• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Anonym (m) skrev 2014-08-27 21:53:37 följande:

Hej, idag är det fem dagar sen jag hade äl, har molande värk i magen som har suttit i sen igår. Någon som känner igen det? Aldrig haft så innan.. 

Jag har haft så båda gångerna. :) har det nu med plus stickningar i brösten och konstig mage! Bim nästa vecka jag med! :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-27 22:05:31 följande:

Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.

Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.

Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)

Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.

Vad tror ni om bilden? :)

Ta ett nytt ÄL test i eftermiddag! :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-27 22:14:55 följande:

Ja det är inte så lätt att komma över som man tror. Och för mig blir det nästan värre varje månad nu när mensen kommer. Då känns det ännu mer som... varför skulle det hända liksom. Och så ser jag flera tjejer på jobbet som ska få barn i december med fina växande magar och vet att så skulle jag också ha sett ut nu om det inte hade hänt. Det är lite tungt! Nu har jag iaf bestämt mig för att släppa kollen kommande månader. Tänker varken äl-testa eller tempa, utan ta det lite som det kommer. Orkar inte stressa för att pricka äl och sen stressa för att vi kanske inte gjorde det och sen bli skitbesviken när mensen kommer ändå. Ska försöka ta det lite mer som det kommer och hitta nåt annat fokus. iallafall några månader nu, fram tills årsskiftet eller så. Sen får jag kanske börja kolla upp cykeln igen om jag fortfarande inte blivit gravid då. 

Ja, det är nog bäst! :/ jag håller tummarna för att det blir din tur snart! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-28 13:00:59 följande:

Okej! :) med båda gångerna menar du? (Jag kanske har missat något i tråden) :) Konstig mage har jag också, men inget i brösten. Hoppas mensen uteblir och att vi får plus nästa vecka!! 

Jag menar när jag blev gravid med dottern.

Och förra gången då jag fick missfall. Det hoppas jag med. Vilken dag ska du testa? :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-28 14:23:38 följande:

Hmm, fullt utslag på ältest från billigatester.se men noll och nada på cb dubbel digitala. :P tog ändå två av de senare idag, en morgon och en samtidigt som den billiga. Var tvungen att kolla själva stickan från cb bara för att och där syns ju två streck där med.

jag väljer att tro på den billiga då jag har alla symptom för ägglossning. :)

Märkligt. Med cb digital borde ju vida glad gubbe senast imorgon med tanke på ditt andra starka plus.
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-28 18:45:25 följande:

Jaha, ja såklart, ursäkta jag är lite trött och slö i huvudet idag! Men då är ju det jätte positivt!   Men kroppen kan ju vara lite lurig också..

Jag tänkte testa just på bim, och det är nästa fredag! Jag kommer inte kunna hålla mig längre haha! Dudå? :) 

Längre?? Jag har bim på torsdag men kommer säkert plocka fram testerna redan på måndag eller tisdag. Har ett ÄL test kvar som jag tänkte testa med.

Ja, jag brukar ha ont i brösten innan mens med. Men gravid ont känns på ett annat sätt. Tycker att det känns så nu. MEN... Huvudet man spela kroppen ett spratt också så det kan ju vara mensen som är på väg med! Men jag hoppas på plus! För oss båda!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-28 19:16:15 följande:

Haha ja helst av allt skulle jag vilja ta ett test nu, men det känns lite tidigt, kommer säkert vara helt ivrig nästa vecka för att jag vill testa men jag har bestämt mig för att hålla mig till bim haha! Men jag har tre gravtest så det kan ju hända att man råkar testa tidigare, bara för att stilla nerverna! 

Okej, ja det har du rätt i, det känns annorlunda! Det hoppas jag med! Usch va sur jag kommer bli om det är tant röd som är på g.. Försökte ju hålla mig från att "känna" symptom men attans det gick inte, allt som känns annorlunda granskar jag noga och tänker "kaanske tog det sig".. Det är nog det värsta med den här väntetiden! Är du likadan? 

Jag är likadan! Det låter som det är mig du beskriver! Det går inte att INTE tänka på det.

Nu är jag ledig imorgon, och jobbar lördag och söndag. Så jag får lite annat att tänka på. Sen kan jag säkert hålla mig en liten dag till så jag testar på tisdag. :) det är ju bim-2 inte så farligt tidigt, :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-28 21:36:57 följande:

Okej, nej fruktansvärt jobbigt också! 

Okej det är ju skönt att du får annat att tänka på. Nej bim-2 borde ju absolut gå, om du inte är låghormonare? Men du kanske plussade såpass "tidigt" i dom förra graviditeterna :) 

Jag brukar få lite finnar när mensen är på g också så om det blir så så vet jag ju nästan vad jag har att se fram emot. 

Idag har jag inte haft så mycket molande värk, känns faktiskt lite trist, vill ju så gärna att det ska vara ett positivt symptom!!

Om dagarna bara kunde gå lite fortare.. Haha! 

Jo, jag testade mig väldoft tidigt med den förra iaf, med dottern kommer jag inte ihåg mer än att jag inte kunde hålla mig där heller iaf. Så jag är nog ingen låghormonare! :)

Ok, men det behöver ju inte betyda att det inte är någonting. Värken kan komma och gå lite som den vill.

Vi får försöka att inte känna efter så mycket, det finns ju ingenting vi kan göra åt saken nu i vilket fall. Undra om det är så lätt som det är sagt!? :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-29 11:22:50 följande:

Nej det stämde inte, va tvungen att kolla kalendern, har inte alls gått 7 dagar, sen vet jag heller inte när/OM befruktning skedde ju.. 

Jag har alltid kört med clearblue, har två vanliga tester och ett digitalt.

Men dom är ju svindyra mot andra så jag tänker inte slösa innan nästa vecka! :)

Jag har faktiskt dålig koll på sånt där, men så tidigt som 7 dagar efter befruktning låter tidigt.

Jag tycker vi väntar till måndag/tisdag iallafall så kör vi varsitt test. ;)
  • Ozzy09
    mrshellstrom skrev 2014-08-29 18:25:42 följande:

Woho - nu blir det till att mysa ikväll.

I förrgår, ikväll och kanske imorgon. ;)

Wiiihoo kör hårt!! :)))
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!