fick till ett sådant? Jag har så svårt att tro att detta är på allvar känner jag.

Kände ni oxå så? Hur känns det nu? När blir det på riktigt?

Jag har också läst det, men inte fått någon info om att man brukar göra ett sånt så tidigt. Jag tror också att det är jätte olika beroende på var man bor i landet. Vissa har betalt extra för ultraljud och tester som är utanför det som rutin görs.

Det blev inte verkligt fören jag börja må illa förra veckan. När jag mådde jätte bra så kände jag mig inte alls gravid och fick påminna mig hela tiden att jag faktisk inte har fått någon mens än. Men förra veckan började illamåendet och brösten svälla och ömma. Så nu känns det verkligt. Jag är i v.9 (8+4). Har haft mitt hälsomöte, vilket var mest slöseri med tid tyckte jag. Och ska på inskrivning om ca 2 veckor.

Tror definitivt att det kommer kännas mer verkligt när man får en riktigt bekräftelse, så som gravid magen börjar synas och när man får se det på ultraljudet.
    Längtar tills dess. =D
  • Pajret

Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet.
    Pajret  28år, bf 28april, första barnet.

• Pajret

Då är det ju riktigt bra att jag mår illa av lukten av kaffe. ^^

• Pajret

Känt illamående i 2-3 veckor nu, men äntligen börjar det släppa.
    Men det bästa av allt måste vara sötsuget. Jag som har haft problem med sötsug hela mitt liv och varit socker beroende rätt länge, nu så är jag inte ett dugg godis sugen. Inte ens kakor, bullar eller läsk.

Det är så jäkla skönt för jag är mer sugen på frukt och avokado än godis.
    Det är inte som att jag käkar mycket godis innan, det är bara det att jag har haft socker behov och abstinens varje dag och bara något litet hjälper.
    Men inte nu. Fy fasen va skönt det är att slippa abstinensen och söt suget.

Men än så länge märker jag inte av någon större förändring på magen. Lite spänd i nedre delen av magen, men annars så passar kläderna precis som vanligt.
    Är nu i v.10+4. Jag gissar att det tar ytterligare några veckor innan man börjar känna en markant skillnad. Längtar iaf. =)

• Pajret
    Mariposas skrev 2014-10-15 07:42:22 följande:

Hur går det för alla? Hur mår ni... O vilken vecka är ni i?

Själv går jag in i v 13 idag enligt mätningar på senaste vul. Enligt mens är jag däremot i v 12 fortfarande (11+2). Jag mår toppen, känner knappt av att jag är gravid längre, späder iofs på oron lite att må såhär bra, men försöker njuta :). Har tid för kub-ultraljud nästa torsdag den 23:e. Får vi ett bra resultat där kommer jag nog kunna slappna av och verkligen njuta. Längtar!!

Förstår att du längtar. Den här lilla lilla oron som faktiskt finns gör att man inte kan njuta fullt ut. Så hoppas allt går bra på ultraljudet. =)

Jag är nu i v.12+1. Är så jäääävla trött. Jag var hos barnmorskan i måndags och hon misstänkte att jag har järnbrist. Alla symtomen stämmer in på det. Så börjat ta extra järntabletter redan och hoppas att det ska hjälpa. Jag skulle kunna gå och lägga mig och sova vilken tid på dygnet som helst. Illamåendet har gått över sån tur är iaf. =D

Och nu är det inbokad tid för första ultraljudet 2 dec. Fy fan va jag längtar. =D

Svar på tråden Malmö m omnejd